Suzuki GSX250R ή αλλιώς κάτι από Superbike

Τα τελευταία χρόνια είναι όλο και συχνότερη η προσπάθεια των κατασκευαστών μοτοσυκλέτας, να προσεγγίσουν νέους αναβάτες, αλλά και να «σπρώξουν» τους ήδη μυημένους σε ακριβότερα concept. Χαρακτηριστική είναι και η αναβίωση της κατηγορίας "Supersport 250", όπου πλέον βρίσκει κανείς μοτοσυκλέτες από 250 έως και 390cc.

PACIFIC-SUN

Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μιλάμε για καθαρόαιμες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, αλλά για σύνολα που πολλές φορές πατάνε σε έτοιμες λύσεις για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά.

Κείμενο: Γιώργος Βογιατζής
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Μπορεί στα μάτια του δυτικού κόσμου αυτές οι μοτοσυκλέτες να παίζουν τον ρόλο των entry level bikes, όμως αυτό δεν ισχύει και για τις ασιατικές αγορές, που αποτελούν την top επιλογή για τους περισσότερους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι όλοι οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει μονάδες μεταξύ άλλων σε Ινδία, Κίνα και Ινδονησία για την παραγωγή τους.

Έτσι λοιπόν η Suzuki θέλοντας να καλύψει το κενό στην κατηγορία παρουσίασε το 2017 το Suzuki GSX250R. Με μεγάλα όπλα την εμφάνιση και την εμπορικότητα του ονόματος που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια η Suzuki στα MotoGP και Superbikes, το μικρό GSXR μοιάζει διαμάντι στα μάτια των πιτσιρικάδων.

Η σχεδίαση του ακολουθεί τα μεγαλύτερα GSXR 600, 750, 1000 και δεν είναι τυχαίο ότι παράγεται και στο παραδοσιακό μπλε χρώμα που χρησιμοποιεί η Suzuki στους αγώνες ταχύτητας. Με κύριο χαρακτηριστικό την επιθετική του εμφάνιση, αλλά και τον όγκο του, εύκολα κάποιος μπορεί να το μπερδέψει με μια «φθηνότερη έκδοση» ενός GSXR600 ή κάτι τέτοιο.

Μερικά ακόμα στοιχεία της εμφάνισης του που παραπέμπουν σε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα είναι η σέλα οδηγού/συνοδηγού που βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα, ο μεγάλος εμπρόσθιος προβολέας αλογόνου, τα led φώτα πορείας και στοπ, η οθόνη lcd και ζάντες με μπράτσα τύπου «ύψιλον».

Φυσικά κάθε SBK (έστω και μίνι) που σέβεται τον εαυτό του διαθέτει αναδιπλούμενους καθρέπτες, ζελατίνα που θα προστατέψει τον οδηγό από τον αέρα μόνο εάν μαζευτεί στο ντεπόζιτο και υποτυπώδη χώρο κάτω από την σέλα του συνεπιβάτη για μικρό αντικείμενα.

Πρώτη επαφή
Αρχικά ανεβαίνοντας στο μικρό GSXR παρατηρείς μια σχετικά άνετη θέση οδήγησης. Κάτι σαν εξευγενισμένο SBK δηλαδή. Τα clip ons βρίσκονται πάνω από την τιμονόπλακα κρατώντας τον κορμό σε πιο όρθια θέση και τα ποδοστήρια δεν είναι τόσο ψηλά ώστε να δημιουργούν άβολη θέση για τα πόδια. Η σέλα έχει ύψος 790mm επιτρέποντας στους αναβάτες ανεξαρτήτως αναστήματος να πατούν εύκολα κάτω και το αφρώδες του είναι μαλακό με χώρο που επιτρέπει την κίνηση εμπρός ή πίσω.

Το ντεπόζιτο είναι χωρητικότητας 15L και αρκετά «μαζεμένο» στην περιοχή των προσαγωγών. Η lcd οθόνη του οργάνου είναι ευανάγνωστη και υπέρ πλήρης διαθέτοντας ψηφιακό στροφόμετρο, χιλιομετρητή και οδομετρητή, ψηφιακό δείκτη βενζίνης, ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο και λυχνίες φλας, νεκράς, στάθμης λαδιού, θερμοκρασίας, ακόμα και shift light.

Η ζελατίνα στις χαμηλές ταχύτητες παρέχει ικανοποιητική προστασία αλλά αν κάποιος θέλει να δει πάνω από 135χλμ στο κοντέρ (144 είδαμε εμείς) θα πρέπει να μαζευτεί αρκετά προς το ντεπόζιτο. Τέλος το σύνολο ζυγίζει 181kg αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους (160mm από το έδαφος) δίνει την αίσθηση ελαφρύτερης μοτοσυκλέτας.

Κινητήρας
Όπως γράψαμε και πιο πάνω οι κατασκευαστές πολλές φορές χρησιμοποιούν ήδη υπάρχουσες λύσεις για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Έτσι λοιπόν, η Suzuki έχει εφοδιάσει το GSX250R με έναν «βελτιωμένο» στα σημεία κινητήρα που προϋπήρχε στο INAZUMA 250 και που από φέτος υπάρχει και στο V-Strom 250.

Ο τετράχρονος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 248cm3 αποδίδει 24,7 ίππους στις 8.000 στροφές και 2,3 κιλά ροπής στις 6.500 στροφές. Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό και σύμφωνα με την Suzuki η μέση κατανάλωση είναι 3,1 L/100km.

Η αλήθεια είναι ότι στο άκουσμα GSXR περιμένεις κάτι δυνατότερο, αλλά το κοντό του γρανάζωμα σου δίνει την αίσθηση ότι η ισχύς «τελειώνει γρήγορα».

Αναρτήσεις, πλαίσιο, φρένα
Το μικρό GSXR είναι εφοδιασμένο με αναρτήσεις της Kayaba. Εμπρός βρίσκουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις και πίσω ένα μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και σχετικά εύκαμπτο.

Τέλος, τα φρένα είναι της Nissin και συγκεκριμένα ένας δίσκος εμπρός τύπου «μαργαρίτα» με διπίστονη δαγκάνα και πίσω επίσης ένας δίσκος τύπου μαργαρίτα με μια μονοπίστονη δαγκάνα. Το σύνολο αυτών παρέχει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, ευστάθειας και πέδησης αν και θα προτιμούσαμε τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να είναι πιο επώνυμα.

Συμπέρασμα

Το Suzuki GSXR250 αποτελεί σε γενικές γραμμές μια καλή επιλογή. Είναι αντικειμενικά πολύ όμορφο, ευκολοδήγητο και οικονομικό. Σίγουρα δεν θα σε ξετρελάνει με τις επιδόσεις του, αλλά είναι ιδανικό για να εισάγει κάποιον στην οδήγηση και τη φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας. Τα 4.895 ευρώ δεν είναι λίγα, ωστόσο μην ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα μικρό “Superbike” πόλης!

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής