Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.6 TDi R-Line

Το ημερολόγιο γράφει 14 Φεβρουαρίου και τα ζευγάρια ανά τον κόσμο θα ξεχυθούν κρατώντας δώρα και λουλούδια, έξω από κινηματογράφους και εστιατόρια. Η κίνηση στους δρόμους ιδιαίτερα αυξημένη και εμείς δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.6 TDi R-Line.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Το Tiguan από την πρώτη γενιά έκανε αισθητή την παρουσία του στην κατηγορία των SUV, αφού ξεχώριζε για την εμφάνισή του, αλλά και για τους κινητήρες που εκείνα τα χρόνια η φορολογία και η μόδα επέτρεπε να είναι πιο πληθωρικοί.

Όση πληθωρικότητα έλειπε από το αυτοκίνητο, την απέκτησε στη νέα του γενιά. Ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση των άλλων μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως είναι η πρώτη φορά που μπορεί να πείσει και τους πιο δύσπιστους.

Εξωτερικά
Το Tiguan ωρίμασε, απέκτησε αυτοπεποίθηση, μετέτρεψε τις στρογγυλεμένες γραμμές σε πιο καθαρές και δημιούργησε μία πιο «μυώδη» εμφάνιση. Στην έκδοση R-Line, στην οποία ανήκει και το αυτοκίνητο της δοκιμής, οι «μύες» του είναι υπερτονισμένοι, λες και είναι αποτέλεσμα ωρών στο γυμναστήριο.

Η έκδοση R-Line ξεχωρίζει από τον προφυλακτήρα, τα πλευρικά μαρσπιέ, την πίσω αεροτομή, τις ζάντες αλουμινίου “Sebring” 8.5J x 19 ιντσών, τα σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω πλευρικά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ. Τα διαπιστευτήρια για την έκδοση δίνονται από τα εμβλήματα περιμετρικά του αυτοκινήτου.

To μήκος του φτάνει τα 4.486 χιλιοστά, το πλάτος του τα 1.839 χιλιοστά, το ύψος του τα 1.673 χιλιοστά, ενώ η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 189 χιλιοστά. Για το τέλος αφήσαμε το μεταξόνιο, το οποίο μεγάλωσε κατά 77 περίπου χιλιοστά, με αποτέλεσμα να φτάνει τα 2.677 χιλιοστά. Ένας αριθμός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες.

Εσωτερικά
Το εσωτερικό του Tiguan δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι και εδώ, αξιοσημείωτη η προσοχή, στην ποιότητα των επιλεγμένων υλικών, αλλά και η σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της.

Στο κέντρο είναι τοποθετημένη, η μεγάλης ευκρίνειας οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας, άνεσης και ενημέρωσης. Μπροστά από το τιμόνι είναι εγκατεστημένος ο βασικός πίνακας οργάνων, ο οποίος μπορεί να αντικατασταθεί από τον “hi-tech” ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display.

Από την σκοπιά των χώρων, οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο προσφέρουν ευρυχωρία για πέντε επιβάτες, ενώ και τα καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν καλή στήριξη και ορατότητα στο εμπρός τζάμι για τους επιβάτες.

Η δυνατότητα μεταφοράς των πίσω καθισμάτων, μπρος – πίσω, δίνει ακόμη μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια ή στην χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ για την μεταφορά των αποσκευών. Ο διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές εκτιμάται από 520 έως και 615 λίτρα, ανάλογα με το σημείο τοποθέτησης των πίσω καθισμάτων.

Από το εσωτερικό δεν λείπουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα, στις πόρτες, στο ντουλαπάκι στο κάθισμα του συνοδηγού, στο κέντρο της κονσόλας, όπου βρίσκονται και οι ποτηροθήκες, αλλά και κάτω από το κάθισμα του οδηγού, υπάρχει συρτάρι.

Ένα στοιχείο που υπερτονίζει τον ρόλο του Tiguan σε μία οικογένεια είναι και τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων με ενσωματωμένες ποτηροθήκες, που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αυτοκίνητα «πολυμορφικού» και «ταξιδιάρικου» χαρακτήρα.

Για τον κλιματισμό εφοδιάζεται με το σύστημα Air Care Climatronic, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό, στον συνοδηγό και στους πίσω επιβάτες να ρυθμίζουν τη δική τους προτιμώμενη θερμοκρασία.

Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου καταγράφει όλες τις βασικές μεταβλητές, συμπεριλαμβανομένης της θέση του ήλιου, της ποσότητας άμεσης ηλιακής ακτινοβολίας και της εξωτερικής θερμοκρασίας και προσαρμόζει την παροχή κρύου αέρα ανάλογα, ενώ διαθέτει αντιαλλεργικό φίλτρο και αυτόματη ανακύκλωση αέρα.

Κινητήρας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα 1.600cc που αποδίδει 115 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 280 Nm στο εύρος στροφών από 1.700 έως 2.900.

Εκτός της «βασικής», διατίθεται είτε με 2.0 TDI που αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με το DSG 7 σχέσεων, είτε με 2.0 TDI 4MOTION που αποδίδει 190 ίππους με το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το Tiguan διατίθεται ακόμα με τον κινητήρα 1.5 TSI ACT EVO που αποδίδει 130 και 150 ίππους αντίστοιχα. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η έκδοση με τους 150 ίππους είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η μεγαλύτερη έκδοση βενζίνης είναι η 2.0 TSI 4MOTION που αποδίδει 190 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Οδική συμπεριφορά
Το Tiguan 1.6 TDi R-Line δεν προορίζεται για υπερπηδήσεις εμποδίων σε εκτός δρόμου συνθήκες, αλλά για άνετες διαδρομές σε αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, λόγω της μεγάλης απόστασης από το έδαφος δεν θα πει «όχι» σε αποδράσεις στο βουνό.

Oι 19αρες ζάντες και το χαμηλό  προφίλ στα ελαστικά, ανεβάζουν σε υψηλό επίπεδο την άνεση και την «ευεξία» του Tiguan, το οποίο διατηρεί υψηλές ταχύτητες με χαμηλή κατανάλωση, πάντα με καλή ποιότητα κύλισης.

Οι κραδασμοί από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα περάσουν στην καμπίνα, παρά την προσπάθεια της ανάρτησης για το αντίθετο, όμως οι επιβάτες δεν θα κουραστούν, ούτε θα δυσανασχετήσουν.

Συμπέρασμα
Το Volkswagen Tiguan πείθει ότι με την εμφάνιση, την ποιότητα και την άνεση δεν χρειάζεται να στραφείς σε άλλη μάρκα για απολαυστικές και ασφαλείς διαδρομές. Σε συνθήκες off-road οδήγησης πρέπει να στραφείτε στην τετρακίνητη έκδοση, εκτός και αν είστε από τους ανθρώπους που πιστεύουν πως ότι έχει κινητήρα, τέσσερις ρόδες, τιμόνι και πετάλια γκάζι, φρένο μπορεί να πάει παντού. Το Volkswagen Tiguan ξεκινά από 25.750 ευρώ στην έκδοση Advance, ενώ η έκδοση R-Line διατίθεται από 27.680 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής