Πηγαίνοντας διακοπές με το Renault Twingo 1.0 SCe 65 PS

Οι καλοκαιρινές διακοπές για εμένα συνήθως αρχίζουν τη δεύτερη εβδομάδα του Αυγούστου και ολοκληρώνονται στο τέλος της τρίτης εβδομάδας του Αυγούστου. Κάτι όμως οι ξαφνικές αλλαγές στο πρόγραμμα, κάτι η λαχτάρα μετά τα παρατεταμένα lockdown, η έναρξη των διακοπών με βρήκε να οδηγώ την τρίτη γενιά του αυτοκινήτου πόλης Renault Twingo, το οποίο εφοδιάζεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.000cc, ο οποίος αποδίδει 65 ίππους.

PACIFIC-SUN

Έτσι το Renault Twingo, ο «καρπός» της συνεργασίας μεταξύ Renault-Nissan και Daimler, στην τρίτη του γενιά, έμελλε να γίνει το αυτοκίνητο για τα 627,3 χιλιόμετρα, της πρώτης εβδομάδας αποδράσεων από την Αθήνα, μακριά από τις πυρκαγιές και το πέπλο καπνού που κάλυψε πολλές περιοχές του λεκανοπεδίου Αττικής.

Η πρώτη εντύπωση

Το Renault Twingo ανανεώθηκε και απέκτησε έναν πιο μοντέρνο, κομψό και νεανικό σχεδιασμό. Στο εμπρός μέρος συναντάμε το μεγάλο «διαμάντι», που φιλοξενείται στη μάσκα και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, στα οποία είναι ενσωματωμένα τα LED φώτα ημέρας σχήματος C.

Στο πλάι, το Renault Twingo ακολουθεί τη φιλοσοφία του τρίθυρου σχεδιασμού, κρύβοντας το χερούλι της πίσω πόρτας, στο φινιστρίνι. Χαμηλά έχει τοποθετηθεί ένα μακρόστενο διακοσμητικό με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, το οποίο διατρέχει και τις δύο θύρες, ενώ ξεχωριστή νότα στο αμάξωμα δίνουν οι μονόχρωμες διακοσμητικές λωρίδες κάτω από τα παράθυρα. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες 16 ιντσών, σε σχέδιο Monega.

Στο πίσω μέρος, συναντάμε την γυάλινη πόρτα του πορτμπαγκάζ, η οποία ενσωματώνει το τρίτο στοπ στο κέντρο της, καθώς και ολογράφως το όνομα του μοντέλου.

Τα πρώτα χιλιόμετρα και η απόδραση 243,6 km μακριά

Τα πρώτα, λίγα χιλιόμετρα, έγιναν μέσα στην Αθήνα. Από τις εγκαταστάσεις της Teoren Motors έως και τα γραφεία μας. Από τα γραφεία μας, προς συγκεκριμένα καταστήματα, ώστε να εφοδιαστώ με τα απολύτως απαραίτητα για την πρώτη εβδομαδιαία απόδραση.

Τα 760 χιλιόμετρα μέγιστης δυνατής απόστασης ήταν η μέγιστη τιμή που εμφανίστηκε στον υπολογιστή ταξιδίου.

Σε αυτά τα χιλιόμετρα, το Renault Twingo ξεδίπλωσε το ταλέντο του αναφορικά με τις μετακινήσεις εντός των τειχών της πόλης. Βλέπετε, οι μικρές διαστάσεις (3,61 μ.) και η μικρή ακτίνα κύκλου στροφής (4,30 μ.), λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα κάτω από τον χώρο αποσκευών και ο ίδιος ο κινητήρας το κάνουν ευέλικτο για τους στενούς δρόμους, για την εύρεση χώρου στάθμευσης και οικονομικό (6,0 λίτρα/100km), αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου.

Ο προορισμός μου όμως για την πρώτη εβδομαδιαία εξόρμηση βρισκόταν 243,6 χιλιόμετρα από την Αθήνα και συγκεκριμένα, στη θαλάσσια περιοχή του Δήμου Δωρίδας, η οποία βρέχεται από τον Κορινθιακό. Τα πρώτα χιλιόμετρα έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας έως και την έξοδο για Θήβα. Ακολούθως χιλιόμετρα καλύφθηκαν προς τη Λιβαδειά, την Ιτέα και το Γαλαξίδι.

Στον κλειστό αυτοκινητόδρομο διατήρησα την ταχύτητα στα επίπεδα των 100 και 120 km/h με 5η σχέση στο σασμάν (δεν έχει 6η). Η ένδειξη της κατανάλωσης σύντομα βρέθηκε στα 4,6 λίτρα/100 km, ενώ και ο θόρυβος που διαπερνούσε το εσωτερικό της καμπίνας ήταν περιορισμένος.

Η συμπεριφορά στο επαρχιακό οδικό δίκτυο

Από την περιγραφή της διαδρομής που κάλυψε το Renault Twingo γίνεται αντιληπτό, ότι στη συνέχεια, κινήθηκα σε κομμάτια της Παλαιάς Εθνικής Οδού με δεκάδες φορτηγά, με υποχρεωτικές προσπεράσεις για την διατήρηση μίας λογικής ταχύτητας και περάσματα μέσα από ορισμένα χωριά.

Παραδόξως το Renault Twingo δεν δυσανασχέτησε ιδιαίτερα, όπως συμβαίνει με ορισμένα από τα «παιδιά της πόλης». Στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Η πίσω κίνηση το βοηθά στο «σπρώξιμο» την ασφάλτου και στις στροφές, αλλά και στις προσπεράσεις. Τα κρατήματά του είναι ικανοποιητικά, η ανάρτηση αποσβένει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες.

Παραδόξως δεν δυσανασχέτησα και εγώ κατά τη διάρκεια όλης της διαδρομής. Τα καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, έτσι ο οδηγός, δεν βγαίνει στο τέλος της διαδρομής, σαν σίγμα τελικό από το αυτοκίνητο.

Εκεί στο τέλος της διαδρομής ήταν που παρατήρησα και κάτι το αξιοσημείωτο. Ο δείκτης καυσίμου δεν είχε μεταβληθεί ούτε κατ’ ελάχιστο. Όσα ντιμάκια υπήρχαν κατά την έναρξη του ταξιδιού, τόσα έμειναν μέχρι το τέλος.

Μικρό αυτοκίνητο, μεγάλο εσωτερικό

Στο μοντέρνο και ταυτόχρονα λιτό εσωτερικό του Renault Twingo έχει γίνει σωστή διαχείριση. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες – μέχρι τέσσερις μπορούν να φιλοξενηθούν στο δίχρωμο εσωτερικό του – έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους και πρόσβαση σε πληθώρα συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και ψυχαγωγίας.

Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής 7 ιντσών του νέου συστήματος infotainment EASY LINK. Μέσα από αυτό, ο οδηγός μπορεί να συνδέσει το smartphone του Android Auto και Apple Car Play και να αποκτήσει πρόσβαση στις αγαπημένες του εφαρμογές. Ακόμη, μπορεί να ακούσει τον αγαπημένο του σταθμό, αλλά και να παραμετροποιήσει όλα τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο.

Πίσω από το τιμόνι, συναντάμε και τον μεικτό, ψηφιακό και αναλογικό πίνακα οργάνων που θυμίζει αυτούς που συναντάμε σε δίκυκλα. Στην μικρή μονόχρωμη ψηφιακή οθόνη εμφανίζονται οι πληροφορίες για την ταχύτητα, την στάθμη του ρεζερβουάρ, την αυτονομία, την αλλαγή σχέσης στο σασμάν, καθώς και τον οδομετρητή. Όσον αφορά το αναλογικό τμήμα, περιορίζεται μόνο στις ενδείξεις του στροφομέτρου.

Για την ψύξη στο εσωτερικό της καμπίνας, είχα στη διάθεσή μου το βασικό A/C έναντι του αυτόματου κλιματισμού που είχα συναντήσει σε αντίστοιχο Twingo κατά το παρελθόν. Στην αρχή προβληματίστηκα γιατί διανύαμε την περίοδο του καύσωνα με τις πολύ υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες. Βέβαια, στη συνέχεια, διαπίστωσα ότι τα καταφέρνει αρκετά καλά.

Οι αποσκευές των διακοπών

Στο ερώτημα τι αποσκευές μπορείς να μεταφέρεις στο εσωτερικό του Renault Twingo, κοιτώντας το εξωτερικά, δεν είναι εύκολη η απάντηση. Ανοίγοντας όμως την πέμπτη πόρτα, γίνεται αντιληπτό ότι οι μικρές διαστάσεις δεν θυσιάζουν τους αποθηκευτικούς χώρους.

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 240 λίτρων και το μέγιστο διαθέσιμο μήκος με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 2,31 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι θα μεταφερθούν είτε δύο κανονικού μεγέθους σάκοι

Κινητήρας

Στο χώρο του μηχανοστασίου έχει τοποθετηθεί ο κινητήρας βενζίνης 1.0 SCe 65, ο οποίος κινεί το μόλις 975 κιλών αμάξωμα του Twingo με άνεση, προσφέροντας αξιοπρεπείς επιδόσεις.

Δεν μπορεί να συγκριθεί με τον 0.9 TCe των 92 ίππων και τα 135 Nm ροπής που είχα δοκιμάσει στο παρελθόν, όμως νομίζω πως αυτός ο κινητήρας με τους μόλις 65 ίππους και τα 95 Nm ροπής του ταιριάζει καλύτερα.

Δεν έχει ξεσπάσματα, δεν έχει τρελές επιταχύνσεις, ωστόσο μπορεί να διατηρηθεί στα 100 – 120 km/h, ακολουθώντας τις γραμμές και κρατώντας χαμηλά την κατανάλωση.

Συμπέρασμα

Το Renault Twingo είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης που ακολουθεί την τάση που ζητά χαριτωμένα, ευκολοδήγητα, οικονομικά και ευέλικτα αυτοκίνητα. Το Renault Twingo όμως, μπορεί χωρίς ιδιαίτερες εκπτώσεις να χρησιμοποιηθεί και ως όχημα των καλοκαιρινών εξορμήσεων για δύο έως τρεις επιβάτες.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής