Πρώτη επαφή με τη νέα Ford Mustang Mach – E

PACIFIC-SUN

Tην Παρασκευή 9 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε η δημοσιογραφική παρουσίαση της ολοκαίνουργιας Ford Mustang Mach – E , στην ειδυλλιακή τοποθεσία, όπου στεγάζονται οι εγκαταστάσεις του υπερπολυτελούς και αχανούς ξενοδοχείου Four Seasons Astir Palace στη Βουλιαγμένη.

Βγαίνοντας από τον χώρο της συνέντευξης Τύπου επέλεξα μία κόκκινη Mustang Mach – Ε, που θα έκανε και τη μεγαλύτερη αντίθεση σε οποιαδήποτε τοποθεσία, έναντι των άλλων χρωματισμών.

Η μοναδική βέβαια διαφορά ήταν το χρώμα, αφού όλα τα αυτοκίνητα ήταν στη μεγαλύτερη διαθέσιμη έκδοση, η οποία ονομάζεται Extended Range, AWD. Εφοδιάζονταν με τη μπαταρία 88 kWh, η οποία αποτελείται από 376 κυψέλες (ωφέλιμες) και δίνει στη Mustang Mach – E αυτονομία για περίπου 540 Km. Όσον αφορά τους κινητήρες, η ισχύς τους σε αυτή την έκδοση ανέρχεται στους 351 ίππους, η ροπή τους στα 580 Nm και η μετάδοση γίνεται και στους τέσσερις τροχούς.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Η νέα Mustang Mach-E, όπως τονίζει και η ίδια η εταιρεία, έχει εφοδιαστεί με αρκετά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς και τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού.

Όμως εδώ μιλάμε για ένα πολυτελές και δυναμικό SUV. Για ένα διαφορετικό σχήμα, το οποίο διαθέτει σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες και κυρτή σχεδίαση οροφής, η οποία του προσδίδει μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει.

Το smartphone σε «ρόλο» κλειδιού μέσω του Ford Pass

Για να περάσουμε στο εσωτερικό της Mustang Mach-E, όπως μας προϊδέασαν και οι άνθρωποι της εταιρείας υπάρχουν τρεις τρόποι. Ο κλασσικός θέλει τον οδηγό να έχει στην τσέπη του παντελονιού του το κλειδί.

Ο πιο σύγχρονος θέλει τον οδηγό να χρησιμοποιεί το κινητό του ως διαβατήριο για την είσοδο του στο αυτοκίνητο. Η υπηρεσία αυτή “Phone As A Key” μάλιστα κάνει το ντεμπούτο της στη γκάμα Ford με τη νέα Mustang Mach-E. Με τη χρήση της τεχνολογίας Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τo smartphone του ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει το όχημα ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση.

Ο τρίτος τρόπος που είναι βγαλμένος και από τον κόσμο του κινηματογράφου θέλει τον οδηγό να πληκτρολογεί έναν κωδικό ασφαλείας στο κρυφό πληκτρολόγιο αφής που βρίσκεται στην μεσαία κολόνα του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό επταψήφιο κωδικό (ως και για πέντε χρήστες) στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό

Στο εσωτερικό της Mustang Mach-E φαίνεται πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των υλικών, τη συναρμογή, αλλά και τη διαρρύθμιση, με στόχο ένα πιο φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό με μία πιο μίνιμαλ σχεδίαση. Είναι ευάερο, ευήλιο και γενναιόδωρο από άποψη χώρων για πέντε επιβάτες, τα μικροαντικείμενά τους και τις αποσκευές τους (402 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, 91 στον εμπρόσθιο χώρο).

Κυρίαρχο ρόλο στο εσωτερικό της καμπίνας έχει η νέα οθόνη των 15.5’’ σε κάθετη διάταξη. Η οθόνη αυτή είναι αφής και θα μπορούσαμε εύκολα να την παρομοιάσουμε με το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου. Από εκεί, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε απλές λειτουργίες, όπως το ραδιόφωνο, τους χάρτες και τον πλοηγό, την κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα κλιματισμού, αλλά και σε πιο εξεζητημένες, όπως το προφίλ του οδηγού που επιδέχεται παραμετροποίηση και τα driving modes.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2’’ με νέες γραφικές απεικονίσεις. Εδώ «σερβίρονται» στο πιάτο, όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, ώστε να παραμένει απερίσπαστος κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Για την ψυχαγωγία των επιβατών έχει επιλεγεί το ηχοσύστημα Bang&Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο είναι «κομμένο και ραμμένο» αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα της νέας Mustang Mach-E ενσωματώνοντας έξυπνα και διακριτικά τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο κορυφαία ποιότητα ήχου.

Οδική συμπεριφορά

Λόγω του λιγοστού χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας τη Mustang Mach-E δεν διανύσαμε πολλά χιλιόμετρα. Βέβαια, ήταν αρκετά για να πάρω μία πρώτη γεύση για την άριστη ποιότητα κύλισης, την ακαριαία επιτάχυνση, τα άνετα μπασίματα στις στροφές και την ικανοποιητική αυτονομία, η οποία αφήνει τις όποιες ανασφάλειες στο παρελθόν.

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται μέσω του μπουτόν που βρίσκεται δεξιά από το τιμόνι. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ίδιος περιστροφικός διακόπτης με τον οποίο εφοδιάζονται όλα τα αυτοκίνητα Ford με αυτόματο κιβώτιο.

Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία και ακούν στα ονόματα «Whisper», «Active» και «Untamed». Με το πρώτο το αυτοκίνητο και ο οδηγός μπαίνει σε μεσημεριανή «σιέστα», αφού ενεργοποιεί την ελαφρότερη αίσθηση του τιμονιού, έχει ήπια απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και μία πιο απαλή ατμόσφαιρα μέσα στο αυτοκίνητο.

Το «Active», είναι ίσως το καταλληλότερο πρόγραμμα για τις καθημερινές διαδρομές. Το γκάζι «ακούει» περισσότερο, το τιμόνι είναι πιο κοφτερό και χαρίζει στον οδηγό μία πιο διασκεδαστική οδήγηση, έναντι του «Whisper».

Το «Untamed» απευθύνεται στους πιο σκληροπυρηνικούς, που θέλουν και αναζητούν πάντα, το μέγιστο της αίσθησης και των επιδόσεων. Η Mustang Mach-E μεταφέρει στον οδηγό την αίσθηση του κατεβάσματος ταχυτήτων κατά την επιβράδυνση και μέσω των ηχείων το βρυχηθμό – ανάλογο των επιδόσεων – που θα έκανε ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα.

Τα θετικά, τα λιγότερο θετικά και τα ουδέτερα

Η Mustang Mach-E έχει πάρα πολλά θετικά στοιχεία, ορισμένα που εξάπτουν την περιέργεια, λιγοστά που θα θέλαμε να είναι διαφορετικά και ένα που ξεχωρίζει αλλά θα μπορούσαμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό.

Ενα από τα θετικά είναι η απλούστευση της οδήγησης ενός τόσο ατίθασου οχήματος μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, αλλά και των συστημάτων ασφαλείας με τα οποία το έχει εφοδιάσει η Ford. Ένα δεύτερο, είναι η οδήγηση με το One Pedal. Χρησιμοποιώντας δηλαδή μόνο το γκάζι για την επιτάχυνση και την επιβράδυνση σε συνδυασμό με το κοφτερό τιμόνι επιτρέπει τις χειρουργικές και καθοριστικές επεμβάσεις σε κάθε στροφοδιαδρομή.

Η πανοραμική ηλιοροφή και μόνο σαν σκέψη, πριν την παραλαβή και τη δοκιμή του αυτοκινήτου, θεωρούσα ότι θα μετατρέπει το αυτοκίνητο σε θερμοκήπιο. Ευτυχώς όμως, γρήγορα η σκέψη αυτή διαψεύστηκε, αφού η εξωτερική θερμοκρασία λόγω της ειδικής επίστρωσης κρυστάλλου με υπέρυθρη προστασία δεν μπορεί να παραβιάσει το εσωτερικό.

Στα κάπως αλμυρά τοποθετείται η οθόνη των 15.5’’ σε κάθετη διάταξη του SYNC4, η οποία κεντρίζει το ενδιαφέρον και δίνει αρκετούς πόντους στο εσωτερικό της καμπίνας, όμως χρειάζεται χρόνο, ώστε τα μάτια να διατρέξουν τη διαγώνιο της, καθώς και για την εξοικείωση του εκάστοτε οδηγού. Επιπρόσθετα, ο όγκος της οθόνης έχει μεταφέρει σημαντικά κουμπιά όπως των αλάρμ δίπλα ακριβώς από το χειρόφρενο.

Στα ουδέτερα, τοποθετείται το «Frunk», ο χώρος 91 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το καπώ. Ένας χώρος που δημιουργήθηκε λόγω της απουσίας θερμικού κινητήρα και επιτρέπει τον διαχωρισμό των λερωμένων αντικειμένων, (ή λιπαρών προϊόντων πχ. λάδι, τυρί κλπ) από τα καθαρά στο πορτπαγκάζ, αφού διαθέτει τάπα αποστράγγισης στο κάτω μέρος.

Πόση ώρα διαρκεί η φόρτιση από το 10% έως το 80%

Σε μία οικιακή πρίζα 3,0 kW η φόρτιση από το 10% έως το 80% θα διαρκέσει 20 με 26 ώρες. Σε μία βιομηχανική πρίζα ή σε ένα Wallbox 7,4 kW, θα διαρκέσει για το ίδιο ποσοστό 13 με 17 ώρες. Σε ένα τριφασικό Wallbox ή έναν κοινόχρηστο φορτιστή 22kW θα τραβήξει 11kW και θα χρειαστεί 6 με 7 ώρες. Εάν επιλεγεί ένας ταχυφορτιστής DC, τότε η φόρτιση περιορίζεται σε περίπου 1 με 1,30 ώρα.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής