Ψαρόπουλος: Η Hellenic Train χρησιμοποιεί χωρίς άδεια το σιδηροδρομικό δίκτυο από το 2019

PACIFIC-SUN

H Hellenic Train χρησιμοποιεί το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς να έχει υπογράψει σύμβαση χρήσης δίκτυου, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας της εικοσάχρονης Μάρθης Ψαροπούλου, θύματος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Ο κ. Ψαρόπουλος μιλώντας στο Kontra Channel υπογράμμισε «η Hellenic Train κινείται στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με βάση νόμο του 2022 ο οποίος επικύρωσε τη συμφωνία παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, από το ελληνικό Δημόσιο στην ίδια και με βάση συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου, η οποία υπογράφεται μεταξύ της σιδηροδρομικής επιχείρησης, δηλαδή της ίδιας και του διαχειριστή του δικτύου, δηλαδή του ΟΣΕ».

Την ίδια στιγμή ο κ. Ψαρόπουλος εξήγησε ότι «η σύμβαση χρήσης δικτύου, η οποία είναι πολύ σημαντική διότι καθορίζει λεπτομέρειες, αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο συμβαλλόμενων μερών, πρέπει να υπογράφεται κάθε έτος». Αυτό σημαίνει όπως συμπλήρωσε ο ίδιος ότι «επί τέσσερα χρόνια, δηλαδή από το 2019 οπότε υπογράφηκε η τελευταία σύμβαση, δεν έχει υπογραφεί συμφωνία πρόσβασης και χρήσης του δικτύου. Δεν υπογράφηκε ούτε μετά το δυστύχημα».

Μάλιστα, όπως επεσήμανε «η σύμβαση παραχώρησης των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Hellenic Train, προβλέπει ρητά ότι αυτή η συμφωνία, υπογράφεται κάθε έτος και πρέπει να κοινοποιείται εντός 30 ημερών στο υπουργείο Μεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Μεταφορών, γνώριζε ότι δεν υπάρχει συμφωνία χρήσης του δικτύου».

Ο κ. Ψαρόπουλος διερωτήθηκε πως επιτρέπεται κάτι τέτοιο από την εποπτεύουσα αρχή, την ΡΑΣ, από τον υπεύθυνο διαχειριστή, τον ΟΣΕ, και το υπουργείο Μεταφορών, αλλά και πώς ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων χορήγησε μέχρι το το 2027 ενιαίο πιστοποιητικό ασφάλειας σε μια επιχείρηση χωρείς εν ισχύ συμφωνία χρήσης του δικτύου.

Ο ίδιος ανέφερε πως ο ΟΣΕ έστειλε εξώδικο προς την Hellenic Train τον Νοέμβριο του 2021, ώστε να υπογράψει τις συμβάσεις χρήσης του δικτύου των ετών 2020 και 2021, δηλώνοντας ότι διαφορετικά θα αναγκαζόταν προς διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των μεταφορών, να πράξει τα νόμιμα. «Αυτή η εξώδικη δήλωση δεν απαντήθηκε ποτέ» είπε ο κ. Ψαρόπουλος.

Δείτε το βίντεο:

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής