Με Opel Astra 1.6 CDTI 136 PS 120 Edition στη γέφυρα του Μόρνου

Επετειακό αυτοκίνητο ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο που επιλέχθηκε για να με συντροφεύσει κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών αποδράσεων. Το Opel Astra στην έκδοση 120 Edition με τον κινητήρα 1.6 CDTI, που αποδίδει 136 ίππους.

PACIFIC-SUN

Το Opel Astra ανέκαθεν αποτελούσε «καύχημα» της μέχρι πρόσφατα γερμανικής φίρμας, όπως «πρωτοποριακή» και «καύχημα» της ελληνικής μηχανικής επιστήμης για την εποχή της θεωρούταν και η γέφυρα του Μόρνου, η ιστορία της οποίας ξεκίνησε το μακρινό 1938.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Η γέφυρα του Μόρνου δεν επιλέχθηκε τυχαία, αλλά σαν φόρος τιμής, για την ίδια που έκλεισε φέτος τα 81 χρόνια της. Η γέφυρα, διαθέτει πέντε τόξα, καθένα από τα οποία έχει άνοιγμα 45 μέτρων, το ολικό μήκος της είναι 225 μέτρα και το πλάτος του καταστρώματός της είναι 6 μέτρα και συνεχίζει να ακάθεκτη να ενώνει την Αιτωλοακαρνανία με τη Φωκίδα.

Από την πλευρά του αυτοκινήτου της δοκιμής, η Opel φέτος έκλεισε 120 χρόνια παρουσίας στην αγορά του αυτοκινήτου (1899) και η έκδοση 120 Edition δημιουργήθηκε όπως επισημαίνει και η ίδια η εταιρεία για να γιορτάσει τα 120 χρόνια στην παραγωγή αυτοκινήτων το 2019 και επομένως 120 χρόνια καινοτόμων τεχνολογιών, προσιτών στο ευρύ κοινό, σύμφωνα με το δόγμα της Opel «Το μέλλον ανήκει σε όλους».

Εξωτερικό
Η νέα γενιά του Opel Astra ή αλλιώς Astra K, ξεκίνησε το ταξίδι της στην αγορά το 2016, ωστόσο μέχρι και σήμερα παραμένει μία φρέσκια, μοντέρνα και συνάμα κομψή και δυναμική πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία.

Για το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε επιλεγεί το χρώμα GDX: Darkmoon Blue M2, ένα σχετικό δύσκολο χρώμα για την φωτογράφιση, όμως πολύ ενδιαφέρον στο μάτι, αφού του προσδίδει μία αίσθηση πολυτέλειας σε συνδυασμό με τη διπλή χρωμιωμένη μάσκα και τις υπόλοιπες μεταλλικές λεπτομέρειες.

Όμορφη εμφάνιση σε γκρι απόχρωση έχουν και οι πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55 R16, όμως είναι αρκετά επιρρεπείς κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος, λόγω των πεζοδρομίων.

Όσον αφορά το αυτοκίνητο σε αριθμούς, το μήκος του ανέρχεται σε 4.370 χιλιοστά, το πλάτος του σε 1.909 χιλιοστά και το ύψος του σε 1.485 χιλιοστά. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.662 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Φρέσκο δείχνει και το εσωτερικό του Opel Astra, το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί για την σπορτίφ και ανάλαφρη σχεδίασή του, αλλά και για την ποιότητα των υλικών που έχουν επιλεγεί στο εσωτερικό του.

Ξεκινώντας από το ταμπλό είναι λιτό και απέριττο αν θυμηθεί και το συγκρίνει κάποιος με τον σχεδιασμό της προηγούμενης γενιάς. Στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη του συστήματος multimedia και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού.

Το τιμόνι είναι τριάκτινο, πολυλειτουργικό και ίσως από τα λίγα που δεν χρειάζονται χάρτη για τον προσανατολισμό των χεριών και των δακτύλων για τον χειρισμό των λειτουργιών μέσω των κουμπιών. Ο πίνακας οργάνων παραμένει σύγχρονος αν και η εποχή θέλει οι αναλογικοί δείκτες σιγά σιγά να αντικαθιστούνται από υψηλής ευκρίνειας οθόνες.

Τα καθίσματα είναι γεμισμένα από μαλακό υλικό και προϊδεάζουν για άνετα ταξίδια, ενώ και η πλευρική τους στήριξη βρίσκεται σε καλά επίπεδα.

Σε επίπεδο χώρων, το Opel Astra είναι ευρύχωρο, όμως δεν έχει γίνει σωστή η διαχείριση του για τυχόν μικροαντικείμενα. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται σε 370 λίτρα, ενώ ο μέγιστος όγκος του χώρου αποσκευών με την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων σκαρφαλώνει στα 1.210 λίτρα.

Συστήματα άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με το infotainment Navi 4.0 IntelliLink το οποίο δεν παρέχει όλες τις λειτουργίες με τις οποίες εφοδιάζεται το «μεγάλο» σύστημα Navi 900 IntelliLink.

Ωστόσο, δίνει πρόσβαση στην αναπαραγωγή μουσικής μέσω ραδιοφώνου και εξωτερικού αποθηκευτικού μέσου, καθώς και τη δυνατότητα σύνδεσης της συσκευής κινητού τηλεφώνου για την απρόσκοπτη επικοινωνία χωρίς την απόσπαση της προσοχής από τον οδηγό.

Διαθέτει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης, προεγκατάσταση Isofix για παιδικό κάθισμα στις δύο εξωτερικές πίσω θέσεις, φώτα ημέρας Led, αισθητήρες παρκαρίσματος και αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής

Κινητήρες

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1.6 CDTI που είναι εναρμονισμένος με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro6d-Temp, που αποδίδει 136 ίππους στις στο εύρος στροφών 3.500 έως και 4.000 και μέγιστη ροπή 320 Nm στο εύρος στροφών 2.000 έως και 2.250. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων κλείνει με την μικρότερη έκδοση που αποδίδει 110 ίππους.

Το αυτοκίνητο στην ειδική επετειακή έκδοση 120 Edition μπορεί να εφοδιαστεί με τον με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.400cc που αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οδική συμπεριφορά
Σε αυτό το σημείο οι απόψεις διίστανται μέσα στο κεφάλι μου. Η πρώτη είναι ότι το αυτοκίνητο είναι αρκετά ελαφρύ στο χειρισμό του, παρά το βάρος του, το οποίο κυμαίνεται ανάλογα με τον εξοπλισμό από 1.273 έως και 1.393 κιλά.

Δεν υστερεί σε στήσιμο από την ανάρτηση – με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω – η οποία είναι καλορυθμισμένη, ωστόσο οφείλεται στην ελαφριά αίσθηση που αφήνει στο τιμόνι, με αποτέλεσμα να χρειάζεται και δεύτερη σκέψη για την είσοδο με περισσότερα χιλιόμετρα στη στροφή.

Η δεύτερη είναι ότι το μηχανικό σύνολο, είναι ελαστικό, προσφέρει καλές επιταχύνσεις που το καθιστούν ευέλικτο τόσο στην κίνηση στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όμως σε στροφοδιαδρομές τα περισσότερα χιλιόμετρα προϋποθέτουν διάθεση για αλλεπάλληλα κατεβάσματα, αφού στο «πάτα – άσε» καθυστερεί.

Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητική. Στα 768.5 χιλιόμετρα που διανύσαμε σε μία εβδομάδα, με μέση ταχύτητα 50.3 km/h και συνολικά διανυθέντα 2.799 χιλιόμετρα στο οδόμετρο από το βγάλσιμο των ζελατίνων, κόλλησε στα 4,7 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα

Το Opel Astra στην έκδοση 120 Edition είναι μία «ειδική» ευκαιρία, σε μία ιδιαίτερη περίσταση – λίγο πριν την αλλαγή – για την απόκτησή του, σε προσιτή τιμή, από 17.400 ευρώ και με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής