Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar e:HEV

PACIFIC-SUN

Ένας συνάδελφος πριν την παραλαβή του Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV για την εβδομαδιαία δοκιμαστική χρήση μου είπε πως το μικρό αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρείας παραδίδει μαθήματα οικιακής οικονομίας.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Φτάνοντας έξω από την εισαγωγική εταιρεία ήλπιζα, τα μαθήματα αυτά να μην είναι όπως εκείνα που μας παρέδιδε μία βαριεστημένη καθηγήτρια. Θυμάμαι ότι το μάθημα είχε ενδιαφέρον, αλλά η παράδοση ήταν βαρετή. Δεν μπορούσε να μεταδώσει στους μαθητές την ουσία.

Το Honda Jazz θα καταφέρει να μου κερδίσει το ενδιαφέρον; Αυτό ήταν ένα από τα ερωτήματα που σύντομα απαντήθηκε. Πάμε όμως να δούμε περισσότερα για το Ιαπωνικό μοντέλο και την υπερυψωμένη εκδοχή του που βρίσκεται υπό τον τίτλο Crosstar.

Το Honda Jazz δεν μπαίνει σε ανταγωνισμούς

Το Honda Jazz ακολουθώντας την νοοτροπία των προηγούμενων γενιών δεν μπαίνει σε ανταγωνισμούς. Δεν μπαίνει σε συγκρίσεις. Δεν μπορεί να ενταχθεί σε κουτιά, όπως αυτά που φέρουν το Α, το Β, το C και ούτω κάθε εξής δίπλα στη λέξη Segment.

Αυτό γιατί οι διαστάσεις του το καθιστούν ως ένα αυτοκίνητο του B-Segment που προορίζεται για τις αστικές μετακινήσεις, όμως η ευρυχωρία, η λειτουργικότητα και το μηχανικό κινητήριο σύνολο το κάνουν να στριμώχνεται.

Ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας

Το Honda Jazz εξωτερικά μπορεί να μη σε κερδίσει με την πρώτη ματιά. Μπορεί να μην σε κερδίσει και με τη δεύτερη. Για να είμαι ειλικρινής δεν το ενδιαφέρει η γνώμη μας. Είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιόρρυθμο χαρακτήρα. Έχει μία αλαζονεία στα φώτα του, όπως έχουν οι άνθρωποι – θαύματα.

Αυτοί που ξέρουν τις απαντήσεις πριν καν σκεφτείς την ερώτηση. Αν ρωτήσεις που είναι το Honda Jazz θα σου πει πως «δεν είναι εδώ», όπως απαντούσε ο σκηνοθέτης Στάνλεϊ Κιούμπρικ που φήμες θέλουν να έδιωχνε τους περίεργους επισκέπτες του. Τόσο ιδιαίτερο είναι το Honda Jazz.

Η εξωτερική εμφάνιση

Το Honda Jazz ακολουθεί και σε αυτή την γενιά, τη φιλοσοφία του πολυμορφικού αμαξώματος. Μία φιλοσοφία που μας έχει αφήσει… χρόνους, αλλά η Honda επιμένει να διατηρεί δικό της εκπρόσωπο.

Και μέχρι σήμερα φαίνεται πως της βγαίνει σε καλό αν κάνουμε μία διαγώνια ανάγνωση στα αποτελέσματα των πωλήσεων ή αν ρίξουμε μία μόνο ματιά στους Ελληνικούς και όχι μόνο δρόμους.

Έχει την απέριττη, καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία που, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, θα προσδιορίζει την ταυτότητα των μελλοντικών μοντέλων Honda. Οι κάποτε έντονες ακμές έχουν γίνει φυσικές και ζωηρές γραμμές.

Στο εμπρός μέρος, η γρίλια έχει μικρύνει. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και το μέγεθός τους είναι πιο μεγάλο. Τα φώτα στο πίσω μέρος φέρουν οριζόντια διάταξη, ενώ στην προηγούμενη γενιά ήταν κάθετη.

Ο χώρος της καμπίνας

Το μικρό μέγεθος εξωτερικά δεν προμηνύει σε τίποτα τους χώρους στο εσωτερικό του Honda Jazz. Οι Ιάπωνες, που χαρακτηρίζονται για την πρακτικότητά τους, έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο κάθε χιλιοστό του διαθέσιμου χώρου.

Το εσωτερικό του είναι μελετημένα λιτό, απέριττο και φιλικό προς τον οδηγό και τους επιβάτες του. Τα εμπρός καθίσματα είναι φαρδύτερα και καλύτερης στήριξης. Περιλαμβάνουν ειδικά μαξιλάρια στήριξης, αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Στα πίσω καθίσματα, η βελτιωμένη σχεδίαση τους και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν την άνεση και για τους πίσω επιβάτες.

Το μυστικό για τη μεγιστοποίηση του χώρου στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Με τον τρόπο αυτό, το Honda Jazz διατηρεί τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. Στο Jazz μπορείς να φορτώσεις ακόμα και ποδήλατο!

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας

Οι έξυπνες ποτηροθήκες κάτω από τους αεραγωγούς οδηγού και συνοδηγού είναι ένα στοιχείο που κατατάσσεται με μεγάλη ευκολία στη λίστα των συστημάτων άνεσης. Αυτό γιατί έχεις άμεση πρόσβαση σε ένα μπουκάλι νερό ή κάποιο ρόφημα, χωρίς να χρειαστεί να αποσπάσει ο οδηγός την προσοχή του από την οδήγηση.

Το Jazz για την ψυχαγωγία των επιβατών, διαθέτει το νέο σύστημα ήχου και ψυχαγωγίας Honda Connect. Η οθόνη αφής του συστήματος είναι 9 ιντσών, ο χειρισμός του είναι εύκολος και το λειτουργικό του σύστημα είναι εφοδιασμένο με Apple CarPlay και Android Auto. Στο Honda Jazz ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων 7 ιντσών, μέσα από τον οποίο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Τι κρύβει στο μηχανοστάσιο

Το Honda Jazz διατίθεται μόνο με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.500cc και δύο ηλεκτροκινητήρων, μία μπαταρία και ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο e-CVT μονής σχέσης. Το σύνολο αυτό ονομάζεται e:HEV.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο δεύτερος έχει τον ρόλο της γεννήτριας. Ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει μόνο όταν ο οδηγός πιέσει παραπάνω το πόδι του στο γκάζι, διαφορετικά χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας.

Η συνολική ισχύς είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει τα πρώτα 100 km / h από στάση σε μόλις 9,9 δευτερόλεπτα για την έκδοση Crosstar.

Οδική συμπεριφορά

Το Honda Jazz λόγω υποχρεώσεων το δοκίμασα κυρίως για αστικές μετακινήσεις. Σε αυτές, η κίνηση του γινόταν κυρίως με ηλεκτρική ενέργεια. Εκεί που χρειαζόταν η παρέμβαση του βενζινοκινητήρα, η εμπλοκή του γινόταν αυτόματα.

Η κατανάλωσή του σε αυτά τα χιλιόμετρα κόλλησε στα 3 λίτρα. Ένα νούμερο που δεν πίστευα ότι έβλεπα ούτε, εγώ αλλά ούτε και οι φίλοι στο προσωπικό μου προφίλ στο Facebook που έβλεπαν τη φωτογραφία. Το ίδιο συνέβη όταν μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα, το επέστεψα πίσω με μισό ρεζερβουάρ.

Η θέση οδήγησης είναι βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και από άποψη άνεσης αλλά και σε ορατότητα. Η λεπτή σχεδίαση των κολόνων A βελτιώνει την οριζόντια ορατότητα, ενώ το άφθονο φυσικό φως που εισέρχεται από τις μεγάλες επιφάνειες του παρμπρίζ και τα εμπρός φινιστρίνια ενισχύουν την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.

Τι σημαίνει Crossstar

Το Honda Jazz είναι η υπερυψωμένη εκδοχή της απλής έκδοσης. Φέρει στοιχεία που σύμφωνα με την εταιρεία του προσδίδει μία πιο εκδρομική διάσταση. Σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδιάστηκε για να προσελκύσει τους φίλους της crossover σχεδίασης.

Η νέα έκδοση Crosstar υιοθετεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης και τα ίδια χαρακτηριστικά εσωτερικού με το στάνταρ μοντέλο. Ωστόσο, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μοναδική σχεδίαση μάσκας και ενσωματωμένες ράγες οροφής.

Το ύψος του αμαξώματος ανέρχεται σε 152 χιλιοστά (+ 29 χιλιοστά), ενώ περιμετρικά έχουν τοποθετηθεί μαύρα πλαστικά.

Για ποιον είναι το Honda Jazz

Το Honda Jazz είναι για εσένα. Για εσένα που είτε επέλεξες μία προηγούμενη γενιά του, είτε για εσένα που σε ενδιαφέρει η ουσία σε ένα αυτοκίνητο. Άλλωστε τι έχει μεγαλύτερη σημασία;

Η ουσία ή οι φιοριτούρες του μάρκετινγκ; Θα μου πεις πως ουσία έχει και το οικονομικό κομμάτι και εδώ θα πω πως έχεις δίκιο. Το Honda Jazz δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει ούτε το μπόι, ούτε και η χάρη.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής