Δοκιμάζουμε το Renault Clio E-TECH Hybrid

PACIFIC-SUN

Την τελευταία γενιά του Renault Clio την είχα πρωτο-δοκιμάσει κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης, σε μία προ κορονοϊού εποχή, στις 19 Οκτωβρίου του 2019, στην περιοχή της Βραυρώνας.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Έως τότε τα πρώτα υβριδικά μοντέλα των ανταγωνιστών είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όμως η Renault φαινόταν να μην ακολουθεί τις εξελίξεις, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Γιατί στην υπόλοιπη Ευρώπη αρκετά χρόνια πριν κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault, όπως το ιδιαίτερα επιτυχημένο Zoe.

To 2021, έγινε μία αρχή για τον εξηλεκτρισμό των διαθέσιμων μοντέλων και στην Ελληνική αγορά. Το εμπορικό επιτελείο της Ελληνικής Εισαγωγικής Εταιρείας Teoren Motors, κατάφερε εκτός από τις συμβατικές εκδόσεις του Clio να προσθέσει στην γκάμα του, έναν  εξηλεκτρισμένο εκπρόσωπο που βρίσκεται πίσω από την ονομασία E-TECH Hybrid, ο οποίος δανείζεται στοιχεία κι από τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας της Formula 1.

Εξωτερικά

Το Renault Clio E-TECH Hybrid λοιπόν, όπως ονομάζεται η κορυφαία έκδοση του επιτυχημένου super mini της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν φέρει αξιοσημείωτες αλλαγές τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και εσωτερικά, στον χώρο της καμπίνας.

Εξωτερικά, το υβριδικό σύστημα δηλώνει την παρουσία του με τα σηματάκια στις μεσαίες κολώνες και στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, ενώ οι πιο παρατηρητικοί ίσως αντιληφθούν και την κρυμμένη πια απόληξη της εξάτμισης.

Εσωτερικά

Στον εσωτερικό διάκοσμο, αλλαγές εντοπίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπου το παραδοσιακό στροφόμετρο έχει δώσει τη θέση του στις ενδείξεις για την κατανάλωση και την φόρτιση της μπαταρίας και η ένδειξη για τη θερμοκρασία του κινητήρα στα αριστερά έχει αντικατασταθεί από τη στάθμη της μπαταρίας.

Στο κέντρο του ταμπλό, συναντάμε την οθόνη αφής 9,3 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο ραδιόφωνο, στα Android Auto και Apple Car play, καθώς και σε πληθώρα επιλογών, όπως ο υπολογιστής ταξιδίου και τα συστήματα ασφαλείας.

Στη θέση του επιλογέα ταχυτήτων, μοχλοδιακόπτης με το οποίο εφοδιάζεται το Clio E-TECH Hybrid παραπέμπει σε αυτόματο. Στα αριστερά υπάρχουν οι ενδείξεις P, R, N, D, B. Ενώ στη βάση του συναντάμε και το λογότυπο του E-TECH.

Το υβριδικό σύστημα

Το υβριδικό σύστημα E-TECH αποτελείται από έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων DHT (Dedicated Hybrid Transmission). Η ισχύς του βενζινοκινητήρα είναι 91 ίπποι στις 5.600 στροφές και η μέγιστη ροπή 144 Nm στις 3.200 στροφές.

Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 49 ίππους και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 205 Nm, ενώ ο δεύτερος 20 ίππους και έχει μέγιστη ροπή που φτάνει τα 50 Nm. Ο πρώτος κινητήρας έχει τον ρόλο της ηλεκτρικής κίνησης του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος κάνει χρέη για το Start – Stop. Ο πρώτος όμως, σε συνδυασμό με τον δεύτερο, χωρίς την παρουσία συμπλέκτη ή μετατροπέα ροπής, έχουν τον ρόλο της σύμπλεξης σε τέσσερις σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το σύστημα ολοκληρώνει μία μπαταρία 1,2 KWh, βάρους 38 κιλών, η οποία έχει τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια. Το ρεζερβουάρ έχει ελαφρώς μειωθεί στα 39 λίτρα.

Οδική συμπεριφορά

Η αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Clio προσανατολίζεται για οδήγηση κυρίως εντός πόλης. Η εκκίνηση του γίνεται εντελώς αθόρυβα, καθώς το υβριδικό Clio ξεκινάει πάντα αμιγώς ηλεκτρικά. Στη συνέχεια το σύστημα επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο τρόπο λειτουργίας κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου.

Μάλιστα, η Renault στα διαφημιστικά της δελτία, υποστηρίζει πως μέχρι και το 80% των μετακινήσεων στην πόλη γίνεται ηλεκτρικά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν κατάφερα να φτάσω σε αυτό το ποσοστό. Πάντως, τα περισσότερα χιλιόμετρα επικράτησε άκρα του τάφου σιωπή. Η μέση κατανάλωσή βενζίνης δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα. Το ξεκίνα – σταμάτα είναι το στοιχείο του.

Στους ανοιχτούς δρόμους και τον αυτοκινητόδρομο, τα παραπανίσια κιλά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του έχουν δώσει μία παραπάνω στιβαρότητα. Οι αναρτήσεις δεν κοπανάνε, είναι ρυθμισμένες για την άνεση των επιβατών. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, αλλά θα το ήθελα πιο κοφτερό.

Τα φρένα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο ικανοποιητικά. Για ψυχολογικούς λόγους όμως θα ήθελα πίσω να έχει δισκόφρενα, αντί για ταμπούρα. Η κατανάλωση τώρα είναι τσιμπημένη, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα υβριδικά μοντέλα πάνω από τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.

Τα προγράμματα οδήγησης

Η κατανάλωση κάποιες φορές βέβαια μπορεί να μετριαστεί με τα προγράμματα EV, Eco, Hybrid και Sport. Το EV χαρίζει λίγα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, το ECO δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 70 χιλιόμετρα, όμως συμφέρει περισσότερο στους ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους.

Το Hybrid, που συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες για τη μέγιστη οικονομία καυσίμου, προορίζεται κυρίως για τις μετακινήσεις εντός πόλης, μιας και στις μεγάλες αποστάσεις με μεγάλες ταχύτητες, η στάθμη της μπαταρία μηδενίζεται. Το Sport ξεδιπλώνει τα ταλέντα και τις επιδόσεις του Clio. Για το τέλος άφησα την επιλογή B στον μοχλοδιακόπτη του κιβωτίου ταχυτήτων. Το B λοιπόν, επιτρέπει μεγαλύτερη ανάκτηση κατά τη διάρκεια της επιβάρυνσης.

Συμπέρασμα

Το Renault Clio E-TECH Hybrid είναι ένα ολοκληρωμένο υβριδικό μοντέλο για όσους αναζητούν την οδηγική εξέλιξη και έχουν οικολογική συνείδηση. Έχει όμορφη και επιθετική εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους και καλή οδική συμπεριφορά. Είναι οικονομικό σε επίπεδο κατανάλωσης, αλλά δυστυχώς… αλμυρό σε επίπεδο τιμής. Το τελευταίο είναι ίσως το μοναδικό στοιχείο που κάποιους θα τους αποτρέψει να φτάσουν στο ταμείο.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής