Χρήστος Παστός: Η επιστροφή στην Κίνα και η ζωή στη 14ημερη καραντίνα

Σε κατ' οίκον περιορισμό για δεκατέσσερις ημέρες έχει τεθεί ο Έλληνας ναυπηγός, Χρήστος Παστός που επέστρεψε με την οικογένειά του στην πόλη Τζιανγίν (Jiangyin) της Κίνας, από την Ελλάδα, όπου είχε βρει καταφύγιο το διάστημα της έξαρσης του κορονοϊού και περιέγραψε στον Αδάμ Αλεξόπουλο όλη τη διαδικασία επιστροφής και την 14ημερη καραντίνα.

PACIFIC-SUN

Ο Χρήστος Παστός ζει με την οικογένειά του και εργάζεται για δέκα περίπου χρόνια στην Κίνα. Λόγω του κορονοϊού αποφάσισαν οικογενειακώς να έρθουν στην Ελλάδα στις αρχές Φεβρουαρίου. Τότε, έμειναν σε οικειοθελή καραντίνα για δεκατέσσερις ημέρες και στη συνέχεια τον συναντήσαμε στο καφέ που διατηρεί ο αδελφός του στον Πειραιά και μας μίλησε για τα όσα βίωσαν στην Κίνα, καθώς και στο ταξίδι τους προς την Ελλάδα.

Διαβάστε περισσότερα: Χρήστος Παστός: Επέστρεψα στην Ελλάδα με την οικογένεια από την Κίνα λόγω κορονοϊού

Στις 10 Μαρτίου, βλέποντας ότι στην Κίνα τα νέα κρούσματα μειώνονται και στην Ελλάδα, όπως και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση, αποφάσισαν να επιστρέψουν πίσω. Έτσι λοιπόν, ταξίδεψαν από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη Φρανκφούρτη και στη συνέχεια στη Σανγκάη.

Δημοσιογράφος: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: Χρήστος Παστός

Η εμπειρία στην πτήση Φρανκφούρτη – Σανγκάη

Φωτογραφία στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης

Τα πρώτα μέτρα για τον κορονοϊό έγιναν αισθητά στην Φρανκφούρτη, όπου έγιναν θερμομετρήσεις και σε αρκετά άτομα απαγόρευσαν να μπουν στο αεροπλάνο. Κατά τη διάρκεια της πτήσης μας συνόδευαν Κινέζοι, οι οποίοι μας μοίρασαν μία φόρμα υγείας με διάφορα στοιχεία και έπρεπε να την συμπληρώσουμε πριν προσγειωθεί το αεροπλάνο.

Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε, όλοι οι επιβάτες παραμείναμε στο εσωτερικό του περίπου 2 ώρες. Από τα ηχεία ενημερωθήκαμε ότι πρώτα θα αποβιβαστούν οι επιβάτες που προέρχονται από την Ιταλία, στη συνέχεια, από τις υπόλοιπες χώρες υψηλού κίνδυνου (Ιράν, Κορέα, Ιαπωνία) και στο τέλος, όλοι οι άλλοι. Κατά την έξοδο, στην φυσούνα υπήρχαν αστυνομικοί, οι οποίοι ζητούσαν το διαβατήριο και την κάρτα επιβίβασης και μας ρωτούσαν ποιος θα είναι ο τελικός προορισμός.

Λίγα βήματα πιο μετά, μας έκαναν θερμομέτρηση και σκάναραν ένα QR code, στο οποίο έπρεπε να βάλουμε τα πλήρη στοιχεία μας, τον αριθμό πτήσης, την θέση και πλήρη διεύθυνση διαμονής στην Κίνα.

Το QR code έβγαζε κατά περίπτωση πράσινο, κίτρινο ή κόκκινο χρώμα. Σε εμάς έβγαλε πράσινο, που σήμαινε ότι μπορούσαμε να φύγουμε από το αεροδρόμιο. Αν έβγαινε κίτρινο ή κόκκινο, δεν θα μπορούσαμε να φύγουμε από το αεροδρόμιο και θα μας έβαζαν καραντίνα εκεί.

Υπάλληλοι του αεροδρομίου στη Σαγκάη

Περνώντας αυτό το στάδιο, μας οδήγησαν σε ένα γραφείο με έναν υπάλληλο του health quarantine της Κίνας και μας πήραν συνέντευξη. Που πάμε, από που ήρθαμε, μέσω ποιας χώρας ήρθαμε και αρκετά ακόμα. Εκεί μας ζήτησαν να δείξουμε και το αποτέλεσμα από το QR code.

Μετά περάσαμε ένας ένας από τις θερμικές κάμερες και μας ζήτησαν όλα τα χαρτιά που είχαμε συμπληρώσει μέχρι στιγμής. Εννοείται πως μας ζήτησαν πάλι το αποτέλεσμα από το QR code.

Ακολούθως, πήγαμε στον έλεγχο διαβατηρίων, πήραμε βαλίτσες και μετά βγαίνοντας στην αίθουσα αφίξεων πάλι ζήτησαν να δούνε τα αποτελέσματα από το QR code. Εννοείται πως σε κάθε στάδιο, εκτός από την θερμική κάμερα, μας έπαιρναν θερμοκρασία διάφοροι υπάλληλοι του αεροδρομίου, αστυνομίας, αλλοδαπών και υγειονομικού, οι οποίοι ήταν όλοι ντυμένοι στα λευκά με ολόσωμες φόρμες, μάσκες, γάντια και γυαλιά.

Η συνολική διαδικασία, από την προσγείωση έως και την έξοδο από το αεροδρόμιο κράτησε περίπου πέντε ώρες.

Η διαδρομή από το αεροδρόμιο προς το σπίτι

Επειδή πήραμε πράσινο χρώμα, μας άφησαν και πήραμε ταξί για το σπίτι. Με το που βγήκαμε από το αεροδρόμιο, μας κάλεσε στο τηλέφωνο η τοπική αστυνομία. Μας ενημέρωσαν ότι ξέρουν πως κατευθυνόμαστε στο σπίτι μας και ζήτησαν να μάθουν πόση ώρα χρειαζόμαστε για να φτάσουμε.

Μισή ώρα πριν φτάσουμε μας κάλεσαν ξανά, τους είπαμε που ακριβώς βρισκόμαστε και μας ζήτησαν να τους ειδοποιήσουμε για να έρθουν στο σπίτι μας. Όταν φτάσαμε και μπήκαμε στο σπίτι, δεν πέρασαν 10 λεπτά και ήρθαν. Μας πήραν θερμοκρασία και στη συνέχεια, σφράγισαν την είσοδο μας με ταινίες.

Πως είναι η καθημερινότητα στην 14ημερη καραντίνα

Η καραντίνα έχει πάρα πολύ αυστηρούς όρους. Η είσοδος σφραγίστηκε με τις ταινίες, όμως δεν μας ξεχνούν, ούτε εμείς μπορούμε να ανοίξουμε την πόρτα. Δύο φορές την ημέρα, έρχονται υπάλληλοι των Αρχών, ελέγχουν τις ταινίες και βγάζουν φωτογραφίες, ώστε να έχουν αποδεικτικά στοιχεία. Μία φορά κάθε μεσημέρι μας παίρνουν τη θερμοκρασία.

Όσον αφορά το φαγητό και τα απορρίμματα μας, κάθε τρεις ημέρες, μας φέρνουν τα τρόφιμα που έχουμε παραγγείλει από το σουπερμάρκετ. Παίρνουν τα απορρίμματα και σφραγίζουν εκ νέου την πόρτα. Η διάρκεια της παράδοσης – παραλαβής τροφίμων και απορριμάτων διαρκεί περίπου 1 λεπτό.

Ελεγχος για τυχόν παραβίαση των ταινιών στην είσοδο της οικίας στις 15 Μαρτίου
Ελεγχος για τυχόν παραβίαση των ταινιών στην είσοδο της οικίας στις 17 Μαρτίου

Τι θα συμβεί αν «σπάσει» κάποιος την καραντίνα

Εάν παραβούμε τους όρους, θα μας μεταφέρουν οικογενειακώς για εξετάσεις, ώστε να ελεγχθεί αν έχουμε κολλήσει τον ιό. Μετά, ανάλογα το αποτέλεσμα, θα κριθεί εάν θα καταδικαστούμε σε φυλάκιση, καθώς και το μέγεθος του προστίμου που θα κληθούμε να πληρώσουμε.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας