Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100PS MT6

PACIFIC-SUN

Το Hyundai Bayon παρουσιάστηκε σε μία παγκόσμια ψηφιακή τελετή στις 2 Μαρτίου του 2021 και ήρθε στα χέρια μου για δοκιμαστική χρήση ένα χρόνο μετά, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.000cc που αποδίδει 100 ίππους με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Το Bayon είναι ένα διαφορετικό μοντέλο που εντάσσεται στην κατηγορία των αστικών – compact crossovers στη γκάμα της Hyundai. Διαφορετικό είναι και το όνομά του, που χρειάζεται μία φωνητική καθοδήγηση για την σωστή προφορική αναφορά του. «Μπέιον» έλεγαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, όπως και η PR Executive, Μαρία Φίλου. Εγώ, όπως φαντάζομαι και αρκετός κόσμος το πρώτο διάστημα το εκφέραμε «Μπαγιόν», «Μπάιον» και με χίλες άλλες παραλλαγές.

Το βέβαιο είναι ότι το όνομα προέκυψε από την γραφική πόλη Bayonne της Γαλλίας. Πως θα μπορούσε άλλωστε, μετά την στροφή 180 μοιρών της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τον εξευρωπαϊσμό συνολικά, της ταυτότητας των μοντέλων της εταιρείας που βρίσκεται κάτω από το πρίσμα του “Sensuous Sportiness”.

Εξωτερικά

Το «καβούκι» του Bayon έχει έντονες γραμμές, στρογγυλεμένες επιφάνειες και εντυπωσιακές αναλογίες. Στο εμπρός μέρος, η φαρδιά μάσκα με κομψά, ορθογώνια στοιχεία διευρύνεται στο κάτω τμήμα, δημιουργώντας μία στιβαρή εικόνα, η οποία συμπληρώνεται από τον μυώδη κάτω προφυλακτήρα και την τραπεζοειδή ασημί εισαγωγή αέρα.

Οι full LED προβολείς και τα φλας είναι χωροθετημένοι ανεξάρτητα από τα LED φώτα ημέρας στην κορυφή, όπως συμβαίνει και με ορισμένα από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Στο πίσω μέρος όμως βρίσκεται η υπογραφή των σχεδιαστών. Πρόκειται για μία εικόνα που είτε θα τη συμπαθήσεις με την πρώτη ματιά, είτε θα χρειαστείς χρόνο να τhn εντάξεις στην παλέτα των επιλογών σου. Έτσι δεν συμβαίνει και με κάθε τι καινούργιο και διαφορετικό;

Το πίσω μέρος λοιπόν, είναι κορδωμένο σε σχέση με το εμπρός μέρος που είναι πιο κατεβασμένο σε ύψος. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι LED, έχουν σχήμα βέλους και είναι τοποθετημένα στα δύο άκρα. Με αυτόν τον τρόπο οι σχεδιαστές του φαίνεται πως θέλησαν να αναδείξουν το πλάτος του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό πάντα με το εκτεταμένο πίσω παρμπρίζ και την οριζόντια φωτεινή γραμμή στην πέμπτη πόρτα που συνδέει τα πίσω φώτα. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα συναντούμε τον πίσω διαχύτη, ο οποίος τονίζει τη απόσταση των 165 χιλιοστών από το έδαφος.

Τώρα στη «μεγάλη εικόνα», στο πλάι γίνεται αντιληπτή η αθλητική διάθεση του αυτοκινήτου. Ο σχεδιασμός τύπου «σφήνα» βγάζει μία ένταση και τα μαύρα πλαϊνά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου ίσως δημιουργήσουν λάθος εντυπώσεις σε σχέση με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Σε αριθμούς, το μήκος του ανέρχεται στα 4,18 μέτρα, το πλάτος του στα 1,775 μέτρα και ύψος του στα 1,49 μέτρα, και το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,58 μέτρα.

Εσωτερικά

Στο εσωτερικό, το Hyundai Bayon είναι copy-paste -με μικρές διαφοροποιήσεις- της επιτυχημένης συνταγής της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Άλλωστε δεν το κρύβει ότι βασίζεται στο εξίσου πετυχημένο i20. Έχει μία σοφιστικέ εμφάνιση, παρά τα σκληρά πλαστικά είναι εκλεπτυσμένο και σίγουρα πιο σύγχρονο στο μάτι, ακόμα και σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Από το τετράκτινο τιμόνι, από τις δύο οθόνες, μία για το σύστημα infotainment (8 ή αντίστοιχα 10,25 ίντσες) και μία για τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών έως και τα επιμέρους στοιχεία που θα αναλύσουμε παρακάτω, το εσωτερικό του Bayon ανήκει στο σήμερα και φλερτάρει με το αύριο. Ακόμα και οι οριζόντιες λεπίδες, όπως τις ονομάζουν οι σχεδιαστές τους, χαρίζουν και στο Bayon μία αντισυμβατική εμφάνιση. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με αποτέλεσμα την καλή ορατότητα του οδηγού στον δρόμο.

Από άποψη χώρων, το Bayon αντίθετα από τις σχετικά μικρές εξωτερικές του διαστάσεις είναι αρκετά ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες. Οι εμπρός δεν θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση, ενώ και οι πίσω θα βολευτούν ακόμα και σε ένα πολύωρο ταξίδι. Οι χώροι για μικροαντικείμενα έτσι και αλλιώς είναι ο άσος στο μανίκι για τους Κορεάτες με πολλές και διαφορετικές θήκες στο εσωτερικό της καμπίνας. Τα παράθυρα είναι ευμεγέθη σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η ηλιοροφή με την οποία εφοδιάζεται δίνει μία ακόμα νότα στο εσωτερικό.

Όσον αφορά τον χώρο των αποσκευών, η χωρητικότητά του αγγίζει τα 411 λίτρα και είναι επαρκής για το φόρτωμα των καλοκαιρινών διακοπών που μέρα με την ημέρα πλησιάζουν. Αξιοσημείωτη είναι η «έξυπνη» διαχείριση της εταζέρας, η οποία αποθηκεύεται στις πλάτες των πίσω καθισμάτων, όταν μεταφέρονται ογκώδη αντικείμενα.

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας

Τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας δεν μπορούν να γραφτούν αναλυτικά μέσα σε λίγες γραμμές. Για αυτό θα μείνουμε κυρίως στα σημεία. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος infotainment.

Μέσα από αυτή την οθόνη ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες και εφαρμογές, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το ραδιόφωνο, καθώς και σε πλήρη συνδεσιμότητα με Bluetooth, με Android Auto και Apple CarPlay.

Οι δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες και μία επιπλέον για τους πίσω επιβάτες επιτρέπουν την ταυτόχρονη φόρτιση ως και τριών συσκευών. Μία από τις εμπρός θύρες κάνει επίσης δυνατή τη μεταφορά δεδομένων, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν το τηλέφωνό τους στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου.

Συστήματα ασφαλείας

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, διαθέτει το καλύτερο πακέτο ασφαλείας της κατηγορίας του, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται αρκετές δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης – για παράδειγμα, το σύστημα Lane Following Assist (LFA- Διατήρηση λωρίδας
κυκλοφορίας) και το Smart Cruise Control (NSCC) που βασίζεται στο σύστημα πλοήγησης.

Κινητήρας

Στο χώρο του μηχανοστασίου του Bayon έχει τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος, υπετροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.000cc T-GDI, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και ενσωματώνει την επαναστατική τεχνολογία SmartStream CVVD, που ελέγχει συνεχώς τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και τη διάρκεια της καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις.

Το κινητήριο σύνολο ολοκληρώνεται από ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με αρκετά αραιή κλιμάκωση. Η ελαστικότητά του ξεκινά από χαμηλά, λόγω των 172 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.500 στροφές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η κατανάλωσή του να φλερτάρει με τα 7,2 λίτρα χωρίς ιδιαίτερη προσοχή κατά την οδήγηση.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το Bayon βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Η κύλισή του είναι ποιοτική και αφήνει μία αίσθηση στιβαρότητάς παρά τα μόλις 1.095 κιλά του αμαξώματος. Εντός πόλης κρύβει επαρκώς τον όγκο του και η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα αποσβένουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και η εμπειρία οδήγησης αρκετά ανάλαφρη και ξεκούραστη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης. Αυτά είναι το Eco, το Comfort και το Sport.

Εκτός των τειχών το Bayon δεν ζορίζεται και η ανάρτηση προσφέρει ισορροπία σε στροφοδιαδρομές. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής χρήσης καταγράφηκαν κλίσεις του αμαξώματος, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να προκαλούν πονοκέφαλο. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με τα ελαστικά 215/45 βοηθούν το Bayon να ακολουθήσει την τροχιά.

Τα φρένα αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω σταματούν σε λογικά πλαίσια το αμάξωμα. Μετά από αλλεπάλληλες και απαιτητικές διαδρομές δεν εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.

Συμπέρασμα

Όσο δύσκολο είναι να μάθεις πως προφέρεται το όνομά του, τόσο ευκολοδήγητο είναι το Hyundai Bayon. Είναι ένα μικρό Crossover μοντέλο με μεγάλους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό του. Είναι εφοδιασμένο με πληθώρα τεχνολογιών και η τιμή του

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής