Δοκιμάζουμε την BMW X1 sDrive16d DCT7

Είναι η δεύτερη φορά που βρισκόμαστε στο εσωτερικό της νέας γενιάς BMW X1. Την πρώτη φορά, είχαμε στην κατοχή μας στην έκδοση xDrive 20i με τον κινητήρα βενζίνης 2.0 που απέδιδε 192 ίππους στις 5.000 στροφές και 280Nm ροπής στις 1250 στροφές. Αυτή τη βδομάδα βρισκόμαστε στο τιμόνι μίας πιο προσιτής έκδοσης, της sDrive 16d, η οποία συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη "DCT7".

PACIFIC-SUN

Η επιλογή της λέξης προσιτή δεν προορίζεται μόνο σε επίπεδο κόστους κτήσης, αλλά κυρίως στις πιο «γήινες» επιδόσεις της και την οικονομικότερη κάλυψη διαδρομών, είτε σε αστικό, είτε στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφία: dytikesmaties.gr

Εξωτερικά
Η επανάληψη λένε πως είναι «μήτηρ πάσης μαθήσεως», όμως εδώ δεν κάνουμε μάθημα, ούτε στόχος μας είναι να σας περιγράψουμε για ακόμη μία φορά όσα μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια ενός μικρού μέρους της δοκιμής.

Επιγραμματικά, η BMW X1 έχει ωριμάσει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις και μία πιο επιβλητική εμφάνιση, δανειζόμενη, στοιχεία από τα μεγαλύτερων κατηγοριών SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στα μάτια μας, κανένα από αυτά τα στοιχεία δεν δείχνουν παράταιρα, όπως δηλαδή συμβαίνει με τα παιδιά που επιζητούν να φορέσουν τα ρούχα ενός μεγαλύτερου μέλους της οικογένειας, με καταστροφικές συνήθως συνέπειες.

Εσωτερικά
Το εσωτερικό της BMW X1 θα μπορούσε παρομοιαστεί με ένα «ευάερο» και «ευήλιο» τριάρι διαμέρισμα με θέα την Ακρόπολη. Δεν έχουμε αυτή τη φορά δερμάτινα καθίσματα της πιο πληθωρικής 20i, όμως τα υλικά που έχουν επιλεγεί για το εσωτερικό παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Στο άνετο εσωτερικό του θα φιλοξενήσει πέντε άτομα. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και οι ρυθμίσεις τους επιτρέπουν αρκετό «παιχνίδι», μέχρι την εύρεση της καλύτερης θέσης για το σώμα. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια (56 εκ.) είναι αρκετός και για μεγαλόσωμους επιβάτες. Οι επιβάτες δεν θα πνιγούν από τον όγκο των εμπρός καθισμάτων, αφού έχουν και αυτοί ορατότητα στο παρμπρίζ. Ο τυχερός της μεσαίας θέσης δεν θα χρειαστεί να κάνει αρκετές υποχωρήσεις, μιας και για αυτόν έχουν σκεφτεί οι Γερμανοί.

Σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης
Το επίκεντρο για την ψυχαγωγία των επιβατών βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό. Η Χ1 ακολουθεί την παραδοσιακή μινιμαλιστική προσέγγιση της BMW έχοντας την οθόνη και δύο μικρές ομάδες κουμπιών. Η οθόνη του συστήματος BMW ConnectedDrive είναι στο πάνω μέρος και έχει καλή ανάλυση και φωτεινότητα.

Ακριβώς από κάτω, η πρώτη ομάδα κουμπιών αφορά τον χειρισμό του ραδιοφώνου με τις επιλογές των προεπιλεγμένων σταθμών και την χειροκίνητη αναζήτηση. Η δεύτερη σειρά κουμπιών αφορά το σύστημα κλιματισμού.

Στην οθόνη αυτή, προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας. Μεταξύ άλλων, της λειτουργίας σύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth και αναπαραγωγής αρχείων μέσω USB και AUX. Ο χειρισμός της γίνεται από έναν επιλογέα στην κεντρική κονσόλα δίπλα στο κουμπί του ηλεκτρονικού χειρόφρενου.

Συστήματα ασφάλειας
Η ασφάλεια των επιβατών είναι το ζητούμενο στις μέρες μας και για τον λόγο αυτό οι άνθρωποι της BMW, έχουν δώσει ιδιαίτερη βάση. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών και αερόσακους περιμετρικά της καμπίνας. Το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση για επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση.

Κινητήρες
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα πετρελαίου “BMW TwinPower Turbo” 1.500cc, ο οποίος αποδίδει 116 hp στις 4.000 στροφές, ενώ η ονομαστική ροπή του κινητήρα ανέρχεται σε 270Nm στις 1.750 στροφές.

Είναι διαθέσιμο και με τρεις εκδόσεις ενός πετρελαιοκινητήρα 2.000 κυβικών εκατοστών. Αυτές είναι 18, 20 και 25d και αποδίδουν 150, 190 και 231 ίππους αντίστοιχα.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει την έκδοση sDrive18i με 1.400 cc που αποδίδει 136 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Κορυφαία είναι η έκδοση xDrive25i που είναι ο ίδιος δίλιτρος κινητήρας με την 20i αλλά ρυθμισμένος να αποδίδει 231 ίππους.

Οδική συμπεριφορά
Έχοντας στο μυαλό μας την προηγούμενη οδηγική εμπειρία και διαβάζοντας τα στοιχεία για τον κινητήρα του νέου δοκιμαστικού αυτοκινήτου, το χαμόγελο των αναμνήσεων σβήστηκε μονομιάς. Ακολούθως μας δημιουργήθηκε και η απορία, πως μπορεί ένας τρικύλινδρος κινητήρας να κινήσει ικανοποιητικά ένα τέτοιο αμάξωμα.

Ο μικρός σε αριθμούς κινητήρας δεν δυσκολεύεται να κινήσει με άνεση και οικονομία το μεγάλο και στιβαρό αμάξωμα, του οποίου οι διαστάσεις διαβάζονται ως εξής: μήκος 4439 χλστ, πλάτος 1821 χλστ και ύψος 1598 χλστ. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και δεν θα κρεμάσει τον οδηγό, ακόμη αν δεν γίνεται σωστή χρήση του πεντάλ του γκαζιού.

Με την αγορά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα diesel, αρκετές είναι οι φορές που αποκτάς εντελώς δωρεάν και τον βρυχισμό τους. Αυτό δεν ισχύει για την X1, η οποία κινείται αθόρυβα.

Συμπέρασμα

Τα αυτοκίνητα της BMW μπορούν να συνδυαστούν με λέξεις, όπως πολυτέλεια, άνεση, ασφάλεια και ποιότητα. Οι διαδρομές στο τιμόνι μίας X1, ακόμη και στην entry – level επιλογή sDrive 16d, δεν υστερούν σε σχέση με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Η τιμή κτήσης ξεκινά από τα 36.985 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής