Ταξίδι στο Αίγιο με το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID.3 1st Edition

Ακριβώς πριν από ένα χρόνο είχα ταξιδέψει διερευνητικά με το BMW i3s 120Ah έως και τη Ζαχάρω Ηλείας, τόσο για την επιβεβαίωση της αυτονομίας και για την επάρκεια των σημείων φόρτισης, όσο και για το ταξίδι αυτό καθ' αυτό με ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.

PACIFIC-SUN

Φέτος έχοντας στην κατοχή μου το Volkswagen ID.3 1st Edition επέλεξα να κάνω ένα πιο κοντινό ταξίδι, με τη διαφορά όμως, ότι θα έχω την ίδια οδηγική συμπεριφορά, όπως θα είχα με ένα «συμβατικό» αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: Αναστάσιος Σπηλιάδης

Ο προορισμός αυτή τη φορά ήταν η πόλη του Αιγίου, όπου θα συναντούσα και τον φωτογράφο Αναστάσιο Σπηλιάδη που έβγαλε τις φωτογραφίες της δοκιμής. Η χιλιομετρική απόσταση άγγιξε τα 174 χιλιόμετρα. Τα 100 km/h έγιναν 110,120 και 130 km/h στο cruise control και το κλιματιστικό μπήκε σε λειτουργία εκεί που χρειαζόταν.

Τα χιλιόμετρα γνωριμίας

Τα πρώτα χιλιόμετρα έγιναν από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας έως και το γραφείο της ιστοσελίδας. Κινήθηκα από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης στη λεωφόρο Αλίμου, έπιασα την Ποσειδώνος και μετά τη λεωφόρο Κηφισού.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγω της ώρας ήταν αυξημένη και η στάθμη της μπαταρίας από το 100% για τα περίπου 25 χιλιόμετρα έπεσε μόλις 3%. Τα επόμενα χιλιόμετρα έγιναν σε οδικά τμήματα της Αθήνας έως ότου η στάθμη της μπαταρίας έπεσε στο 91%.

Παρασκευή 28 Μαΐου: Από την Αθήνα έως και το Αίγιο

Με αυτό το ποσοστό και 385 χιλιόμετρα έως μέγιστη δυνατή απόσταση χωρίς φόρτιση ξεκίνησα το πρωί της Παρασκευής για τη νέα οδηγική εμπειρία. Το ID.3 με μία λέξη είναι ευκολοδήγητο.

Η ταχύτητα ορίζεται στο ανώτατο όριο και αυξομειώνεται αυτόματα από το cruise control ανάλογα με την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος.

Με περισσότερες είναι ένα αθόρυβο αυτοκίνητο με μοντέρνο σχεδιασμό που προσφέρει καλές επιταχύνσεις, ικανοποιητική αυτονομία, μέγιστη ασφάλεια και άνεση. Αποδίδει 204 ίππους, έχει ονομαστική ροπή 310 Nm και μπαταρία 58 kWh. Το 0-100 km/h έρχεται σε 7,3 δευτερόλεπτα και η ηλεκτρικά ελεγχόμενη μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 160 km/h.

Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται δίπλα από τον πίνακα οργάνων και χρειάζεται μικρή εξοικείωση. Το γκάζι έχει γρήγορη απόκριση, η ανάρτηση έχει προσανατολισμό προς την άνεση και δεν μεταφέρει στο εσωτερικό της καμπίνας τις κακοτεχνίες. Όσον αφορά τα φρένα, ο οδηγός μέσω του επιλογέα του κιβωτίου, μπορεί να επιλέξει αν το αυτοκίνητο αφήνοντας το γκάζι θα ρολάρει (D) ή θα επιβραδύνει (Β), ανακτώντας ταυτόχρονα και ενέργεια.

Η πρώτη στάση και η έκπληξη σε μία γυναίκα

Η πρώτη στάση έγινε στον σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ισθμό της Κορίνθου, όπου η Περιφέρεια Πελοποννήσου διατηρεί ένα δωρεάν σημείο φόρτισης AC 22KW. Στάθμευσα το αυτοκίνητο, σύνδεσα το καλώδιο με το οποίο με είχε εφοδιάσει η εταιρεία και η φόρτιση ξεκίνησε με φορτίο 11KW, που μεταφράζεται σε 78 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα φόρτισης.

Σε περίπου 5 λεπτά, πριν προλάβω να βγάλω δύο – τρεις φωτογραφίες, εμφανίστηκε και ένα Nissan Leaf, ο ιδιοκτήτης του οποίου στην ερώτηση «για που το βάλατε», απάντησε χαμηλοφώνως πως είναι μυστικό γιατί θέλει να κάνει έκπληξη στη γυναίκα του.

Δεν επέμεινα περισσότερο, αλλά κατάλαβα πως οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων κάνουν πιο εύκολα τέτοιες εκπλήξεις, αφού δεν διαταράσσουν σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό, σε σχέση με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.

Η διάρκεια, η τυρόπιτα και το καθήκον που με καλούσε

Λίγο αργότερα, με μόλις 2,4 kWh φόρτισης, η στάθμη της μπαταρίας από 79% σκαρφάλωσε στο 82% και συνέχισα τη διαδρομή προς το Αίγιο. Η συνολική διάρκεια του ταξιδιού – με τη στάση – δεν ξεπέρασε κατά πολύ τις 2 ώρες. Έτσι είχα τον χρόνο πριν συναντηθώ με τον φωτογράφο να κάνω μία στάση για την καταπληκτική τυρόπιτα στον φούρνο του Γεωργούση, επί της οδού Μητροπόλεως.

Σύντομα όμως, το τηλέφωνο χτύπησε και το «καθήκον» με καλούσε. Βλέπετε είχα ειδοποιήσει πως φτάνω και ο φωτογράφος ανησύχησε. Έγραψα το σημείο συνάντησης στο σύστημα πλοήγησης και σε περίπου 2 χιλιόμετρα έφτασα στον τελικό προορισμό.

Για την εμφάνιση του ID.3 τίποτα;

Κάπου εδώ ήρθε η στιγμή, που είχα και εγώ τον χρόνο να περιεργαστώ και να παρατηρήσω το αυτοκίνητο. Να δω το προχωρημένο, ιδιαίτερο, φουτουριστικό παρουσιαστικό του, το οποίο ξεχωρίζει από το Volkswagen Golf και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.

Αρχικά γίνεται αντιληπτό, ότι έναντι της φιλοσοφίας βάλε στο ίδιο αμάξωμα και μία ηλεκτρική έκδοση για να μην μας πουν ότι μείναμε πίσω, το Volkswagen ID.3 σπάει τη μονοτονία και δηλώνει από μακριά την ηλεκτρική και οικολογική φύση του.

Εξωτερικές περιπλανήσεις

Η εταιρεία στα κείμενά της υπογραμμίζει ότι το Volkswagen ID.3 μας «κοιτά κατευθείαν στα μάτια» και δεν έχει άδικο. Στο εμπρός μέρος, το ID.3 έχει χαριτωμένη εμφάνιση με τους προβολείς matrix LED (σε ρόλο ματιών), το επανασχεδιασμένο λογότυπο στο κέντρο (σε ρόλο μύτης), τη φωτεινή οριζόντια γραμμή στη θέση της μάσκας, η οποία εξάπτει την περιέργεια και ενώνει τα δύο μπροστινά φωτιστικά σώματα και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα σε σχέδιο που παραπέμπει σε χαμόγελο.

Στο πλάι, οι μικροί πρόβολοι, το μακρύ μεταξόνιο και οι επιμέρους λεπτομέρειες στο σχεδιασμό με τις ρέουσες επιφάνειες κάτω από τη βασική γραμμή σχεδιασμού, το τμήμα “ID. Honeycomb” σε σχήμα διαμαντιού που βρίσκεται στην κολόνα C και οι 20αρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής του δίνουν μία άλλη αύρα.

Όσον αφορά το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι πιο ήσυχο. Το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από το γυάλινο κάλυμμα της πόρτας του χώρου αποσκευών σε μαύρο χρώμα, το οποίο συνεχίζεται από τον ουρανό και την αεροτομή και εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Δεξιά και αριστερά χωνεύονται και τα οριζόντια τοποθετημένα LED πίσω φώτα με το όμορφο μοτίβο.

Σε απόλυτους αριθμούς

To Volkswagen ID.3 βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ και έχει συμπαγείς διαστάσεις. Το μήκος του ανέρχεται σε 4.261 χιλιοστά και είναι αντίστοιχο με αυτό του Golf, όμως χάρη στους πιο μικρούς προβόλους του, το μεταξόνιό του (2.765 χιλιοστά) είναι μεγαλύτερο κάθε άλλου μοντέλου της κατηγορίας. Το πλάτος του είναι 1.809 χιλιοστά και το ύψος του 1.552 χιλιοστά.

Ευάερο και ευήλιο hitech εσωτερικό

Το εσωτερικό του ID.3 είναι ευάερο και ευήλιο, αφού ο σχεδιασμός του ακολουθεί τη φιλοσοφία του «ανοιχτού χώρου». Ο σχεδιασμός αυτός εξασφαλίζει μεγάλους χώρους για τους πέντε επιβάτες και τα μικροαντικείμενα και λόγω της πανοραμικής οροφής επιτρέπει σε αρκετές δέσμες ακτίνων του ήλιου να μπουν στην καμπίνα.

Βέβαια, τα μάτια πέφτουν πρώτα στο κέντρο του ταμπλό, όπου συναντάμε την οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος infotainment. Ένα σύστημα που έχει αναλάβει τον ρόλο του πίνακα ελέγχου. Για την άμεση πρόσβαση στα σημαντικά, οι σχεδιαστές περιστοίχισαν την οθόνη από μετρημένα κουμπιά αφής, τα οποία μεταξύ άλλων εναλλάσσουν κάποια από τα μενού.

Πίσω από το τιμόνι έχει τοποθετηθεί μία οθόνη 5,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, ενώ στο ύψος του παρμπρίζ κάνει την εμφάνισή του και το head up display. Σε αυτά, εκτός από την ταχύτητα κίνησης απεικονίζονται και πληροφορίες όπως το όριο ταχύτητας και η λειτουργία του adaptive cruise control με την αναγνώριση του προπορευόμενου οχήματος.

Ας μιλήσουμε και για τους νέας γενιάς διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων που συναντούμε στο υποβραχιόνιο της πόρτας του οδηγού. Είναι μόλις δύο για τα εμπρός παράθυρα και μέσω αυτών ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τα πίσω, πατώντας το κουμπί αφής «Rear».

Η άτυπη συνεδρία χαλάρωσης και το κερασάκι 

Μετά τις πρώτες ανάσες, ο φωτογράφος πρότεινε να ξεκινήσουμε τις φωτογραφίες για να προλάβουμε τον ήλιο. Ανοίγοντας την πόρτα, είδε το κουμπί για τη λειτουργία μασάζ στο έτσι και αλλιώς αναπαυτικό κάθισμα. Το ίδιο κουμπί υπήρχε και στο κάθισμα του οδηγού, οπότε εκτός από εκείνον, απόλαυσα και εγώ την άτυπη συνεδρία χαλάρωσης.

Στη συνέχεια, το μάτι του έπεσε στη φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα «ID Light» που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω ακριβώς από το παρμπρίζ. Η λωρίδα αυτή, αλλάζει το χρωματισμό της ή το φωτισμό της ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά το δικό μου μάτι, έμεινε στην συναρμογή και την ποιότητα των υλικών, καθώς και την αίσθηση που αφήνουν όλοι οι διακόπτες αφής. Η συναρμογή είναι σε καλό επίπεδο, όμως τα σκληρά πλαστικά και η αίσθηση της αφής ίσως και να χρειάζονταν περισσότερη μελέτη.

Το κερασάκι, που αντικατοπτρίζει ακριβώς την εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τα σήματα play και pause στα πεντάλ, τα οποία και για τους σχεδιαστές του ID.3 ίσως να συμβολίζουν την παιχνιδιάρικη διάθεση.

Η φόρτιση, ο καφές και η επιστροφή

Μετά τις φωτογραφίες, αφήσαμε το ID.3 στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου βρίσκονται δύο φορτιστές της ΔΕΗ και με έτερο αυτοκίνητο πήγαμε στην παραλία για έναν καφέ. Σε μία 1 ώρα και 14 λεπτά, σύμφωνα με την εφαρμογή Charge Assist, η μπαταρία πήρε 13,7 kWh και το ποσοστό της μπαταρίας ανέβηκε στο 79%.

Ενα ποσοστό που μου επέτρεψε όχι μόνο να ταξιδέψω το πρωί του Σαββάτου με 120 και 130 km/h, αλλά και να πραγματοποιήσω αρκετές αστικές μετακινήσεις εντός πόλης, όπως για παράδειγμα για τον εμβολιασμό μου και τα καθημερινά ρεπορτάζ, μέχρι την επιστροφή του, πίσω στην εταιρεία.

Συμπέρασμα

Το ID.3 δείχνει να μπορεί να αντικαταστήσει οποιοδήποτε όχημα θερμικού κινητήρα και να περιορίσει σημαντικά το κόστος κίνησης. Αν τα χιλιόμετρα γίνονται σε εθνικές οδούς, τότε ίσως να σκεφτείτε και την έκδοση με τη μπαταρία 77 kWh, η οποία έχει μεγαλύτερη αυτονομία. Αν όμως τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται εντός του αστικού ιστού, τότε το ID.3 1st Edition και οι ήδη εγκατεστημένοι φορτιστές ανά την Ελλάδα θα σας καλύψουν για οποιαδήποτε διαδρομή.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής