Στους καταρράκτες της Σεργούλας με το Jeep Renegade 4xe S

PACIFIC-SUN

Τα προηγούμενα χρόνια άκουγα και διάβαζα για βόλτες στους καταρράκτες της Σεργούλας, όμως δεν είχε τύχει μέχρι πρόσφατα να πάω. Το τελευταίο διάστημα άκουγα σχόλια συναδέλφων για το νέας γενιάς σύστημα τετρακίνησης του Jeep Renegade 4xe των 240 ίππων και ευελπιστούσα κάποια στιγμή να το δοκιμάσω.

Το Jeep Renegade 4xe S ήρθε στα χέρια μου λίγο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές και αποτέλεσε ως έναν βαθμό τον «ξεναγό» μου μέχρι και τον πρώτο καταρράκτη. Από εκεί και πάνω ήταν ανώφελο να το υποβάλω σε δοκιμασία, αφού δεν είναι ένα τροποποιημένο αυτοκίνητο, όπως αυτά που συναντάμε σε λέσχες 4×4, αλλά δεν υπήρχε και λόγος να προκαλέσω οποιαδήποτε φθορά στο μαγευτικό φαράγγι.

To roadbook για το φαράγγι της Σεργούλας

Η διαδρομή από την Αθήνα έως και το χωριό παραλία Σεργούλας διήρκησε περίπου 3 ώρες. Το χωριό, το είχα επισκεφθεί και στο παρελθόν, όμως αυτή τη φορά δεν ήρθα για τουρισμό. Ήρθα να εξερευνήσω μόνο το φαράγγι μέχρι εκεί που θα έφταναν οι δυνάμεις μου.

Για να φτάσει κανείς, μπορεί να ακολουθήσει οποιαδήποτε διαδρομή που θα τον φέρει κοντά στη Ναύπακτο και το Γαλαξίδι. Εγώ επέλεξα τη διαδρομή «από ψηλά», όπως την λένε οι ντόπιοι και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κίνηση στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και αρκετά χιλιόμετρα στην Παλαιά Εθνική Οδό Θηβών – Λιβαδειάς, Λιβαδειάς – Άμφισσας και Αντιρρίου – Ιτέας.

Λίγα λόγια για το φαράγγι και τους καταρράκτες

Το φαράγγι της Σεργούλας είναι κατά μήκος του χειμάρρου Πολυσταύρι και αποτελεί σημαντικό φυσικό μνημείο. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πόλος έλξης περιπατητών, περιηγητών και φυσιολατρικών συλλόγων, οι οποίοι ακολουθούν μία διαδρομή μέσα από στενά περάσματα, λαξεμένους βράχους που σχηματίζουν σταλακτίτες και εντυπωσιακούς καταρράκτες έως και τις πηγές του Σεργουλοπόταμου, στην κατάφυτη τοποθεσία «Φλέβα».

Μετά το φαράγγι και τους καταρράκτες επισκέπτονται το μνημείο του «υδρόμυλου του Βενέτη» που κτίστηκε τον 18ο αιώνα στην Παραλία Σεργούλας. Ο υδραύλακας μαζί με τον μύλο έχουν χαρακτηριστεί από την αρχαιολογία ως μνημεία ιδιαιτέρας αρχιτεκτονικής αξίας, διατηρητέα και ίσως το μοναδικά στο είδος τους.

Η εμπειρία της πρώτης οδήγησης

Το Jeep Renegade 4xe S στα πρώτα χιλιόμετρα κατανάλωσε μόνο ηλεκτρική ενέργεια, λόγω της αυτονομίας (50 km) που δίνει το υβριδικό σύστημα με το οποίο είναι εφοδιασμένο. Από κει και μετά η κατανάλωση του ανήλθε σε περίπου 7 λίτρα / 100 km, με ταχύτητα 100-120 χιλιομέτρων.

Παρά το αυξημένο ύψος και το βάρος του (1.770 kg) του κρατήθηκε με ευκολία μέσα στις γραμμές, ακόμα και στις αλλεπάλληλες φουρκέτες που συνάντησα κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν με προβλημάτισαν, ωστόσο θα ήθελα περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι, που κατά τα άλλα, δείχνει να λειτουργεί σαν διαβήτης σε μικρότερες ταχύτητες.

Οι επιταχύνσεις του είναι επαρκείς για τα σημεία που κάποιο φορτηγό ή κάποιος αργός κατά γενική ομολογία οδηγός θα σας πηγαίνει «καροτσάκι». Για τα πρώτα 100km/h από στάση, σύμφωνα με την εταιρεία στο πρόγραμμα Sport θα χρειαστεί μόλις 7,1 δευτερόλεπτα. Από εκεί και πέρα όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ο οδηγός του οποίου πρέπει να έχει ως στοχοπροσήλωση την ασφαλή μετάβαση από τον έναν στον άλλον προορισμό, αλλά και το παιχνίδι σε «εκτός έδρας» χωμάτινες διαδρομές.

Όσον αφορά τον θόρυβο που παράγει ο κινητήρας και τους θορύβους που παραβιάζουν το εσωτερικό της καμπίνας, είναι ελάχιστοι. Αυτό οφείλεται τόσο στη λειτουργία του αθόρυβου ηλεκτροκινητήρα, όσο και στην καλή ηχομόνωση με την οποία το έχουν «προικίσει» οι σχεδιαστές του.

Τα προγράμματα οδήγησης και φόρτισης

Μία εμπειρία από μόνη της όμως ήταν και η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης μέσω του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain. Είναι τόσες οι επιλογές, που τελικά δεν ξέρεις τι να επιλέξεις. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα Auto κάνει τη βρώμικη δουλειά για εμάς και προσαρμόζει το αυτοκίνητο για την καθημερινή χρήση. Το Snow θα μας βγάλει ασπροπρόσωπους σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και το Sand/Mud σε απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες.

Ο περιστροφικός επιλογέας των μοντέλων 4xe ενσωματώνει και το πρόγραμμα Sport, το οποίο συνδυάζει τέλεια την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσαρμόζοντας το τιμόνι, το γκάζι και το κιβώτιο ταχυτήτων και προσφέροντας ένα πιο άμεσο και δυναμικό στυλ οδήγησης. Οι πιο απαιτητικοί που έχουν διάθεση να λερώσουν το αυτοκίνητο, μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των 4WD Lock, 4WD Low και Hill Descent.

Για να ενισχύσει την θέση του ως υβριδικό, το Jeep Renegade 4xe S είναι εφοδιασμένο με ένα δεύτερο μπουκέτο λειτουργιών. Το Hybrid επιτρέπει τη χρήση και των δύο κινητήρων όποτε και όπως χρειάζεται, το Electric επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και το E-Save, το οποίο είτε θα διατηρεί στο επίπεδο τη στάθμη της μπαταρίας κάνοντας χρήση του θερμικού κινητήρα), είτε θα φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα.

Η αυτονομία και η φόρτιση

Πίσω στο θέμα μας. Αφού φτάσαμε στον προορισμό ο δείκτης του καυσίμου φλέρταρε με τη μέση στάθμη, αφού το Jeep Renegade 4xe S στην υβριδική έκδοση έχει μικρότερο ρεζερβουάρ και μικρότερη αυτονομία σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις (36,5 λίτρα αντί για 48 λίτρα).

Φτάνοντας στο σπίτι που θα με φιλοξενούσε αναζήτησα μία πρίζα για την φόρτιση του αυτοκινήτου. Οι ιδιοκτήτες με κοίταξαν περίεργα αλλά δεν είπαν τίποτα. Εκτός βέβαια από τον ηλικιωμένο άνδρα του σπιτιού που κάποια στιγμή είπε τη φράση «σημεία των καιρών».

Σημεία των καιρών ή απότοκο του Marketing;

Αυτή την φράση την κράτησα μέχρι σήμερα που γράφω αυτές τις γραμμές. Είναι σημεία των καιρών η ηλεκτρική μετάδοση αντί για τον άξονα μετάδοσης κίνησης ή απότοκο του Marketing; Θα τα καταφέρει μέχρι το Φαράγγι και στις υπόλοιπες διαδρομές που θα το οδηγήσω;

Μετά τη διαδρομή όπως είπα κρατώ αυτή τη φράση, αφού μπορεί το Marketing να κάνει καλά τη δουλειά του, αλλά και το «xe» δίπλα στο 4, από ότι κατάλαβα, μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε οχήματα με την κλασική τετρακίνηση.

Τι λέει από εμφάνιση;

Εξωτερικά, η εμφάνιση του Jeep Renegade 4xe S είναι ψαρωτική, λόγω των τετραγωνισμένων διαστάσεων, αλλά και πολλών άλλων στοιχείων. Στο εμπρός μέρος, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι full led δακτύλιοι στα φωτιστικά σώματα, καθώς και η μάσκα με φινίρισμα Granite Crystal.

Στο πλάι, στην ίδια απόχρωση είναι και οι ζάντες αλουμινίου 19″, οι οποίες οπτικά ίσως και να προβληματίσουν για τις δυνατότητες συνολικά του αυτοκινήτου. Έρχονται όμως σε πλήρη αρμονία με τα πλαστικά προστατευτικά με τα οποία περικλείεται περιμετρικά το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, full led είναι και τα τετράγωνα φώτα, ενώ στο κέντρο της πόρτας έχει τοποθετηθεί ολογράφως το όνομα της εταιρείας Jeep με φινίρισμα Granite Crystal.

Αναφορικά με την υβριδική ταυτότητα του μοντέλου, αυτή μπορεί να γίνει αντιληπτή είτε από την μία επιπλέον τάπα στο πίσω αριστερό φτερό για τη φόρτιση της μπαταρίας ή από το λογότυπο 4xe και το μπλε περίγραμμα στο λογότυπο του σήματος εμπρός και πίσω.

Πως είναι η καμπίνα των επιβατών;

Στο εσωτερικό του Jeep Renegade 4xe S δεν υπάρχουν ιδιαίτερες σχεδιαστικές εκπλήξεις. Είναι αυστηρό και μετρημένο, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Από την πρώτη ματιά, αφήνει την αίσθηση της ποιοτικής επιλογής σκληρών και μαλακών υλικών καθώς και εξαιρετικής συναρμογής. Η θέση οδήγησης βρίσκεται ψηλά και δίνει την απαιτούμενη ορατότητα στον οδηγό, ενώ το τούνελ στα πίσω καθίσματα είναι σχεδόν εξαφανισμένο.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 8,4″ του συστήματος UConnect Navi, ενώ ακριβώς από κάτω το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, ο επιλογέας των λειτουργιών τετρακίνησης και του υβριδικού συστήματος.

Σε επίπεδο χώρων, στο Jeep Renegade 4xe S θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις επιβάτες. Σε αυτό βοηθά και η ψηλοτάβανη καμπίνα. Ωστόσο, για τις αποσκευές, οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν λίγο κράτει, αφού ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί στα 330 λίτρα.

Επιπλέον στοιχεία

Εκτός από την επίσκεψη στο φαράγγι της Σεργούλας, συνολικά διάνυσα 697,9 χιλιόμετρα με τo Jeep Renegade 4xe S. Η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 5,2 λίτρα / 100 km. Από αυτά τα 305,0 km έγιναν με χρήση της ηλεκτροκίνησης, ενώ τα 392.9 km με χρήση της βενζίνης.

 

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής