Μία εβδομάδα με το BMW i3 94Ah

Τη σκυτάλη των δοκιμών πήρε το ανανεωμένο και αμιγώς ηλεκτρικό BMW i3 94Ah, το οποίο με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει έως και 300 χιλιόμετρα, συνδυάζοντας παράλληλα εξαιρετικές επιδόσεις.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Καθίσαμε στη θέση του οδηγού διστακτικοί, γιατί ήταν η πρώτη μας επαφή με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, Από τα πρώτα όμως χιλιόμετρα η ευκολία οδήγησης του, μας απάλλαξε από το περιττό άγχος, ενώ λόγω της εξωτερικής του εμφάνισης έγινε το επίκεντρο των συζητήσεων στο δρόμο. Ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και «φωνάζει» ότι πρόκειται για αυτοκίνητο που κουβαλάει την τεχνολογία του μέλλοντος.

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες σε συνδυασμό με τις 19άρες ζάντες και οι έντονες χρωματικές αντιθέσεις δείχνουν ότι πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο μοντέλο. Οι προβολείς τεχνολογίας LED κάνουν τη νύχτα μέρα προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα φωτισμού. Τα πίσω φώτα είναι ενσωματωμένα στην πόρτα του πόρτ-μπαγκάζ δίνοντάς της μια ενιαία επιφάνεια.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ευρύχωρο και γεμάτο τεχνολογία, όπως άλλωστε αρμόζει στην φιλοσοφία του. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η τεράστια ορθογώνια παραλληλόγραμμη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και πληροφόρησης του αυτοκινήτου.

Αντί για τα συμβατικά όργανα, μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια δεύτερη μικρότερη οθόνη που φιλοξενεί τις κλασσικές ενδείξεις των χιλιομέτρων, της στάθμης των μπαταριών και τις προειδοποιητικές λυχνίες. Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι διατρέχει μια μπλε λωρίδα κατά μήκος της στεφάνης του, που είναι χαρακτηριστικό της σειράς i της BMW.

Οι μεγάλες μπροστινές πόρτες δίνουν εύκολη πρόσβαση στις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού οι οποίοι έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Με θήκες στις πόρτες, ανοιγόμενο και ρυθμιζόμενο στο ύψος «τεμπέλη», ντουλαπάκι και ένα ράφι στο μέσο του ταμπλό οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι παραπάνω από επαρκείς.

Οι πίσω πόρτες είναι τύπου «suicide», ανοίγουν δηλαδή αντίθετα από τις μπροστά. Αυτό έχει ως συνέπεια, τη δυσχέρεια πρόσβασης στις πίσω θέσεις, αφού πρέπει πρώτα να ανοίξει μία μπροστινή και στη συνέχεια η πίσω. Μόλις όμως καθίσεις στα πίσω καθίσματα, η άνεση που προσφέρουν και ο επαρκής χώρος για τα πόδια, θα σε αποζημιώσουν. Τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν, αλλά οι επιβάτες δεν θα αισθανθούν «πνιγμένοι», καθώς έχουν καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το μεγάλο σε βάθος ταμπλό δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο και η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το μεγάλο παρμπρίζ, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό. Το πόρτ-μπαγκάζ είναι ευρύχωρο και αν διπλωθούν και τα πίσω καθίσματα δημιουργείται ένας μεγάλος επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Τα υλικά της καμπίνας έχουν άριστη συναρμογή, ενώ δίνεται έμφαση από τον κατασκευαστή στον οικολογικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου με την χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού σε μεγάλο μέρος της καμπίνας.

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται ως υπερπλήρης, καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: GPS με φωνητική καθοδήγηση, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά. Διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και ανακλινόμενους καθρέφτες, οι οποίοι σε κλειστές στροφές και κατά το παρκάρισμα γυρνούν αυτόματα, ώστε να διευκολύνουν την ορατότητα του οδηγού. Επιπλέον προσφέρει σύστημα προειδοποίησης και αποτροπής σύγκρουσης, cruise control και κουμπί άμεσης κλήσης βοήθειας. Το καλύτερο κομμάτι του συστήματος GPS είναι η 3D απεικόνιση του κέντρου της Αθήνας. Έμφαση έχει δοθεί σε κάποια εμβληματικά κτίρια τα οποία απεικονίζονται με λεπτομέρειες και χρώματα.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ήσυχο, αλλά πραγματικά σιωπηλό. Ακούγεται μόνο ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά, γεγονός που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς υπάρχει πιθανότητα να μην σας αντιληφθούν πεζοί και κατοικίδια ζώα.

Στην οδήγηση, παρά τα φαινομενικά λεπτά ελαστικά, το i3 δεν προβληματίζει τον οδηγό του και κρατάει σταθερά την πορεία του. Η ιδιαίτερη φύση του, όπως ήταν αναμενόμενο, απαιτεί και έναν ιδιαίτερο τρόπο οδήγησης. Ιδιαίτερο μεν, πανεύκολο δε.. Η οδήγησή του θυμίζει πάρα πολύ ηλεκτρικό τηλεκατευθυνόμενο.

Όσο πατάς το γκάζι και το κρατάς σταθερό αυτό πηγαίνει με σταθερή ταχύτητα, αν το πατήσεις περισσότερο επιταχύνει και αν το αφήσεις κόβει σαν να φρενάρει. Δεν υπάρχει η επιλογή να «ρολάρει» όπως ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το κιβώτιο είναι μιας σχέσης (επιλογή D), με δεύτερη αυτή της όπισθεν.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης. Το Comfort που δίνει τη μέγιστη ισχύ, Eco+ που περιορίζει την ταχύτητα στα 90 χιλιόμετρα και δουλεύει με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία και το Eco που προσπαθεί να ισορροπήσει τις επιδόσεις με όσο το δυνατόν περισσότερη οικονομία.

Το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «η χαρά της προσπέρασης». Βυθίζοντας το πόδι στο γκάζι ακαριαία και αβίαστα επιταχύνει. Η ονομαστική ισχύς των 170 ίππων και η τερατώδης ροπή του ηλεκτροκινητήρα δεν χωράνε άλλωστε και αμφισβήτηση. Από στάση, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα την ώρα έρχονται κοντά στα 7 δευτερόλεπτα.

Το κόστος χρήσης ενός i3 αγγίζει το μηδέν. Με την αγορά ενός i3, ο ιδιοκτήτης αποκτά κάρτα τύπου πιστωτικής, με την οποία μπορεί να το φορτίσει δωρεάν για 100.000 χιλιόμετρα στους φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί, με τη βοήθεια της BMW, σε γνωστή αλυσίδα ιδιωτικών πάρκινγκ, πληρώνοντας μόνο το κόστος στάθμευσης για το χρόνο που θα παραμείνει σε αυτό.

Εάν χρησιμοποιηθεί ο ταχυφορτιστής, τότε σε λιγότερο από μια ώρα μπορεί να έχει φορτίσει πλήρως τις μπαταρίες του από σχεδόν άδειες. Το κόστος για μία ώρα παραμονής στο πάρκινγκ είναι 1,5 ευρώ. Επίσης το αυτοκίνητο μπορεί να φορτιστεί και από μια κοινή οικιακή πρίζα 230V, με τον μέσο χρόνο μιας πλήρους φόρτισης από άδειο να ανέρχεται σε περίπου 6 ώρες.

Η τιμή κτήσης του αυτοκινήτου είναι κάπως τσιμπημένη για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς ανέρχεται στις 37.400 ευρώ για τη βασική έκδοση, όμως το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και το γεγονός ότι απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια λόγω έλλειψης κινητήρα εσωτερικής καύσης το κάνουν πιο προσιτό.

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Συμπέρασμα
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης που θα καλύψει όλες τις απαιτήσεις του οδηγού με μηδενικό κόστος χρήσης. Βρίθει τεχνολογίας, οι επιδόσεις του είναι ανώτερες από την κατηγορία του. Αποτρεπτικό προς το παρόν η έλλειψη ταχυφορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδών, που καθιστούν το ταξίδι με ένα τέτοιο όχημα αδύνατη για αποστάσεις μεγαλύτερες των 300 χιλιομέτρων.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής