Στιλάτες μετακινήσεις χωρίς κόπο με το Fiat 500 Hybrid

PACIFIC-SUN

Την περίοδο του παρατεταμένου lockdown, λόγω της τηλεεργασίας, των αυστηρών απαγορεύσεων και της ελεγχόμενης μετακίνησης με την αποστολή γραπτού μηνύματος, οι χώροι στάθμευσης στις περισσότερες γειτονιές ήταν είδος προς εξαφάνισης. Έχοντας όμως για μία εβδομάδα στην κατοχή το Fiat 500 Hybrid, ο χώρος στάθμευσης ήταν το τελευταίο που με προβλημάτισε.

To νέο Fiat 500 σχεδιάστηκε εξ αρχής το 2007 και έκτοτε συχνά πυκνά ανανεώνεται τόσο εμφανισιακά στα σημεία, όσο και στον μηχανολογικό τομέα. Αρχικά πλασαρίστηκε στην αγορά με τρία μηχανικά σύνολα. Δύο βενζινοκινητήρες και έναν κινητήρα πετρελαίου, οι οποίοι ωστόσο απείχαν παρασάγγας από τον αρχικό κινητήρα των 500 κυβικών εκατοστών του προγόνου του.

Σήμερα, το Fiat 500 που έχω στη διάθεσή μου είναι στην έκδοση Hybrid και εφοδιάζεται με τον 1.000αρη κινητήρα που αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 στροφές και ονομαστική ροπή 90 Nm στις 3.500 στροφές. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα και 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

Τέσσερις επιβάτες σε διαστάσεις «τσέπης»

Δεν γίνεται να μην ξεκινήσω με τις διαστάσεις του, αφού εκτός από τον οικονομικό χαρακτήρα, οι διαστάσεις είναι το μεγαλύτερο ατού, του ιταλικού μοντέλου. Το μήκος του είναι 3.571 χιλιοστά, το πλάτος του 1.627 χιλιοστά και το βάρος του ανέρχεται σε 940 κιλά. Έτσι, ο πονοκέφαλος για την εύρεση θέση στάθμευσης δίνει τη θέση του σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά περισσότερο ωφέλιμο χρόνο, ακόμα και σε πολυσύχναστες περιοχές.

Στο στιλάτο, λιτό και απέριττο εσωτερικό του, σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά και τον αριθμό των θέσεων θα φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες. Εάν οι δύο είναι ενήλικοι και δύο ανήλικοι, αυτό φαίνεται ως αρκετά λογικό. Διαφορετικά, οι επιβάτες – ύψους 1,75 – που τους έλαχε να καθίσουν πίσω θα χρειαστεί να κάνουν εκπτώσεις σε επίπεδο άνεσης.

Σε γενικές γραμμές όμως, αυτό που μένει είναι η στυλάτη εξωτερική εμφάνιση, η ρετρό εσωτερική σχεδίαση και η οδική συμπεριφορά που το καθιστούν ένα βολικό παιχνίδι για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Δροσερή εξωτερική εμφάνιση 

Αρχικά το μάτι πέφτει στο «δροσερό» χρώμα Green Dew της έκδοσης Launch Edition. Ένα χαλαρό πράσινο που δημιουργήθηκε για να δώσει έμφαση σε αυτή τη νέα γενιά υβριδικών, όπως παραδέχεται και η ίδια η εταιρεία.

Στη συνέχεια, στο μάτι πέφτει στις διαχρονικές γραμμές του, που παρά τα χρόνια του, το διατηρούν σύγχρονο και αξιοπρόσεκτο, ακόμα και σε ένα απαίδευτο μάτι. Μία νότα ανανέωσης φέρνουν και οι ζάντες 16 ιντσών της έκδοσης Launch Edition με μαύρο ματ φινίρισμα και λευκές λεπτομέρειες στα καλύμματα των μουαγιέ.

Είναι αρκετά αυτά τα στοιχεία, ώστε να το διαφοροποιήσουν από τις συμβατικές εκδόσεις που κυκλοφορούν ανάμεσά μας; Όχι ακριβώς, για αυτό και η Fiat τοποθέτησε το “Hybrid” στην πόρτα του πορτπαγκάζ και το έμβλημα της Launch Edition στη μεσαία κολώνα.

Λιτό και απέριττο εσωτερικό

Παλαιότερα τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν απλές, λιτές και απέριττες γραμμές είτε λόγω της αδυναμίας των μηχανικών να διαχειριστούν τα υλικά τους, είτε γιατί τότε δεν υποχρεώνονταν σε όλο και μεγαλύτερες οθόνες των συστημάτων Multimedia.

Στο σύγχρονο Fiat 500, οι σχεδιαστές κατάφεραν να διατηρήσουν την φιλοσοφία του “less is better”. Τίποτα στο εσωτερικό δεν είναι παράταιρο… ούτε το μηχανικό σύστημα κλιματισμού και το χαρακτηριστικό «χλουπ» του επιλογέα εσωτερικού ή εξωτερικού αέρα, που συνδέει το σήμερα με το παρελθόν.

Τα υλικά δείχνουν ποιοτικά με καλή συναρμογή. Το τιμόνι έχει σωστό μέγεθος, ο πίνακας οργάνων έχει εκσυγχρονιστεί με την ψηφιακή οθόνη, ενώ η οθόνη του συστήματος Multimedia δεν δείχνει περισσεύει στον συνολικό σχεδιασμό.

Τα καθίσματα, ας εμπιστευτούμε την εταιρεία, η οποία αναφέρει πως είναι φτιαγμένα από Seaqual. Έναν ειδικό τύπο νήματος που παράγεται εν μέρει με ανακύκλωση πλαστικών που συλλέγονται από τον βυθό της θάλασσας. Είναι, δεν είναι, δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω, αφού δεν έχουν τη μυρωδιά της θάλασσας. Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι αναπαυτικά ακόμα και σε πολύωρες αστικές μετακινήσεις.

Ο χώρος των αποσκευών είναι κατά γενική ομολογία μικρός. Ωστόσο, είναι επαρκής για τις σακούλες του σουπερμάρκετ, των λοιπών καθημερινών αγορών και των κοντινών αποδράσεων.

Οδική συμπεριφορά

Παρατηρώντας το Fiat 500 στην έκδοση Hybrid δεν μπορεί να σκεφτεί τις δυναμικές επιδόσεις, μιας και αυτές μεταφράζονται σε 13,8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h και η μέγιστη ταχύτητα του αγγίζει τα 167 km/h.

Παρ’ όλα αυτά, το Fiat 500 λόγω του μικρού βάρους του έχει καλές επιταχύνσεις για τις ανάγκες των αστικών διαδρομών, ώστε να προλάβει ο οδηγός το πράσινο φανάρι (κακώς), είτε να αναπτύξει την απαραίτητη ταχύτητα κατά την είσοδό του σε αυτοκινητόδρομο.

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα στον οδηγό, το τιμόνι είναι κοφτερό και μεταφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει ανάλογη αίσθηση με τον μέσο όρο και σίγουρα δεν είναι ασαφής. Η ανάρτηση είναι σχετικά σκληρή και αυτό γίνεται αντιληπτό στο πολύ κακό ελληνικό οδόστρωμα.

Το σύστημα Hybrid κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής κράτησε την κατανάλωση περίπου στα 5 λίτρα. Ένα νούμερο που ίσως και να μην διεκδικεί βραβείο οικονομίας, αλλά στις αστικές διαδρομές ελάχιστα είναι αυτά που αγγίζουν αυτά τα επίπεδα.

Αξίζει τον κόπο;

Στο γήπεδο των mainstream αυτοκινήτων πόλης, παίζει μπάλα μόνο του και δείχνει ακούραστο. Αξίζει λοιπόν τον κόπο η απόκτησή του και θα διαπιστώσετε και εσείς ότι από την ίδια ημέρα δεν θα χρειάζονται κόπο οι αστικές μετακινήσεις.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής