Δοκιμή: Volvo XC40 T3, η αλλιώς ο σουηδικός «δούρειος ίππος» σε μία πολυπληθέστατη κατηγορία

Η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo άνοιξε τα φτερά της πριν από 92 χρόνια και έκτοτε, γράφει ιστορία με τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με τα οποία εφοδιάζει τα αυτοκίνητά της. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τελευταία χρόνια, κατάφερε να το «βρει» και στην εμφάνιση, αφήνοντας στο παρελθόν τον συντηρητισμό και τα στερεότυπα, ότι είναι μάρκα για ηλικιωμένους.

PACIFIC-SUN

Απόδειξη για αυτό είναι και το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα. Το Volvo XC40 στην έκδοση κινητήρα Τ3, είναι το «entry level» στη σειρά μοντέλων SUV της Σουηδικής εταιρείας και αποτελεί τον «δούρειο ίππο» σε μία πολυπληθέστατη κατηγορία για να μειώσει τον ηλικιακό μέσο όρο των ιδιοκτητών.

Ένας «δούρειος ίππος» που όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «αποπαίδι», που έχουμε συναντήσει αρκετές φορές, με ελάχιστα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και παραμελημένη εμφάνιση και λιγοστούς χώρους. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο, ότι τον Μάρτιο 2018 αναδείχθηκε ως το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στην Ελβετία.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικά
Η εξωτερική εμφάνιση του Volvo XC40 δεν ακολουθεί την πολυφορεμένη πια λογική τύπου «μπαμπούσκα», με τα μοντέλα μίας εταιρείας, από το μεγαλύτερο στο μικρότερο να δείχνουν σαν να «μάζεψαν» στο πλύσιμο.

Ξεκινώντας από αυτό, το «μπράβο Volvo» περιτριγύριζε στη σκέψη μας κατά τη διάρκεια της πρώτης ματιάς. Η λογική να διατηρηθεί ένα πετυχημένο σχέδιο είναι μία αναμενόμενη κίνηση όπως φαίνεται, όμως αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα μοντέλα των εταιρειών να χάνουν το στοιχείο της διαφορετικότητας, αλλά και τους υποψήφιους αγοραστές να χάνουν το ενδιαφέρον τους για την αυτοκίνηση.

Όσον αφορά τον σχεδιασμό του, έχει δυναμικές, αθλητικές και συνάμα μοντέρνες γραμμές.  Τα τετράγωνα μοτίβα τονίζουν τον όγκο του αυτοκινήτου, δεν δημιουργούν όμως και τον φόβο πως θα το κουμαντάρει ο οδηγός τόσο στις αστικές όσο και σε διαδρομές εκτός πόλης.

Στους αριθμούς, το μήκος του φτάνει τα 4.425 χιλιοστά, το πλάτος του τα 1.863 χιλιοστά, το ύψος του τα 1.652 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο τα 2.702 χιλιοστά. Οι αριθμοί από μόνοι τους προϊδεάζουν για κάτι πολύ θετικό χωροταξικά, το οποίο επιβεβαιώνεται με το άνοιγμα της πόρτας.

Εσωτερικά
Ανοίγοντας την πόρτα λοιπόν, το εσωτερικό του αν και θυμίζει τα μεγαλύτερα αδέλφια του XC60 και XC90, κρατά μόνο τα στοιχεία που κρίθηκαν απαραίτητα, για να διατηρηθεί η πολυτελής και μοντέρνα εμφάνιση, όπως η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών του συστήματος Sensus της Volvo, ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι.

Στο εσωτερικό ορατή είναι η «στροφή» προς το πιο νεανικό αγοραστικό κοινό, το οποίο όμως γνωρίζει η Volvo ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Για τον λόγο αυτό, επέλεξε καλής ποιότητας υλικά, όπως μαλακό πλαστικό, υφάσματα και μεταλλικές επενδύσεις. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο είναι και η συναρμογή τους.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα στον οδηγό και τους άλλους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν καλή στήριξη. Την ίδια άποψη θα έχουν και οι δύο επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Ο τρίτος θα κληθεί, εάν είναι ενήλικος, να κάνει ορισμένες παραχωρήσεις.

Οι χώροι είναι επαρκείς ακόμη και για τους ψηλούς, αφού είναι άπλετοι για τα γόνατα και το κεφάλι. Για τα μικροαντικείμενα, αρκετές και πρακτικές είναι οι θήκες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων είναι ικανοποιητικός και θα μεταφέρει σε λογικά πλαίσια τις αποσκευές των επιβατών.

Συστήματα ψυχαγωγίας, άνεσης και ασφάλειας
Η νεολαία είναι γνωστό, ότι έχει κάνει τις ηλεκτρονικές συσκευές προέκταση των χεριών, για την επικοινωνία, την ψυχαγωγία και την ενημέρωση της. Έτσι η Volvo και όλες οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφοδιάσει τα μοντέλα τους με συστήματα τύπου tablet.

Στο XC40, όπως και σε όλα τα μοντέλα της Volvo, οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου γίνονται μέσα από την οθόνη 9 ιντσών. Μία οθόνη, η οποία από μόνη της δημιουργεί μία high-tech αίσθηση λόγω του μεγέθους, αλλά και της έλλειψης παράλληλων διακοπτών.

Το σύστημα επιτρέπει μεταξύ άλλων, την ακρόαση μουσικής, την πρόσβαση στους χάρτες και τον πλοηγό, καθώς και στα συστήματα ασφαλείας και άνεσης του αυτοκινήτου. Οι λειτουργίες του φωτισμού, οι προειδοποιήσεις για αλλαγή λωρίδας ελέγχονται επίσης από την οθόνη αφής.

Κινητήρας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.500cc, ο οποίος αποδίδει 156 ίππους στις 5.000 στροφές, ενώ η ονομαστική ροπή του κινητήρα είναι 265Nm στο εύρος στροφών από 1.850 έως 3.850. Στις μεγαλύτερες εκδόσεις διατίθεται με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Για τους οπαδούς της βενζίνης, στην έκδοση T4, διατίθεται με τον κινητήρα 2.000cc που αποδίδει 190 ίππους στις 4.700 στροφές, ενώ η ονομαστική ροπή του κινητήρα είναι 300 Nm στο εύρος στροφών από 1.400 έως 4.000. Στην έκδοση Τ5, διατίθεται με τον κινητήρα 2.000cc αποδίδει 247 ίππους στις 5.500 στροφές, ενώ η ονομαστική ροπή του κινητήρα είναι 350 Nm στο εύρος στροφών από 1.800 έως 4.800. Οι εκδόσεις T4 και Τ5 συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και την τετρακίνηση.

Για εκείνους που στρέφονται στο πετρέλαιο, η Volvo διαθέτει το XC40 με σε δύο εκδόσεις, την έκδοση D3 και την D4. Η D3 είναι ένας κινητήρας, 2.000cc που αποδίδει 150 ίππους στις 3.750 στροφές και έχει ονομαστική ροπή 350Nm στο εύρος στροφών από 1.800 έως 4.800. Στην D4 εφοδιάζεται το αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα, ο οποίος ωστόσο είναι λίγο περισσότερο πιεσμένος, αφού αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 στροφές και έχει ονομαστική ροπή 400 Nm στο εύρος στροφών από 1.750 έως 2.500.

Οδική συμπεριφορά
Η ψηλή θέση οδήγησης και η 211 χιλιοστών απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος καθιστούν το XC40 ως ένα καθαρόαιμο SUV, παρόλο που έχει τοποθετηθεί για να παίξει μπάλα ανάμεσα σε πολλά και πολυδιαφημισμένα Crossover.

Ο βρυχηθμός και τα ξεφυσήματα του κινητήρα δημιουργούν την παρανόηση πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερο σπορ σύνολο. Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική. Οι επιταχύνσεις από στάση εντυπωσιακές, τα κρατήματά του ικανοποιητικά, όμως οι κλίσεις του αμαξώματος στο «κυνήγι» της στροφής γίνονται αισθητές κατά την είσοδο και ενδέχεται να φοβίσουν στην αρχή τον οδηγό.

Με την πάροδο του χρόνου, η συνήθεια είναι βέβαιο ότι θα υπερνικήσει τον όποιο προβληματισμό. Αλλά, μην ξεχνάμε ότι ο προσανατολισμός έτσι και αλλιώς του αυτοκινήτου είναι διαφορετικός. Η μαλακή ανάρτηση στόχο έχει την πλήρη απορρόφηση των κραδασμών και των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, οπότε οποιαδήποτε μικρή «παρενέργεια», όπως και το ελάχιστα πιο ελαφρύ τιμόνι, είναι αποδεκτή.

Σε επίπεδο κατανάλωσης, το XC40 κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από την κυρίως επιθετική οδήγηση μας, αποτυπώθηκε σε 8,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα
Το Volvo XC40 χωρίς καμία δόση υπερβολής είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρά «premium» SUV στην κατηγορία του. Ο κινητήρας της έκδοσης T3, είναι «value for money», ενώ η ποιότητα κύλισης και οι ανέσεις του βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής