Δοκιμάζουμε το Citroen C3 με τον νέο 1.5 BlueHDi 100hp

Τα αυτοκίνητα που κατακτούν τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς όσα χρόνια και αν περάσουν τα αντιμετωπίζουμε με δέος. Ένα από αυτά είναι και το Citroen C3, που έχουμε αυτή την εβδομάδα στην κατοχή μας. Το Citroen C3 φόρεσε την κορδέλα του νικητή το 2017, ωστόσο τώρα εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα πετρελαίου 1.5 που αποδίδει 100 ίππους και είναι εναρμονισμένος με το Euro 6.2.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Κατά τη διάρκεια της πρώτης μας επαφής με το C3, γράφαμε ότι «η Citroen ανέκαθεν ήταν ένας κατασκευαστής που του άρεσε να προκαλεί και να εκπλήσσει ευχάριστα το κοινό με τα σχέδια και τα σχήματα που επιλέγει να δώσει στα αυτοκίνητά της». Ως παραδείγματα είχαμε αναφέρει την ιστορική DS του 1955 γνωστή και ως «θεά» καθώς το DS προέκυπτε από το γαλλικό «Déesse» (θεά), το εκκεντρικό και ξεχωριστό C6 και το Cactus.

Εξωτερικά
Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν έχει τον εκκεντρικό χρωματισμό άσπρο-κόκκινο-μαύρο που το καθιστούσε πρωταγωνιστή στο δρόμο, ωστόσο και αυτή τη φορά αρκετά είναι τα βλέμματα που αιχμαλωτίζει στο πέρασμά του. Αυτό οφείλεται στην ικανότητα των Γάλλων να δημιουργούν εντυπωσιακά σχέδια που όσα χρόνια και αν περάσουν θα παραμένουν διαχρονικά.

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε λευκό χρώμα και για να τονιστούν οι λεπτομέρειες και ο ουρανός έχει επιλεγεί το μαύρο. Μαύρα είναι και τα προστατευτικά μέρη στους θόλους των τροχών και τον προφυλακτήρα, τα οποία σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, δίνουν μια πιο περιπετειώδη νότα στην εμφάνιση και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινηθεί με άνεση σε βατούς χωματόδρομους.

Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, οι οποίες δένουν με το υπόλοιπο σύνολο αρμονικά. Τα φώτα ημέρας είναι τεχνολογίας Led και σχεδόν ενσωματώνονται στην μάσκα, ενώ και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τονίζουν τη μοντέρνα σιλουέτα του.

Το εσωτερικό
Το εσωτερικό του C3 σε αυτούς τους χρωματισμούς είναι πιο προσιτό στο μάτι σε σχέση με το αυτοκίνητο της προηγούμενης δοκιμής. Τη θέση της δερμάτινης επένδυσης στο κεντρικό μέρος του ταμπλό με το κόκκινο περίγραμμα, έχει πάρει ένα γυαλιστερό μαύρο με περίγραμμα αλουμινίου, αφήνοντας έτσι χώρο να αναδειχθούν και άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου.

Η μινιμαλιστική σχεδίαση εκ πρώτης όψεως είναι ευχάριστη στο μάτι, ωστόσο οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, όπως για παράδειγμα οι ελάχιστες γωνίες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Είτε πρόκειται για το πλαίσιο περιμετρικά του ταμπλό, είτε ένα κουμπάκι στα χειριστήρια στο τιμόνι, όλα καταλήγουν σε καμπύλη.

Σε επίπεδο χώρων το C3 βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, που θα καλύψουν τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων με άνεση και πέντε με λίγες παραχωρήσεις. Τα καθίσματα είναι είναι μαλακά και άνετα, ωστόσο δεν προσφέρουν την ανάλογη επαρκή πλευρική στήριξη. Τα χερούλια που χρησιμεύουν για το κλείσιμο των θυρών από το εσωτερικό, είναι υφασμάτινα και ιδιαίτερης έμπνευσης και παραπέμπουν σε παλιότερη κατασκευή. Ένα ρετρό στοιχείο που όμως δένει αρμονικά με το υπόλοιπο μοντέρνο εσωτερικό.

Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 300 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει μέχρι τα 922 λίτρα.

Συστήματα ψυχαγωγίας

Πρωταγωνιστής για την ψυχαγωγία των επιβατών είναι η μεγάλη οθόνη αφής που κοσμεί το πάνω μέρος της κονσόλας. Μέσα από αυτή ο οδηγός χειρίζεται τόσο το σύστημα ψυχαγωγίας, όσο και το σύστημα κλιματισμού.

Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι σύγχρονο και αναπαράγει μουσική μέσω USB, θύρας AUX και ραδιοφώνου το οποίο μέσω του συστήματος RDS μπορεί και εμφανίζει το λογότυπο ορισμένων ραδιοφωνικών σταθμών. Διαθέτει ακόμα σύστημα πλοήγησης με φωνητική καθοδήγηση.

Ο χειρισμός της οθόνης και των συστημάτων χωρίς να είμαστε σίγουροι, αφήνει μία καλύτερη αίσθηση σε σχέση με την προηγούμενη επαφή μας, με πιο γρήγορες εναλλαγές στα μενού.

Ο εξοπλισμός άνεσης επιπλέον περιλαμβάνει και cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Συστήματα ασφαλείας
Ο εξοπλισμός ασφαλείας του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται παραπάνω από πλήρης. ESP, ABS με EBD και brake assist, hill assist για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.

Ο κινητήρας

Η δοκιμή κατά κύριο λόγο γίνεται για τον νέο κινητήρα πετρελαίου 1.5 BlueHDi, ο οποίος, αποδίδει 100 ίππους στις 3.759 στροφές και μέγιστη ροπή 250 Nm στις 1.750 στροφές, συνδυάζεται με το νέο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και ήρθε για να αντικαταστήσει τον απερχόμενο 1.6 BlueHDi. Ο νέος κινητήρας εκπέμπει 97 g/km CO2, επιτρέπει ωστόσο σβέλτες διαδρομές με μικρή κατανάλωση.

Οδική συμπεριφορά
Το Citroen C3 με το νέο κινητήρα κινείται στο δρόμο άνετα και αθόρυβα στο εύρος στο εύρος στροφών 0-3.000, όπου έχει αποκτήσει και μεγαλύτερη ζωηράδα σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα. Όταν ο δείκτης του στροφομέτρου κινηθεί πιο πάνω, ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα περισσότερο από πριν, όμως αυτό μπορεί να εξαλειφθεί με την επιλογή της 6ης.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και δεν προβληματίζουν τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο, βοηθώντας στην ευκινησία του αυτοκινήτου. Η διαδρομή του λεβιέ ταχυτήτων είναι κάπως μεγάλη, αλλά οι θέσεις είναι πιο σαφείς και οι ταχύτητες ακόμη πιο κουμπώνουν εύκολα.

Η απόδοσή των φρένων είναι καλή και δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα να σταματήσουν το αμάξωμα. Η ορατότητα περιμετρικά του οχήματος είναι πολύ καλή, σε αυτό βοηθούν οι γυάλινες επιφάνειες, οι μεγάλοι καθρέφτες και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης.

Συμπέρασμα

Το C3, ξεφεύγοντας από τη δημοσιογραφική γραφή και με λίγα λόγια ότι, οι σχεδιαστές του επέλεξαν να δημιουργήσουν ένα εξεζητημένο εξεζητημένο αυτοκίνητο, που αν κατατάξουμε το στυλ του σε άνθρωπο, θα ήταν σίγουρα ένα fashion victim που θέλει πάντα να τραβάει τα βλέμματα με την εμφάνισή του, αλλά και να ακολουθεί την τελευταία λέξη της μόδας.

Η αγορά του, με τον νέο κινητήρα, θα ικανοποιήσει μία οικογένεια που θέτει ως προτεραιότητα την ασφάλεια και την οικονομία σε κάθε διαδρομή, αλλά θέλει και να ξεχωρίζει.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής