Δήμαρχος Περάματος: Έχουμε δει έναν αφερέγγυο ιδιώτη – επενδυτή

PACIFIC-SUN

Μιλώντας στο tvxs.gr o Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης υπογραμμίζει πως η τροποποίηση της σύμβασης θα είναι ζημιογόνα για το Δημόσιο και καλεί τους βουλευτές που θα κληθούν με ονομαστική ψηφοφορία να τοποθετηθούν επί του θέματος, να κρατήσουν εν ισχύ τη σύμβαση του 2016.

«Ο δήμος Περάματος ήταν αντίθετος και ως προς την αρχική σύμβαση μεταβίβασης του λιμανιού στον ιδιώτη επενδυτή, θεωρώντας ότι επρόκειτο για μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Ενώ στα λιμάνια όλου του κόσμου μεταβιβάζεται μέρος των υπηρεσιών σε ιδιώτες, στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της χώρας, μεταβιβάστηκε ολόκληρο σε έναν ιδιώτη.

Από εκεί και πέρα, εφόσον η αρχική σύμβαση φαινόταν να προχωράει, συμφωνήσαμε να υπάρχουν κάποια οφέλη σε επίπεδο εθνικής οικονομίας, σε επίπεδο των παραλιμένιων δήμων και φυσικά των εργαζομένων στο λιμάνι και δη, όσον αφορά στο Πέραμα, στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, οφέλη που θα προέκυπταν μέσα από επενδύσεις που υποχρεούται βάση της σύμβασης να κάνει ο ιδιώτης επενδυτής», είπε ο δήμαρχος Περάματος αναφερόμενος στην Cosco.

«Με την ολοκλήρωση της 5ετίας και καθώς δεν έχουν υλοποιηθεί οι δεσμεύσεις, ο ιδιώτης επενδυτής έπρεπε να αρχίσει να καταβάλει ρήτρες στο ελληνικό Δημόσιο. Και αντί να εισπράξει, το ελληνικό Δημόσιο πάει να παραχωρήσει το 16% των μετοχών του ΟΛΠ, χάνοντας επιπλέον  περίπου 5 εκατ. ευρώ ετησίως από τα αναλογούντα μερίσματα», υπογραμμίζει.

Μάλιστα ο κ. Λαγουδάκης αμφισβητεί και τον υπολογισμό του ⅓ των υποχρεωτικών επενδύσεων που έδωσε η κυβέρνηση. «Σε αυτά τα πέντε χρόνια που μεσολάβησαν είδαμε έναν αφερέγγυο ιδιώτη επενδυτή που δεν τήρησε καμία συμφωνία. Από τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις ολοκλήρωσε τη μία (προβλήτα πετρελαιοειδών). Το ελληνικό Δημόσιο αντί να τιμωρήσει τον ιδιώτη επενδυτή που δεν τήρησε τη συμφωνία έρχεται να τον επιβραβεύσει παραχωρώντας του το υπολειπόμενο 16%, καταργώντας τις ποινικές ρήτρες και αφαιρώντας από το ίδιο και εμάς του δήμους κάθε δυνατότητα άσκησης πίεσης για τη μη υλοποίηση των συμφωνηθέντων», σημειώνει.

Ποια είναι αυτά τα συμφωνηθέντα; «Ολοκλήρωση εργασιών για τα όμβρια και τα ακάθαρτα ύδατα, την ηχορύπανση και την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που προκαλεί στον ένα και μοναδικό δρόμο εισόδου και εξόδου του Περάματος, που μάλιστα οδηγεί στο πορθμείο για τη Σαλαμίνα», εξηγεί ο κ. Λαγουδάκης.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της πενταετίας σε όλα αυτά τα ζητήματα όχι μόνο δεν έγιναν έργα από τον ιδιώτη επενδυτή αλλά υπήρχε και επιπλέον επιβάρυνση. Το Πέραμα έχει πιεστεί πολύ, έχοντας ήδη πίσω του τις δεξαμενές των εταιριών πετρελαίου που εξυπηρετούν το 90% των αναγκών σε καύσιμα της Αττικής και μπροστά της 7,5 χιλιόμετρα ακτογραμμής που τα διαχειρίζεται ο ιδιώτης επενδυτής. Παγκόσμια πρωτοτυπία οι κάτοικοι μιας παραθαλάσσιας περιοχής να μην έχουν πρόσβαση στη θάλασσα», τονίζει.

Σχετικά με τη νέα ρήτρα που βάζει η κυβέρνηση στην τροποποιημένη σύμβαση που στηρίζεται σε ποσοστό κάλυψης του προβλεπόμενου ποσού των επενδύσεων, ο δήμαρχος Περάματος βάζει το ζήτημα της κοστολόγησης. «Υπάρχει επίσης ζήτημα κοστολόγησης των επενδύσεων που παρουσιάζει η Cosco και έχουμε απτό παράδειγμα. Αγόρασε μια μεταχειρισμένη δεξαμενή που κοστολόγησε 20-25 εκατ. ενώ όλη η αγορά γνωρίζει ότι δεν κάνει πάνω από 10 εκατ. Είναι μια παλιά δεξαμενή που κάθε εβδομάδα παρουσιάζει βλάβες».

Τί λέει δηλαδή ο κ. Λαγουδάκης; Ότι εάν η Cosco κάνει κάποια έργα που κοστολογήσει ακριβότερα από την πραγματική τους αξία και δεν υπάρχει ο κατάλληλος έλεγχος από την πλευρά του Δημοσίου, υπάρχει κίνδυνος οι Κινέζοι να φαίνονται «εντάξει» στις υποχρεώσεις τους χωρίς να έχουν κάνει τα σχετικά έργα.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής