Δοκιμάζουμε το «τίμιο πολυεργαλείο» Kawasaki Versys 650

Ως φανατικός δικυκλιστής, άλλα και μετά από χρόνια ενασχόλησή μου με κάθε είδους μοτοσυκλέτα, έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα σε πίστα, δρόμο και χώμα, ήρθε η στιγμή για έναν ακόμη ρόλο. Αυτόν της δοκιμής μοτοσυκλετών και της απόδοσης των εντυπώσεων σε κείμενο.

PACIFIC-SUN

Ως πρώτη επιλέξαμε την τρίτη γενιά της Kawasaki Versys 650, μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού που χαρακτηρίζεται από την πολυχρηστικότητα που προσφέρει στον αναβάτη, την άνεση και τις αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής που επιτρέπουν την καθημερινή χρήση εντός πόλης άλλα και την μετακίνηση εκτός, με ήπιες ή ακόμα και άγριες διαθέσεις.

Κατά την παραλαβή εξεπλάγην με το ότι η μοτοσυκλέτα της δοκιμής θα είναι η έκδοση Special edition, η οποία αν και δεν διαφέρει σε χαρακτηριστικά με το απλό μοντέλο, είναι βαμμένη στον χρωματισμό Candy Lime Green/Black, το παραδοσιακό πράσινο/μαύρο της Kawasaki που χρησιμοποιεί και στα αγωνιστικά της. Κατά τη γνώμη μου αυτός είναι και ο πιο ταιριαστός για το Versys 650 καθώς του αποδίδει μια πιο σπορ ταυτότητα, σε σχέση με τους άλλους δύο, τον Pearl Blizzard White/Black (άσπρο πέρλα/μαύρο) και τον Metallic Matte Covert Green/Black (χακί ματ/μαύρο).

Η πρώτη επαφή
Ανεβαίνοντας στο Versys 650, όλα βρίσκονται στην θέση τους και μοιάζουν οικεία. Η σέλα δύο επιπέδων είναι άνετη και κρατάει τον αναβάτη σε όρθια θέση. Το τιμόνι είναι πλατύ, προσφέροντας αρκετά καλό χειρισμό της μοτοσυκλέτας στις στροφές (εκτός πόλης) χωρίς όμως να περιορίζει την κίνηση της (εντός πόλης).

Το ντεπόζιτο αν και 21 λίτρα είναι μαζεμένο στο ύψος των προσαγωγών και προσφέρει καλή στήριξη. Τα μαρσπιέ βρίσκονται σε σωστή θέση χωρίς να δημιουργούν περίεργες γωνίες για τα πόδια.

Το ευχάριστο αυτό σύνολο συμπληρώνει ο ρυθμιζόμενος καθ’ ύψος και κατά 60mm ανεμοθώρακας, ο οποίος αν και οπτικά δεν σου γεμίζει το μάτι κάνει καλή δουλειά και μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα, χωρίς εργαλεία από το εμπρόσθιο μέρος του. Γενικά είναι μια μοτοσυκλέτα μικρών διαστάσεων, που νιώθεις ότι οδηγάς με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη έλεγχο.

Ο κινητήρας
Η Kawasaki έχει εξοπλίσει το Versys με έναν ψεκαστό δικύλινδρο σε σειρά υγρόψυκτο κινητήρα 649cc, ο οποίος διακρίνεται από την ισχύ και την ευστροφία του. Είναι μικρός σε μέγεθος, ροπάτος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αποδίδει σύμφωνα με την Kawasaki 69ps/8.500rpm.

Η ένωση του κινητήρα με το πλαίσιο γίνεται με λαστιχένιες βάσεις, οι οποίες αποφέρουν στην μείωση των κραδασμών, ενώ και το τελικό της εξάτμισης, που βρίσκεται από κάτω, συμβάλει στην συγκέντρωση του βάρους, στο κέντρο και χαμηλά. Ο ήχος του είναι αρκετά ευχάριστος, ειδικά από την θέση του οδηγού και δεν ενοχλεί.

Η μετάδοση γίνεται από ένα 6τάχυτο κιβώτιο, το οποίο στην αρχή ξαφνιάζει, γιατί απαιτείται λίγη περισσότερη δύναμη στο πόδι, από αυτήν που έχουμε συνηθίσει στις ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, όμως στη συνέχεια συνηθίζεται και παύει να ενοχλεί. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

Φρένα «άγκυρες»
Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κάνεις στο Versys είναι τα εξαιρετικά φρένα που διαθέτει. Μπροστά έχουν τοποθετηθεί δύο 2πιστονες δαγκάνες της Nissin και ημίπλευστοι δίσκοι 300mm τύπου «μαργαρίτα» και πίσω μια μονοπιστονη δαγκάνα της Nissin και δίσκο 250mm, επίσης τύπου «μαργαρίτα». Το παραπάνω σύνολο φαίνεται να αποδίδει πολύ καλά και σε συνθήκες ήπιας οδήγησης, αρκεί ένα δάχτυλο στην μανέτα για να φρενάρει.

Όταν τα πράγματα αγριεύουν (δεν θέλει και πολύ επάνω στο Kawasaki) καταλαβαίνεις ότι τα φρένα του είναι πραγματικές άγκυρες. Μοναδικό «μείον», ότι στην κακή ποιότητα των ελληνικών δρόμων το abs δουλεύει υπερωρία, χωρίς να αφήνει περιθώρια για πολύ παιχνίδι. Αυτό βέβαια είναι κάτι που θα εκτιμηθεί σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος, καθώς δεν επιτρέπει γλιστρήματα των τροχών και δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας στον αναβάτη.

Αναρτήσεις
Το κομμάτι των αναρτήσεων είναι κάτι που σίγουρα έχουν να ζηλεύουν όλοι οι ανταγωνιστές της Kawasaki και αυτό γιατί το Versys είναι η μοναδική ιαπωνική μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της, που διαθέτει μπροστά ένα ανεστραμμένο πιρούνι της Showa 41mm και μάλιστα με ρυθμίσεις. Αριστερά βρίσκεται η προφόρτιση και δεξιά η απόσβεση.

Πίσω βρίσκουμε ένα μονό, έκκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ, χαρακτηριστικό πια του Versys, με χειροκίνητο ρυθμιστή προφόρτισης. Το σύνολο δουλεύει αρκετά καλά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις και το μόνο που χρειάστηκε να κάνω, ήταν σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης και με δεύτερο άτομο να σφίξω λίγο την προφόρτιση, κάτι που σίγουρα θα χρειαστεί αν ταξιδεύετε δικάβαλο και με βαλίτσες.

Η γνώμη του συνεπιβάτη
Μπορεί οι μοτοσυκλέτες για πολλούς να είναι μοναχικό σπορ και μέσο μετακίνησης, για άλλους όμως, είναι σημαντική και η γνώμη του συνεπιβάτη. Έτσι λοιπόν, να πούμε ότι το Versys τα καταφέρνει καλά και εδώ, παρέχοντας μια εξίσου άνετη θέση και για το δεύτερο άτομο.

Όπως γράψαμε και πιο πάνω, η σέλα βρίσκεται σε δύο επίπεδα, με το πίσω κομμάτι υπερυψωμένο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συνεπιβάτης να βρίσκεται λίγο πιο ψηλά και με τον κορμό του σώματος σε κάθετη θέση. Το κουρμπαριστό σχήμα της σέλας βοηθάει, να μην υπάρχουν ανεπιθύμητες μετακινήσεις κατά την επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Σε αυτό συμβάλουν και οι λαβές που υπάρχουν στο πίσω μέρος, οι οποίες έχουν εργονομική σχεδίαση και είναι γεμάτες και από την κάτω πλευρά, ώστε να μην ενοχλούν τα δάχτυλα. Τέλος τα μαρσπιέ βρίσκονται και αυτά σε σωστή θέση και διαθέτουν λάστιχο στην επάνω πλευρά, αποφεύγοντας γλιστρήματα και κραδασμούς.

Συμπέρασμα


Σε γενικές γραμμές το Kawasaki Versys 650 είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση και ιδανική για όσους ψάχνουν μια μοτοσυκλέτα, που να συνδυάζει πολλούς χαρακτήρες. Δεν μπορείς να πεις ότι κάνει κάτι τέλεια, αλλά τα κάνει όλα και μάλιστα καλά.

Η σχεδίαση του είναι αντικειμενικά επιτυχημένη και τα περιφερικά του αξιόλογα, ενώ όσον αφορά την τιμή του είναι αυτό που λέμε “value for money”. Είναι σχεδόν σίγουρο πως ο αγοραστής του Versys 650 δύσκολα δεν θα μείνει ικανοποιημένος.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής