Μετά τις εορταστικές «φιέστες» δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125PS ST-Line

Τώρα που σε κάθε δήμο οι «φιέστες» για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά μας άφησαν, ήρθε η σειρά να δοκιμάσουμε το Ford Fiesta ST-Line, με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους.

PACIFIC-SUN

Παρόλο που η «φιέστα» στη χώρα μας χρησιμοποιείται για εκδηλώσεις μικρής διάρκειας με δυσανάλογο κόστος που στοχεύουν να καθηλώσουν το ενδιαφέρον του κόσμου, στο Ford Fiesta το αίσθημα που δημιουργούν τα βεγγαλικά και τα λαμπιόνια επανέρχεται, κάθε φορά που βρίσκεσαι στο εσωτερικό του.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Εξωτερικά
«Το Ford Fiesta στην όγδοη γενιά του ωρίμασε σχεδιαστικά, μεγάλωσε ελάχιστα σε διαστάσεις και έφερε νέο αέρα στην κατηγορία του. Στο μπροστινό μέρος οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ωστόσο στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές του φαίνεται πως “έκλεισαν” τα μάτια, έσβησαν το παρελθόν και το σχεδίασαν εξαρχής», αναφέραμε στην πρώτη μας επαφή με τη νέα γενιά Fiesta.

Στην έκδοση ST-Line, οι αλλαγές αυτές υπερτονίζονται και έχουν σαν αποτέλεσμα το αμάξωμα ακόμη και στο λευκό χρώμα ή Frozen White όπως ονομάζεται, που επιλέχθηκε για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, να ξεσηκώνει την ψυχολογία με την πιο σπορ, μοντέρνα αλλά και συνάμα σικάτη εμφάνιση του.

Το αμάξωμα με το κοστούμι ST-Line έχει αποκτήσει πάνω μάσκα, προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές ST-Line, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με χρώμα Rock Metallic, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, φώτα ημέρας Led εμπρός.

Εσωτερικά
Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα, τιμόνι τριών ακτίνων, με σχεδιασμό flat – bottom, δερμάτινη λαβή μοχλού ταχυτήτων με ένθεμα αλουμινίου, ταπέτα δαπέδου ST-Line. Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται περιμετρικά με κόκκινες ραφές. 


Επιπλέον, εφοδιάζεται με καλύμματα μαρσπιέ με το λογότυπο ST-Line στις πόρτες εμπρός, με κουμπί εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα χωρίς κλειδί και μαύρη σπορ επένδυση οροφής.

Και εδώ, όμως στο εσωτερικό την παράσταση «κλέβει» η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, η οποία «αιωρείται» στο επάνω μέρος, στο κέντρο του ταμπλό. Χαμηλώνοντας το βλέμμα μας, εντοπίζουμε τους κεντρικούς αεραγωγούς του αυτόματου ηλεκτρονικού συστήματος κλιματισμού και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του.

Όσον αφορά τη σχεδίαση του ταμπλό του, είναι λιτή και απέριττη, ενώ συνολικά τα υλικά κατασκευής της καμπίνας είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή είναι αρκετά υψηλού επιπέδου.

Οι χώροι του αυτοκινήτου συμβαδίζουν με τους ανταγωνιστές του, αν και ορισμένες από τις θήκες, όπως και οι ποτηροθήκες είναι σχετικά ρηχές. Τα καθίσματα του προσφέρουν επαρκή στήριξη στους επιβάτες και δεν θα τους κουράσουν ακόμη και σε ένα μακρινό ταξίδι.

Συστήματα ασφάλειας, άνεσης και ψυχαγωγίας
Τον τομέα της ασφάλειας, τον έχουν πάρει πολύ σοβαρά οι άνθρωποι της Ford. Χωρίς να κάνουμε καμία αναφορά στα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο στην έκδοση ST-Line, θα καταλάβετε την «προίκα» με την οποία θα αναχωρήσετε από την αντιπροσωπεία, έστω και στη βασική έκδοση εξοπλισμού. 

Στην έκδοση Trend είναι εφοδιασμένο με 6 αερόσακους, ABS, ESC και Traction Control. Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα. Σύστημα υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα (LDW), αυτόματος περιορισμός της ταχύτητας και υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας πίσω.

Στην έκδοση Titanium το Fiesta εφοδιάζεται επιπλέον με υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης, αυτορυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, έλεγχο επαγρύπνησης του οδηγού και κάμερα οπισθοπορίας με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Στην έκδοση Vignale είναι διαθέσιμο και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί Ford KeyFree με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα Ford Power στον βασικό εξοπλισμό.

Πάμε όμως και στην ενημέρωση του οδηγού. Ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο έχει τοποθετηθεί έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών TFT, στην οποία εμφανίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την κατανάλωση καυσίμου κ.α.

Στον τομέα της ψυχαγωγίας ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το ηχοσύστημα με οθόνη 4,2″, 6 ηχεία και υποδοχή USB. Ακόμη το σύστημα ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος Ford SYNC 3, με 2 θύρες USB και 7 ηχεία. Διαθέσιμο επίσης, είναι και το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα B&O Play της Bang & Olufsen, με 10 ηχεία και subwoofer που δύσκολα συναντάμε σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Κινητήρας
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 στροφές, ενώ η ονομαστική του ροπή ανέρχεται σε 170Nm στο εύρος στροφών από 1.400 έως 4.500. 

Το Ford Fiesta όμως είναι διαθέσιμο και με άλλα μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Το πιο ισχυρό που αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 στροφές και ονομαστική ροπή 180 Nm στο εύρος στροφών από 1.500 έως 5.000. Επιπλέον, μπορεί να εφοδιαστεί με τον κινητήρα diesel Duratorq TDCi που αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 στροφές και η ονομαστική ροπή ανέρχεται σε 2.70 Nm στο εύρος στροφών 1.750 έως 2.500.

Οδική συμπεριφορά
Με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost των 125 ίππων, το Ford Fiesta κάνει «ρουά – ματ» στις μικρές ηλικίες. Αφού ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο με μικρές διαστάσεις που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς επιβατών με άνεση, μετρημένες επιδόσεις και στυλ τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.

 

Εντός πόλης με πατημένο το κουμπί του προγράμματος eco και την εκμετάλλευση της οικονομίας που προσφέρει το σύστημα start-stop, αν και οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα η κατανάλωση καυσίμου παίζει στα 6 με 6,5 λίτρα. Ωστόσο, για τους ξεχασιάρηδες και όσους δεν θέλουν το αυτοκίνητό τους να στερείται δυνατοτήτων, η κατανάλωση αγγίζει ή και ξεπερνά τα 8 λίτρα.

Στον αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακές διαδρομές ξεδιπλώνει τον οδηγικό του χαρακτήρα, αλλά λόγω του ESP και του στησίματος του δεν επιτρέπει μεγάλες αποκλίσεις. Οι αναρτήσεις του – γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω – αποσβένουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. 

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι σκληρότερες και σε στιγμές πίεσης σε στροφοδιαδρομές οι ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος κάνουν το παιχνίδι ακόμη πιο διασκεδαστικό. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ακριβής και με κοντές διαδρομές. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση ανήλθε σε 7,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα
Το νέο Ford Fiesta αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του. Οι χώροι του είναι σε καλό επίπεδο απέναντι στον ανταγωνισμό, ενώ ο εξοπλισμός του βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Πρόκειται για έναν συνδυασμό «εξαιρετικά μοντέρνου στυλ, εξελιγμένης τεχνολογίας και συναρπαστικής δυναμικής οδήγησης», όπως αναφέρει η εταιρεία. Αν το σκέφτεστε: «ετοιμαστείτε να απολαύσετε ενέργεια και δράση με τη σειρά Ford Performance και το σπορ ST-Line».

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής