Δοκιμάζουμε το Honda Integra NC750D DCT

Για αυτή τη δοκιμή, έχουμε στην κατοχή μας, το Honda Integra NC750D DCT. Ένα δίτροχο, στο οποίο πολλά στοιχεία παραπέμπουν σε μοτοσυκλέτα, όμως η θέση οδήγησης και η έλλειψη του τμήματος ανάμεσα στους προσαγωγούς και τα γόνατα, το κατατάσσουν στα mega scooters. 

PACIFIC-SUN

Το κύριο χαρακτηριστικό του Integra είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, (Dual Clutch Transmition), καθώς και η άνεση που προσφέρει στους αναβάτες του, η ποιότητα κατασκευής και η χαμηλή κατανάλωση. Ωστόσο, είναι εφοδιασμένο και με πληθώρα άλλων τεχνολογιών, τις οποίες θα αναλύσουμε στη συνέχεια.

Κείμενο: Γιώργος Βογιατζής
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

«Γνωριμία» με το Dual Clutch Transmition
Ας ξεκινήσουμε όμως με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο οποίο φαίνεται πως οι άνθρωποι της Honda πιστεύουν ιδιαίτερα αφού συνεχίζουν να το εξελίσσουν και εφοδιάζουν όλο και περισσότερα μοντέλα της.

Έτσι στο Integra συναντάμε όλες τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στο DCT μέχρι σήμερα με κυριότερες την ομαλότερη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη των ταχυτήτων, τον χρόνο που πραγματοποιούνται οι αλλαγές (συμπεριλαμβανομένης και της νεκράς), έχουν προστεθεί αισθητήρες κλίσης του οδοστρώματος για καλύτερη επιλογή σχέσεων σε (ανηφόρες και κατηφόρες) και τέλος αύξηση κατά 500 στροφές στον κόφτη του κινητήρα.

Για όσους δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του DCT, να αναφέρουμε επιγραμματικά, ότι πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έξι ταχυτήτων που καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας του μέσο των προγραμμάτων που μπορεί να επιλέξει ο αναβάτης από το δεξί χειριστήριο.

Αρχικά το πρόγραμμα D (DRIVE) το οποίο αλλάζει τις ταχύτητες μόνο του σε χαμηλές στροφές διατηρώντας την αυτονομία σε πολύ υψηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι αλλάζει από 1η σε 2α, πριν η βελόνα συναντήσει τα 20 km/h και ακολούθως, οι ταχύτητες ανεβαίνουν περιπου ανά 10 km/h.

Με την 6η να έρχεται στο σασμάν, πριν το κοντέρ αγγίξει τα 60 και την κατανάλωση βρίσκεται κάτω από το όριο των 4 λίτρων/100 km. Το πρόγραμμα (DRIVE) είναι το πρώτο που σε αφήνει να επιλέξεις ξεκινώντας. Στην συνέχεια και με το ίδιο μπουτόν μπορείς να περάσεις στα τρία προγράμματα του S (SPORT).

Η διαφορά τους είναι σε σχέση με το (DRIVE) και μεταξύ τους είναι ότι αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα για κάθε αλλαγή ταχύτητας «ζωντανεύοντας» μεν το Integra, αλλά αυξάνοντας προοδευτικά και την κατανάλωση καυσίμου.  Αν ο αναβάτης χρειαστεί περισσότερη δύναμη, μπορεί να πραγματοποιήσει χειροκίνητο κατέβασμα. Αυτή η δυνατότητα υπάρχει σε όλα τα προγράμματα.

Τέλος υπάρχει και η επιλογή (Μanual), η οποία απενεργοποιεί το σύστημα αυτόματων αλλαγών και μετατρέπει το σασμάν σε σειριακό με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται χειροκίνητα μέσω δύο μπουτόν στο αριστερό χειριστήριο (+/-). Έτσι μπορεί να φτάσεις με την κάθε ταχύτητα μέχρι τον κόφτη αυξάνοντας ρυθμό και επιδόσεις.

Πρώτη επαφή
Ανεβαίνοντας στο Integra το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι η ποιότητα κατασκευής που διαθέτει. Το φινίρισμα του είναι εξαιρετικό και αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας. Οι βασικές ενδείξεις στο όργανο είναι ευανάγνωστες και το στροφόμετρο του εναλλάσσει τον χρωματισμό του για κάθε περιοχή (πράσινο – οικονομική, μπλε -μέση, κόκκινο – υψηλή κτλπ.).

Στη συνέχεια, παρατηρεί την άνετη θέση οδήγησης. Είναι η κλασική mega scooter, που θέλει τον αναβάτη σε βαθύ κάθισμα με το ύψος της σέλας στα 790mm, τον κορμό σε κάθετη θέση και τα χέρια να σχηματίζουν ένα ξεκούραστο «τόξο». Τα γόνατα βρίσκονται ψηλότερα της λεκάνης και τα πέλματα ελαφρώς προς τα εμπρός.

Το βάρος του είναι στα 238 κιλά γεμάτο κάτι που, όμως δεν καταλαβαίνεις οδηγώντας το μιας και το κέντρο βάρους του βρίσκεται χαμηλά. Ποδιά και ανεμοθώρακας παρέχουν ικανοποιητική κάλυψη από αέρα και βροχή και η εφαρμογή τους είναι άψογη όσον αφορά τις ενώσεις και τα κουμπώματα.

Στην αριστερή πλευρά υπάρχει ένα μικρό ντουλαπάκι (χωρίς κλειδαριά) για μικροαντικείμενα και αντίστοιχα δεξιά βρίσκεται το χειρόφρενο. Στα ενδότερα και συγκεκριμένα κάτω από την σέλα υπάρχει Το ντεπόζιτο χωρητικότητας 14,1L και ένας αποθηκευτικός χώρος 21L με την ύπαρξη και μιας πρίζας.

Οδική συμπεριφορά
Οδηγώντας το Integra εντός πόλης σου δημιουργείται μια αίσθηση απόλυτης ηρεμίας. Λίγο οι γρήγορες αλλαγές πριν την ροπή, λίγο η άνετη θέση και οι πολύ αξιόλογες του αναρτήσεις σε κρατούν σε ένα χαλαρό τέμπο. Αυτό που χαλάει λίγο την ηρεμία αυτή είναι οι μηχανικοί ήχοι που ακούγονται από το σασμάν, το οποίο η αλήθεια είναι ότι θα το θέλαμε λίγο πιο αθόρυβο.

Το μακρύ του μεταξόνιο (1.525mm) δυσκολεύει λίγο τις κάθετες σφήνες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα αλλά αυξάνει την σταθερότητα στις στροφές. Απενεργοποιώντας τα Mode αυτόματων αλλαγών τα πράγματα αλλάζουν. Μπορείς να πραγματοποιήσεις αλλαγές στα «κόκκινα» με το γκάζι τέρμα ανοιχτό και να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα δίκυκλο 750cc.

Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθεί και το “traction”, (HSTC – Honda Selectable Torque Control) καθώς στην κακή ποιότητα της ελληνικής ασφάλτου μοιάζει να ενεργοποιείται εύκολα. Αξίζει βέβαια να πούμε ότι το (HSTC) είναι από τα πιο καλό μελετημένα του είδους.

Κινητήρας


Το Integra είναι εφοδιασμένο με έναν 4χρόνο 2 κύλινδρο ψεκαστό κινητήρα 745cc με μέγιστη ισχύς 54,8ps /6.250 και μέγιστη ροπή 68Nm/4.750. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τύπου DCT 6 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη. H μετάδοση γίνεται με αλυσίδα και η θέση του βρίσκεται από την μέση και προς τα εμπρός. Περιβάλλεται από ένα σωληνωτό πλαίσιο (τύπου διαμάντι) και έχει κλίση προς τα εμπρός κρατώντας το κέντρο βάρους χαμηλά.

Αναρτήσεις


Η Honda θέλοντας να παρέχει πλήρη έλεγχο και σταθερότητα στο Integra το έχει εφοδιάσει με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι της Showa (SDBV) dual bending valve 41mm. και διαδρομή 120mm. Πίσω βρίσκουμε ένα μονό αμορτισέρ διαδρομής επίσης 120mm, το οποίο εδράζει στο ψαλίδι τύπου pro-link με μοχλικό. Η προφόρτισή του ρυθμίζεται εύκολα ανάλογα με το βάρος του αναβάτη. Το σύνολο δουλεύει αρκετά καλά.

Φρένα

Για το φρενάρισμα το Integra χρησιμοποιεί εμπρός μια 2-πιστονη δαγκάνα της Nissin με δίσκο 320mm. Και πίσω μια μονοπίστονη δαγκάνα της Nissin με δίσκο 240mm. Επιπρόσθετα υπάρχει και μια μηχανική δαγκάνα για το χειρόφρενο. Το ABS παρέχεται στον βασικό εξοπλισμό και σε συνδυασμό με τις καλές αναρτήσεις και τους 17 ιντσών τροχούς προσφέρει πολύ καλή αίσθηση.

Συμπέρασμα


Το Integra είναι σίγουρα ένα scooter που ξεχωρίζει. Όχι μόνο γιατί είναι το μεγαλύτερο σε κυβισμό πια στην κατηγορία του, αλλά και γιατί πολλά από τα στοιχεία πάνω του θυμίζουν μια touring μοτοσυκλέτα. Δεν θα το επιλέξει κάποιος για τις επιδόσεις του, αλλά για την τεχνολογία και την ποιότητα που διαθέτει σε όλα τα επίπεδα. Ίσως πριν το οδηγήσει κάποιος, ίσως τα 10.300€ να φαίνονται πολλά. Στην πραγματικότητα όμως το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής