Δοκιμάζουμε το Fiat Panda 0.9 TwinAir CNG

Ως ένοικος μίας από τις πρώτες κατοικίες που εφοδιάστηκαν με σύστημα φυσικού αερίου για τη θέρμανση, το ζεστό νερό και το μαγείρεμα στην Αττική, στο άκουσμα του Fiat Panda CNG, με έκαναν να «ψήσω» το ψάρι στα χείλη στους ανθρώπους στην FCA Greece, για να το πάρω στην κατοχή μου και να το δοκιμάσω.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Το φυσικό αέριο ως καύσιμο στο σπίτι λύνει τα χέρια με την άμεση απόδοση του και το χαμηλό κόστος χρήσης του. Το ερώτημα λοιπόν πριν και κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν αν συμβαίνει κάτι ανάλογο και με το φυσικό αέριο ως καύσιμο για το Fiat Panda.

Εξωτερικά

Το Fiat Panda έχει μία γνώριμη φυσιογνωμία, αφού κυκλοφορεί χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές για αρκετά χρόνια σε ολόκληρο τον κόσμο. Από την παρουσίαση του κατάφερε σε σύντομο διάστημα να κερδίσει τους υποψήφιους αγοραστές λόγω της σχεδίασής του, αλλά και των μικρών διαστάσεών του. Το μήκος του ανέρχεται σε 3,65 μέτρα, το πλάτος του σε 1,64 μέτρα και το ύψος του σε 1,55 μέτρα.

Στην έκδοση CNG δεν υπάρχουν εξωτερικές αλλαγές. Τουλάχιστον εμείς εάν το συναντούσαμε μετά τη δοκιμή στο δρόμο, δύσκολα θα αντιλαμβανόμασταν τη διαφορά ενώ συμβατικού, με ένα Panda CNG.

Εσωτερικά
Το εσωτερικό του, δείχνει λίγο πιο «γερασμένο» σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που έχει κατακλυστεί από τις μεγάλες και ευκρινείς οθόνες, τύπου tablet, στο κέντρο του ταμπλό. Το Fiat Panda είναι πιο «σπαρτιάτικο» και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που έχουν πλέον στο επίκεντρο την οδήγηση, από το lifestyle που απαιτεί η εποχή.

Με το αυξημένο ύψος της καμπίνας, οι σχεδιαστές του, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την άνετη μεταφορά τεσσάρων επιβατών με τα μικροαντικείμενά τους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 250 λίτρα που μπορεί να φτάσει τα 870 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ δεν θυσιάζεται από τη δεξαμενή για το φυσικό αέριο, όπως θα περίμενα, γιατί έχει τοποθετηθεί, στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το σύστημα ψυχαγωγίας Uconnect με τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω του ραδιοφώνου, καθώς και τη σύνδεση κινητού, μέσω USB, AUX ή Bluetooth. Ο χειρισμός του γίνεται, είτε από τα πλήκτρα στην πρόσοψη του συστήματος ή από τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί ο δείκτης καυσίμου για το φυσικό αέριο στο άνω άκρο της ψηφιακής οθόνης, ενώ στο κάτω, ο δείκτης καυσίμου για τη βενζίνη. Ένα ακόμη στοιχείο που φανερώνει την ύπαρξη του CNG είναι το κουμπί στο δεξιό άκρο της κεντρικής κονσόλας. Με αυτό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να κινηθεί με βενζίνη ή με φυσικό αέριο αντίστοιχα.

Κινητήρας


Στο μηχανοστάσιο του Fiat Panda CNG, φιλοξενείται ο κινητήρας διπλού καυσίμου 0.900cc MultiAir που αποδίδει 70 ίππους στις 5.500 στροφές και έχει ονομαστική ροπή 135 Nm στις 2.500 στροφές.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 5 σχέσεων, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί και αναπτύσσει είναι 162 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τα πρώτα 100 έρχονται σε 14,1 δευτερόλεπτα.

Οδική συμπεριφορά
Αν από το Fiat Panda CNG εκτός από την οικονομία ζητάς και καλή οδική συμπεριφορά, δεν έχεις πέσει τελείως έξω. Είναι ένα χρηστικό αυτοκίνητο πόλης, αφού μπορεί να κινηθεί με ευελιξία σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Δεν χρειάζονται μανούβρες για να αποφύγει εμπόδιο, δεν επιτρέπει ταχυπαλμίες, χωράω – δεν χωράω σε στενούς δρόμους, ενώ και στο παρκάρισμα, το Fiat Panda θα καταφέρει να σταθμεύσει στο πρώτο κενό ανάμεσα σε αυτοκίνητα.

Ο κινητήρας του είναι αργός και λίγο θορυβώδης όταν κινείται με φυσικό αέριο. Όμως αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα μπροστά στην οικονομία χρήσης και την οικολογική υπεροχή έναντι των άλλων καυσίμων.

Με ένα γέμισμα φυσικού αερίου, ήτοι περίπου 7,5 ευρώ, το Fiat Panda CNG μπορεί να καλύψει αποστάσεις έως και 200 χιλιόμετρα. Εφόσον προσθέσουμε και τη μέγιστη δυνατή απόσταση που προσφέρει η βενζίνη, τότε αρκετά μέρη της χώρας μπορεί να καλυφθούν με μόλις ένα γέμισμα.

Συμπέρασμα
Το Fiat Panda CNG είναι ένα must αυτοκίνητο για οικονομικές μετακινήσεις. Αν αφήσετε στην άκρη τα περιορισμένα σημεία ανεφοδιασμού, τότε με 11.990 ευρώ μπορεί να γίνει δικό σας.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής