Ειδικότερα, ο Κυβερνήτης του πλοίου «Σμαιλ» έφερε ναυλοσύμφωνο και κατάσταση επιβαινόντων, τα οποία δεν είχαν συνάφεια και αλληλουχία με την εγγραφή στο Ειδικό Έντυπο Πληροφοριακών Στοιχείων Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής του σκάφους.
Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα είχε θεωρημένη εγγραφή ναύλωσης από 12 έως 16 Ιουνίου για τέσσερις επιβαίνοντες, με λιμένα αναχώρησης τον Άλιμο, ενώ η κατάσταση επιβαινόντων την οποία προσκόμισε, αθεώρητη και ανυπόγραφη, περιελάμβανε εννέα επιβαίνοντες.
Επίσης, ο Κυβερνήτης του πλοίου «Θάλασσα» είχε προβεί στην αποδοχή ανακριβούς ναυλοσύμφωνου, ενώ έφερε ναυλοσύμφωνο και Ειδικό Έντυπο Πληροφοριακών Στοιχείων Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, είχαν θεωρημένη εγγραφή ναύλωσης από 26 Μαΐου έως και 15 Σεπτεμβρίου και κατάσταση επιβαινόντων από 2 Ιουνίου με αλλαγή επιβατών την 9η Ιουνίου, γεγονός που αποτελεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ολική μεταβολή επιβαινόντων που επιβάλλει τερματισμό ναύλωσης και σύνταξη νέου ναυλοσύμφωνου.