Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: Westmedia

Η αγορά του αυτοκινήτου στις μέρες μας είναι μια κινούμενη άμμος, που είτε θα καταφέρεις να παραμείνεις στην επιφάνεια, είτε θα βρεθείς να παλεύεις ανάμεσα σε θηρία, δίχως όμως καμία πιθανότητα επιβίωσης. Το C5 Aircross πριν από λίγους μήνες ανανεώθηκε και επέστρεψε πίσω δριμύτερο για να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών νέων αυτοκινήτων.

Ήταν και είναι ελκυστικό. Ωστόσο χρειαζόταν ένα φρεσκάρισμα για να παραμείνει σε φόρμα και να τονίσει τη σύγχρονη εμφάνισή του και τις νέες τεχνολογίες. Το χρειαζόταν γιατί και ως ναυαρχίδα των SUV της Citroën έπρεπε να εναρμονιστεί πλήρως με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας που ακολουθούν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα.

Εξωτερικά

Οι αλλαγές παρά το facelift στο οποίο το υπέβαλαν οι «χειρουργοί» της Citroen δεν είναι πολλές. Κυρίως εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου έχει τοποθετηθεί νέα μάσκα, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και ένας πιο δυναμικός προφυλακτήρας.

Η μάσκα είναι μαύρη, γυαλιστερή και διατρέχει πλέον όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Έχει μικρές μεταλλικές λεπτομέρειες που δημιουργούν ένα τρισδιάστατο εφέ. Στο κέντρο της ενσωματώνεται και το νέο λογότυπο της εταιρείας που ανεξαρτητοποιείται από τα φώτα ημέρας, ενώ στις άκρες σαν άγρυπνοι φρουροί έχουν τοποθετηθεί τα νέα και ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, με τα V χαρακτηριστικά στις άκρες τους.

Στο πλάι, συναντάμε νέες ζάντες, νέα καλύμματα στους καθρέπτες και τα διακοσμητικά Color Pack νέας σχεδίασης με νέες χρωματικές αποχρώσεις στα Airbum. Στο πίσω μέρος, έχουν ανασχεδιαστεί τα φωτιστικά σώματα με την χαρακτηριστική τρισδιάστατη υπογραφή.

Σε γενικές γραμμές, όπως λέει και η ίδια η εταιρεία, πρόκειται για ένα SUV με στιβαρή και μυώδη σχεδίαση, μεγάλους τροχούς, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και 100% αυθεντική προσωπικότητα Citroën.

Εσωτερικά

Τώρα, στο εσωτερικό του νέου C5 Aircross οι αλλαγές και ο αέρας ανανέωσης είναι πιο εμφανείς. Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος infotainment. Δεξιά και αριστερά της συναντάμε τους αεραγωγούς του κλιματισμού, ενώ ακριβώς από κάτω, λιγοστά πλήκτρα αφής που λειτουργούν ως συντομεύσεις.

Βλέπετε, η οθόνη αυτή για τους Γάλλους αποτελεί τον πίνακα ελέγχου του αυτοκινήτου. Από κάθε τι μικρό έως και τη ρύθμιση του κλιματιστικού, ο οδηγός θα πρέπει να ανατρέξει σε αυτή την οθόνη.

Δεν είναι όμως η μοναδική οθόνη στο εσωτερικό του C5 Aircross, αφού ο πίνακας οργάνων ανασχεδιάστηκε και απέκτησε μία διαμορφώσιμη ψηφιακή οθόνη 12.3ιντσών, στην οποία απεικονίζονται οι επιλεγμένες πληροφορίες οδήγησης ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Κατά τα άλλα, τα υλικά αν και σε μεγάλο μέρος πλαστικά είναι καλής ποιότητας και έχουν ωραία υφή. Σε καλό επίπεδο είναι και η συναρμογή, που άλλωστε αποτελεί ως ατού για τις γαλλικές εταιρείες.

Η παραμονή στο εσωτερικό του C5 Aircross ακόμη και σε πολύωρο ταξίδι είναι άνετη για πέντε επιβάτες. Γιατί ο χώρος είναι άπλετος τόσο στα εμπρός, όσο και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και τα καθίσματα με τα οποία εφοδιάστηκε είναι αναπαυτικά, λόγω και του ενισχυμένου αφρώδες υλικού.

Το C5 Aircross πίσω έχει τρία ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία είναι συρόμενα μπρος-πίσω, πλήρως αναδιπλούμενα και διαθέτουν ρύθμιση και ως προς την κλίση της πλάτης. Το κεντρικό τούνελ έχει σχεδόν ισοπεδωθεί, οπότε ακόμη και ο επιβάτης που θα καθίσει στο μεσαίο κάθισμα δεν θα δυσανασχετήσει.

Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους για τις αποσκευές 580 έως 720 λίτρα. Βέβαια, ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων, γιατί στην περίπτωση που αναδιπλωθούν οι πλάτες ο χώρος εκτοξεύεται πάνω από τα 1.600 λίτρα.

Κινητήρας

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το C5 Aircross έχει καλές επιδόσεις, λόγω της πλούσιας ροπής του κινητήρα και την ευχρηστία του επιλογέα ταχυτήτων. Εντός του αστικού ιστού ο όγκος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος φαίνονται, όμως στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους τα στοιχεία αυτά ίσως είναι και προτερήματα.

Στις επαρχιακές διαδρομές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, αλλά αυτό δεν μειώνει το αίσθημα ασφάλειας και άνεσης. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος αποσβένονται ικανοποιητικά από τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τα γόνατα MacPherson εμπρός, σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά τέρματα-μαξιλάρια», τα οποία έχουν σκοπό να προσφέρουν βέλτιστα επίπεδα άνεσης.

Συμπέρασμα

Το C5 Aircross με την ανανέωση που του έκαναν οι άνθρωποι της Citroen βελτιώθηκε στα σημεία. Και είναι εδώ για να κονταροχτυπηθεί επί ίσοις όροις σε αυτή τη δύσκολη και πολυπληθής κατηγορία.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής