Χριστούγεννα με Volvo V60 Cross Country D4 στο Ευπάλιο

Το μεγάλο χωριό και παλιό κεφαλοχώρι, Ευπάλιο επιλέξαμε για την Χριστουγεννιάτικη απόδραση αλλά και τη δοκιμή του Volvo V60 Cross Country D4. Το Ευπάλιο βρίσκεται σε απόσταση 10 χιλιομέτρων από τη Ναύπακτο και 66 χιλιόμετρα από το Λιδωρίκι.

PACIFIC-SUN

Γιατί όμως το επιλέξαμε; Το Ευπάλιο στην αρχαιότητα αποτελούσε πόλη των Οζολών Λοκρών και αναφέρεται πρώτη φορά από τον Θουκυδίδη κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Είναι κτισμένο σε κατάφυτη περιοχή και μέσα από αυτό περνάει ο χείμαρρος Μαντήλω που καταλήγει δυτικότερα στον ποταμό Μόρνο και οι όχθες του είναι γεμάτες από πανύψηλα πλατάνια. Έχει πολλές πηγές και άφθονα υπόγεια νερά.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Για την προέλευση του ονόματος υπάρχουν δύο εκδοχές: η πρώτη αναφέρει ότι προέρχεται από το Ευ (καλός) + πάλη, δηλαδή ότι το Ευπάλιο έβγαζε καλούς παλαιστές, ενώ η δεύτερη από το Ευ + πόλιον (μικρή πόλη), γιατί στην αρχαία ιστορία αναφέρεται ως Ευπόλιον.

Αντίστοιχη είναι και η εκδοχή για την οποία επιλέξαμε το V60 Cross Country για την απόδρασή μας. To Volvo V60 Cross Country σε σχέση με το συμβατικό V60 διαφοροποιείται κυρίως στις λεπτομέρειες που στους περιπετειώδης ανθρώπους φέρνουν την ευ + φορία και την ευ + χαρίστηση.

Οι λεπτομέρειες αυτές ήταν που το καθιστούσαν ικανό να αντεπεξέλθει σε όλες τις κακουχίες που θα συναντούσαμε στο ταξίδι. Το αμάξωμα είναι θωρακισμένο με μαύρα προστατευτικά πλαστικά για τα φτερά και τα μαρσπιέ. Το μήκος του ανέρχεται σε 4.784 χιλιοστά, το πλάτος του στα 1.850 χιλιοστά, το ύψος του στα 1.499 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο μακρύ κατά 2,3 εκατοστά, ενώ η απόσταση από το έδαφος, αν και ξεγελά το μάτι, από τα 14,2 εκατοστά έχει αυξηθεί στα 21 εκατοστά, σε σχέση με την συμβατική έκδοση.

Το εσωτερικό του V60 Cross Country ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo. Από το πιο νεανικό XC40 έως και το αρχοντικό S90, με το άνοιγμα της στιβαρής θύρας, ερχόμαστε σε επαφή με τα υψηλής ποιότητας υλικά που έχουν επιλεγεί και χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό τους.

Στο ταμπλό, το αλουμίνιο και οι μαλακές υφές παραμένουν, ακόμη και σε αυτή τη «φτωχική» έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής, η οποία δεν περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα και δεν εφοδιάζεται με την οθόνη ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού. Ο συνδυασμός όμως των υλικών είναι πετυχημένος, όπως ιδανικά είναι η συναρμογή και το φινίρισμα τους.

Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί για την μεταφορά πέντε ατόμων και κανένας από τους επιβάτες δεν θα παραπονεθεί για τυχόν έλλειψη, όπως συμβαίνει στα περισσότερα αυτοκίνητα κυρίως στις πίσω θέσεις. Όσον αφορά τους χώρους αποθήκευσης υπάρχουν πολλές διασκορπισμένες θέσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, ενώ ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι υπεραρκετά για την μεταφορά αποσκευών για πολυήμερες διακοπές.

Τα συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας, ωστόσο βρίσκονται στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού στο κέντρο έχει τοποθετηθεί και εδώ, η οθόνη αφής μεγέθους 9 ιντσών, μέσα από την οποία, ο χρήστης μπορεί να διαχειριστεί όλες οι βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, η οθόνη είναι το κέντρο ελέγχου όλων των συστημάτων, άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο Ευπάλιο, αρκετές ήταν οι ερωτήσεις από περίοικους για την οδική του συμπεριφορά. Πως κινείται το βαρύ, πλατύ και μακρύ αμάξωμα; Πως συμπεριφέρεται στο δρόμο; Αφήνει την αίσθηση της βαριάς λιμουζίνας; Οι αναρτήσεις αποσβένουν τις κακοτεχνίες; Στις στροφές μήπως έχει την αίσθηση της βάρκας; Τιμά τις πλαστικές προσθήκες και την σκληροτράχηλη εμφάνιση ή όλα στο βωμό του μάρκετινγκ;

Πολλές οι ερωτήσεις, αλλά πολλές και οι απαντήσεις που μπορούν να δοθούν. Το Volvo V60 Cross Country, είναι το αυτοκίνητο για εκείνον που θέλει ένα βαρύ, πλατύ και μακρύ αμάξωμα, θέλει μεγάλη απόσταση από το έδαφος αλλά δεν θέλει να ακολουθήσει την τρέλα των τελευταίων ετών με τα SUV αυτοκίνητα. Είναι το αυτοκίνητο για το πενθήμερο στο γραφείο, αλλά και το Σαββατοκύριακο στην εξοχή.

Έτσι λοιπόν, το Volvo V60 Cross Country αφήνει την βαριά αίσθηση λιμουζίνας, η οποία μεταφράζεται σε πιο στιβαρή αίσθηση στο τιμόνι και τις πιο σίγουρες αλλαγές κατεύθυνσης στην πόλη. Πιέζοντας το γκάζι και κινούμενος σε πιο ανοιχτούς δρόμους, το αμάξωμα ξαφνικά «ελαφραίνει» και παρά τα διακριτικά D4 μετατρέπεται σε αυτοκίνητο επιδόσεων. Στο χώμα, ξεδιπλώνει το ταλέντο του, ωστόσο τα ελαστικά με τα οποία εφοδιαζόταν δεν μας επέτρεψαν υπερβολές.

Το D4 είναι η κωδική ονομασία για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου 2.000 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 190 ίππους στις 4.250 στροφές, ενώ η ονομαστική ροπή του κινητήρα ανέρχεται στα 400 Nm στο εύρος στροφών από 1.750 έως 2.500.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο και πραγματοποιεί κατά περίπτωση, πιο αργά ή πιο γρήγορα τις αλλαγές. Η επιλογή γίνεται μέσω του τροχού, δίπλα στον λεβιέ, μεταξύ τεσσάρων προεγκατεστημένων προγραμμάτων (Comfort, Dynamic, Eco και Off – Road) αλλά και ενός πέμπτου, του Individual που επιτρέπει «πειράματα» στον οδηγό, για τον κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο, το τιμόνι, τα φρένα, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και τη λειτουργία αυτόματης διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα.

Η κατανάλωσή του εντός πόλης αγγίζει τα 9 με 10 λίτρα ωστόσο η μικτή κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα, που αντιστοιχεί σε 10 περίπου ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Εμείς διανύσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής περισσότερα από 700 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής