«Φορτίσαμε» μπαταρίες στα χιόνια με το Opel Corsa-e

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται λένε και παρόλο που είναι η τελευταία ημέρα που θα έχω στην κατοχή μου το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Corsa-e, το χιόνι μας έδωσε την ευκαιρία (εμένα και του φωτογράφου) να κάνουμε μία βόλτα και να «φορτίσουμε» μπαταρίες για το υπόλοιπο του καθολικού lockdown που διανύουμε.

PACIFIC-SUN

Όπως ανέφερα και σε πρόσφατο κείμενό μου για το κλείσιμο της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, ξύπνησα νωρίς το πρωί λόγω της γραπτής ενημέρωσης στο κινητό μου, για τα έκτακτα μέτρα που εφαρμόστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία.

Έτσι το πρωινό ξύπνημα μου έδωσε την ευκαιρία να πάρω το Opel Corsa-e και να πραγματοποιήσω επιτόπιο έλεγχο σε σημεία, όπου παρουσιάζονταν προβλήματα με την κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και να επισκεφθώ μέρη της Αττικής, στα οποία είχαν προστρέξει ολόκληρες οικογένειες και παρέες για βόλτα στο χιονισμένο τοπίο και οι πιο θαρραλέοι για χιονοπόλεμο.

Που να πάω τώρα μέσα στα κρύα

Ντύθηκα ζεστά, μπήκα στο Corsa-e και το πρώτο που κοίταξα ήταν η μπαταρία των 50 kWh, η οποία βρισκόταν περίπου στο 90%, αφού τις προηγούμενες ημέρες, παρόλο που μπορούσα λόγω της επαγγελματικής μου ιδιότητας να ταξιδέψω, το απέφυγα, για να τηρήσω τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στην Αττική.

Η αυτονομία πρόσφερε μέγιστη δυνατή απόσταση 210 με 220 χιλιομέτρων, οπότε δεν υπήρχε άγχος ακόμα και με τη χρήση του κλιματιστικού στους 24 βαθμούς. Γιατί διαφορετικά δεν πιστεύω ότι θα ήταν άδικο να σκεφτώ έντονα, το που να πάω τώρα μέσα στα κρύα.

Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 4°C και το κλιματιστικό άλλαξε τη θερμοκρασία της καμπίνας ταχύτατα, με αποτέλεσμα τα επόμενα χιλιόμετρα να αυξομειώνω τον ροοστάτη της έντασης του ανεμιστήρα, ώστε να μη χρειαστεί να βγάζω ρούχα.

Η συμπεριφορά του Opel Corsa-e στο δρόμο

Στα πρώτα φανάρια της λεωφόρου Αθηνών στο ύψος του Χαϊδαρίου συνηθισμένος από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης πίεσα το πόδι μου λίγο περισσότερο στο γκάζι. Αυτό είχε ως συνέπεια τα πίσω ελαστικά του Corsa-e να περιστραφούν στο βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά το αυτοκίνητο να μην κινείται. Όχι, δεν τα έχασα με τους 136 PS και τη ροπή 260 Nm. Απλώς άφησα απαλά το πεντάλ και τότε επανήλθαν όλα στην κανονική τους λειτουργία.

Ξεκινώ με την παραπάνω περιγραφή, γιατί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιταχύνει δυναμικά, από τα πρώτα χιλιοστά της διαδρομής του πεντάλ. Είναι κάτι που συνηθίζεται, αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για τους όχι και τόσο μυημένους.

Κατά τα άλλα, το Opel Corsa-e έχει ομαλή συμπεριφορά τόσο στην κίνηση εντός πόλης, όσο και στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Με ταχύτητες περίπου 90 και 100 χιλιομέτρων, το αυτοκίνητο σε μεγάλο ποσοστό ρολάρει και δεν καταναλώνει ενέργεια. Το 0-100 έρχεται σε 8,1 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 150 km/h και πραγματική του αυτονομία ανέρχεται σε 337 χιλιόμετρα.

Η ένδειξη των 220 χιλιομέτρων που αναφέρω πιο πάνω, συνδέεται με το ιστορικό οδήγησης του αυτοκινήτου και την ιδιαίτερα χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία. Τα ηλεκτρικά απαιτούν περισσότερη ενέργεια για τη θέρμανση, καθώς δεν παράγεται θερμότητα από τον κινητήρα, την οποία μπορεί το σύστημα να εκμεταλλευτεί για να θερμάνει την καμπίνα των επιβατών.

Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα τόσο εμπρός όσο και στα πλάγια. Για το πίσω μέρος κατά τη διάρκεια της οπισθοπορείας, το Opel Corsa-e είναι εφοδιασμένο με κάμερα, καθώς και προβολή του οχήματος 360° από ψηλά, μέσω της κεντρικής οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Το τιμόνι είναι ακριβές, σωστά ζυγισμένο και δεν στερεί αυτοπεποίθηση. Οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες για τις αστικές μετακινήσεις και όταν το Corsa-e συναντά κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, τις αποσβένουν, αλλά ορισμένες φορές μεταφέρουν τον θόρυβο στο εσωτερικό της καμπίνας.

Ο επιλογέας «ταχυτήτων» έχει τρεις επιλογές. Την επιλογή D για την κίνηση προς τα εμπρός, το R για την όπισθεν και το N/P, όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Δίπλα ακριβώς βρίσκεται και ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης. Το ECO που είναι και η προεπιλεγμένη επιλογή για οικονομική οδήγηση, το Normal που επιτρέπει μεγαλύτερες ανέσεις και επιταχύνσεις και το Sport που ξεδιπλώνει όλη τη δυναμική του.

Η συνύπαρξη του Opel Corsa-e με τους πεζούς

Η οδήγηση του Corsa-e στην πόλη, όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μπορεί να είναι ξεκούραστη λόγω της «αφωνίας» τους, αλλά δεν ακούγονται και δεν γίνονται αντιληπτά από τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.

Αν στο κείμενο έγραφα κάπου τα sos της ηλεκτροκίνησης αυτή σίγουρα θα ήταν η δεύτερη παρατήρηση. Βέβαια δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις των πεζών που ακούν μουσική σε δυνατή ένταση, μέσω των ακουστικών τους και δεν έχουν καμία επαφή, με το τι συμβαίνει γύρω τους.

Οπότε και το δεν το άκουσα μπορεί εύκολα να αντικρουστεί με το γιατί δεν το είδες. Και εδώ έρχεται ένα ακόμα ζήτημα. Η διαφορετικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα χάνουν όλο και συχνότερα τον σχεδιασμό του «αυτοκινήτου από το μέλλον» και τοποθετούνται ως μία έκδοση δίπλα σε εκείνες με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πως είναι η καμπίνα και οι χώροι του Opel Corsa-e

Το Corsa-e είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες στην καμπίνα και τις αποσκευές τους, στο πορτμπαγκάζ των 267 λίτρων. Τα καθίσματα του είναι άνετα και έχουν επαρκή πλευρική στήριξη για τις στροφές. Στη μπροστινή σειρά καθισμάτων καλός είναι ο χώρος για τα πόδια, ενώ στη δεύτερη σειρά, άτομα με ύψος έως 1.75 δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις.

Για να μιλήσουμε λιγάκι και για τα ψηφιακά συστήματα, τη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων έχει αντικαταστήσει μία ψηφιακή οθόνη. Μέσα από την οθόνη, ο οδηγός αποκτά πρόσβαση σε πληθώρα ενημερώσεων. Μεταξύ άλλων, ο δείκτης της αυτονομίας, ο  χιλιομετρητής και η λειτουργία του πλοηγού.

Ο πλοηγός είναι προσβάσιμος με περισσότερες πληροφορίες στην κεντρική οθόνη του συστήματος Infotainment, το οποίο εφοδιάζεται με Apple CarPlay και Android Auto και προσφέρει απόλυτη ελευθερία επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, καθώς και φωνητικό έλεγχο και ασύρματη μετάδοση ροής ήχου μέσω Bluetooth.

Ακριβώς από κάτω, η θήκη έχει εφοδιαστεί με τη λειτουργία της επαγωγικής φόρτισης για το smartphone, χωρίς τη χρήση οποιοδήποτε καλωδίου, ενώ για όσους δεν τα πάνε καλά με την τεχνολογία, υπάρχει και η θύρα USB.

Συμπέρασμα

Το Opel Corsa-e είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μικρού μεγέθους. Απευθύνεται κυρίως για κυκλοφορία στην πόλη, αλλά δεν θα πει όχι, σε κοντινές αποδράσεις. Η ελληνική αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δειλά – δειλά ανοίγει, για αυτό σας προτείνω να κάνετε μία σύντομη δοκιμή, όπως η δική μου στα χιόνια, με το Opel Corsa-e. Που ξέρετε, μπορεί να «γεμίσετε» και εσείς τις μπαταρίες σας και να κάμψει ακόμα τους δικούς σας ενδοιασμούς για την ηλεκτροκίνηση.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής