Οι πρώτες διαδικτυακές εντυπώσεις από το νέο Toyota Aygo X

PACIFIC-SUN

Μία από τις τελευταίες διαδικτυακές παρουσιάσεις (ελπίζω) πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 23 Μαΐου από την Toyota Ελλάς, αναφορικά με το νέο μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota Aygo X.

Το κλειδί του Aygo X δεν το πιάσαμε ακόμα στα χέρια μας, οπότε θα πρέπει να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα μέσα από την προϊοντική παρουσίαση της εισαγωγικής εταιρείας, αλλά και από το πλούσιο φωτογραφικό υλικό με το οποίο έχει κατακλιστεί ήδη το διαδίκτυο.

Η Toyota «στρώνει» το χρυσοποίκιλτο χαλί στην κατηγορία

Το Aygo X είναι ένα compact SUV της υπερυψωμένης κατηγορίας Α, το οποίο βέβαια άργησε σε σχέση με τον ανταγωνισμό να φανεί στην ομπρέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η Toyota επιλέγει πιο αργά, αλλά και πιο σταθερά βήματα. Αφήνει τον ανταγωνισμό να χτίσει το αγοραστικό κοινό και εκείνη λίγα χρόνια αργότερα «στρώνει» το χρυσοποίκιλτο χαλί, κερδίζοντας τελικά την παρτίδα.

Η Toyota σχεδιάζει και παράγει αυτοκίνητα που κρατούν την πρωτοκαθεδρία ως προς τον αριθμό πωλήσεων στην μικρή κατά τα άλλα, αγορά της Ελλάδας. Και για να προχωρήσει στην νέα επένδυση στην υπερυψωμένη κατηγορία Α, σημαίνει πως περιμένει και πολλά και από αυτή.

Συρρίκνωσαν πλατφόρμα GA-B

Ας δούμε τώρα μερικά σημαντικά στοιχεία για το νέο Aygo X. Το νέο μοντέλο που κατασκευάζεται στην Τσεχία, απέκτησε ανάστημα σε σχέση με το παρελθόν, ακολουθώντας την τάση, που θέλει τον οδηγό να έχει ψηλή θέση οδήγησης (κατά 55 χιλιοστά), καλή περιμετρική ορατότητα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (κατά 11 χιλιοστά).

Για να συμβεί αυτό, προσάρμοσαν την δοκιμασμένη και επιτυχημένη πλατφόρμα GA-B από το Yaris. Έτσι, λοιπόν, το νέο Aygo X έχει μήκος 3.700 χιλιοστά και είναι 235 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά μόλις 90 χιλιοστά, ενώ η ακτίνα στροφής του ανέρχεται σε μόλις 4,7 μέτρα.

Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 125 χιλιοστά σε 1.740 χιλιοστά σε σύγκριση με το Aygo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα μπροστινά καθίσματα να απομακρυνθούν μεταξύ τους κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με το παρελθόν.

Η ίδια «άπλα» σε σχέση με το παρελθόν καταγράφεται και στον χώρο αποσκευών. Το μήκος του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 125 χιλιοστά. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 60 λίτρα και ανέρχεται στα 231 λίτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Με τα πίσω καθίσματα κατεβασμένα, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 829 λίτρα.

Η εξωτερική εμφάνιση

Αντιγράφοντας το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας, η νέα σφηνοειδής οροφή επιτείνει την
αίσθηση δυναμισμού πετυχαίνοντας μία πιο σπορ εικόνα. Μπροστά, φώτα υψηλής τεχνολογίας αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό δημιουργώντας ένα σήμα φτερού.

Λίγο πιο κάτω η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και η ποδιά βασίζονται στο θέμα ‘double trapezoid’ που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo Χ, προσδίδοντας την εικόνα ενός οχήματος “ready to go”. Την ίδια στιγμή, η προαιρετική αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά σε crossover της κατηγορίας A.

Αρκετά τα μπαχαρικά αλλά… μας έλειψε το «αλατοπίπερο»

Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής παρουσίασης αρκετές ήταν οι φορές που σχολιάστηκε από τους ανθρώπους της εταιρείας ότι την επόμενη φορά θα τα πούμε δια ζώσης. Σε μία τέτοια παρουσίαση θα βλέπαμε από κοντά τα τέσσερα premium χρώματα που πήραν τα ονόματά τους από μπαχαρικά, ενώ θα είχαμε και τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε απόψεις με τους συναδέλφους.  Άλλωστε αυτή η τριβή μεταξύ των συναδέλφων είναι και το απαιτούμενο «αλατοπίπερο», εκτός της δοκιμής, ώστε να οδηγηθούμε στα ανάλογα συμπεράσματα.

Μίας και μιλήσαμε όμως για τα μπαχαρικά, ας παραθέσω λίγα στοιχεία για τα χρώματα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας το Aygo X θα διατίθεται σε τέσσερις χρωματικές παλέτες. Το κάρδαμο, το Chilli, το τζίντζερ και το Juniper.

Το καθένα από αυτά τα δυναμικά χρώματα μπαχαρικών δημιουργεί αντίθεση με τη δίχρωμη μαύρη οροφή και το πίσω τμήμα που καθιστά το Aygo X ξεχωριστό και άμεσα αναγνωρίσιμο. Tο θέμα των μπαχαρικών, όμως, δε μένει απλώς στην επιφάνεια, καθώς ξεχωριστά στοιχεία του εσωτερικού συνδυάζονται με τα εξωτερικά χρώματα προσδίδοντας μία μοναδική προσωπικότητα.

Συμπαγές στην τεχνολογία

Το νέο Aygo X είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα, σημαντικά νέα χαρακτηριστικά και
συστήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, ως στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις για πρώτη φορά
σε μοντέλο της A κατηγορίας.

Ο οδηγός και οι επιβάτες θα μπορούν να μένουν συνδεδεμένοι με το Aygo X μέσω του Toyota Smart Connect και του MyT smartphone app. Το Toyota Smart Connect επικεντρώνεται σε χαρακτηριστικά όπως η υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9”, η ασύρματη φόρτιση και η ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Με την εφαρμογή MyT, θα μπορούν μπορούν να παρακολουθούν διάφορα στατιστικά στοιχεία του οχήματος όπως ανάλυση οδήγησης, στάθμη καυσίμου, προειδοποιήσεις και vehicle tracker. Το τελευταίο σύστημα πολυμέσων της Toyota προσφέρει επίσης πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών στις υψηλότερες εκδόσεις.

Εφοδιάζεται με premium ηχοσύστημα

Το premium ηχοσύστημα, με προφίλ ήχου προσαρμοσμένου στα χαρακτηριστικά του Aygo X, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Toyota με την JBL. Το ηχοσύστημα αποτελείται από τέσσερα ηχεία σε συνδυασμό με έναν ενισχυτή 300W και ένα μεγάλο subwoofer 200mm που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών για να προσφέρει ισχυρό μπάσο ήχο, δυναμική απόκριση των ηχείων και ένα καθαρό και διευρυμένο sound stage.

Full LED φωτιστικά σώματα

Τέλος, το Aygo X είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της Α κατηγορίας που προσφέρει Full LED τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων διασφαλίζοντας βέλτιστη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και κάνοντάς την προσιτή σε περισσότερους πελάτες. Επίσης, η ενσωμάτωση των φλας στα φώτα ημέρας προσδίδει ακόμα μία premium αίσθηση ενισχύοντας την εμφάνισή του.

Η «αχίλλειος πτέρνα»;

Το μόνο ίσως έλλειμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι στο κινητήριο σύνολο, το οποίο δεν εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα. Το Aygo X στο μηχανοστάσιό του κρύβει τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, που μας είναι γνωστός από την προηγούμενη γενιά.

O κινητήρας αυτός ονομάζεται 1KR-FE και σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας έχει βελτιωθεί σημαντικά πετυχαίνοντας την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου της κατηγορίας,
μόλις 4,8l/100km και εκπομπές CO2 109 g/km. Το μηχανικό σύνολο μπορεί να συνδυαστεί είτε με το στάνταρ χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, είτε με το αυτόματο CVΤ.

Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα τίμιο μηχανικό σύνολο, που η έλλειψη της υβριδικής τεχνολογίας, δεν φαίνεται ικανή να χαρακτηριστική ως «αχίλλειος πτέρνα» απέναντι στον ανταγωνισμό.

Συμμαζευμένο και στην τιμή

Σε μία περίοδο οικονομικής δυσπραγίας, με όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες να ανεβαίνουν, η Toyota διατηρεί χαμηλό προφίλ στην τιμολογιακή της πολιτική. Το Toyota Aygo X μπορεί να γίνει δικό σας από 14.340€ και είναι διαθέσιμο σε επτά εκδόσεις. Όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, το Aygo X είναι ετοιμοπαράδοτο για ορισμένες εκδόσεις και για όλες τις υπόλοιπες, η αναμονή φτάνει περίπου στους 3 μήνες.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής