Αυτοψία για το «καλάθι του νοικοκυριού» ή περιοδεία στην εκλογική περιφέρεια;

PACIFIC-SUN

«Αρχ***α καπαμά» ήταν η φράση που χρησιμοποίησε ένας ηλικιωμένος άνδρας που βγήκε από υποκατάστημα γνωστής αλυσίδας σουπερμάρκετ, όταν ερωτήθηκε από δημοσιογράφο πρωινής τηλεοπτικής εκπομπής για το «καλάθι του νοικοκυριού».

Αυτή η φράση σίγουρα δεν είναι η κατάλληλη να ξεκινήσει κάποιος ένα άρθρο, όμως έμελλε να γίνει «σημαία» στα κοινωνικά δίκτυα από πολίτες που επισκέφθηκαν το σουπερμάρκετ της γειτονιάς τους, αλλά και εκείνους που αντιτίθενται στη γενική κατεύθυνση της κυβερνητικής πολιτικής.

Στοίχημα της κυβέρνησης

Το «καλάθι του νοικοκυριού» κατά γενική ομολογία ήταν ένα στοίχημα για την κυβέρνηση να δείξει τον κοινωνικό της χαρακτήρα. Γιατί θα ήταν μια καλή ανάσα για όλα τα χαμηλά εισοδήματα. Γιατί το «καλάθι» θα βοηθούσε τη διατήρηση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα. Γιατί το «καλάθι» θα έβαζε τα θεμέλια για ένα τραπέζι με όλα όσα θεωρούνται αυτονόητα σε κάθε νοικοκυριό.

Το ψωμί ξεπερνά το 1 ευρώ και το γάλα από είδος πρώτης ανάγκης έχει γίνει είδος πολυτελείας για πολλές οικογένειες, ενώ η ζάχαρη από τα 75 λεπτά έχει σκαρφαλώσει στο 1,25. Η ίδια εικόνα παρατηρείται και στο κρέας, τα λαχανικά και τα φρούτα εις το όνομα του πολέμου.

Μόνο που οι τιμές πήραν την ανηφόρα πιο νωρίς, λόγω της ασυδοσίας ορισμένων μικρών μονοπωλίων που δρουν ανεξέλεγκτα, όπως επισημαίνουν άνθρωποι της παραγωγής και της αγοράς.

Η επίσκεψη στο σουπερμάρκετ

Σε μια επίσκεψη αντιλαμβάνεται κανείς με μια πρώτη ματιά πως η πλειονότητα των προϊόντων στο «καλάθι» είτε είναι ιδιωτικής ετικέτας, είτε βρίσκονται σε προωθητικές ενέργειες που έτσι και αλλιώς θα υπήρχαν. Δεν είναι κάτι καινούργιο, ότι οι εταιρείες κάνουν εκπτώσεις έως και 40%, για να πειστούν οι καταναλωτές να δοκιμάσουν την πραμάτειά τους.

Έτσι, οι αριθμοί των πωλήσεων ανεβαίνουν. Τα στελέχη των εταιρειών μπορούν να πουν ότι ξεπούλησαν και οι καταναλωτές μπορούν να χαίρονται ότι δοκίμασαν και ένα πιο ακριβό προϊόν, το οποίο σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν.

Σε απευθείας μετάδοση

Το βράδυ της Τρίτης στις αίθουσες σύνταξης έφτασε το ενημερωτικό σημείωμα για τις αλλεπάλληλες αυτοψίες του κυβερνητικού επιτελείου και της ΔΙΜΕΑ σε υποκαταστήματα αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Στο ενημερωτικό σημείωμα υπήρχε ακρίβεια ως προς την ώρα, αλλά και ως προς τη διεύθυνση και την επωνυμία του σουπερμάρκετ. Κάπως έτσι, η πρώτη ημέρα εφαρμογής ενός μέτρου που αφορά την αγωνία για επιβίωση των ασθενέστερων… μετατράπηκε σε προωθητική ενέργεια για το κυβερνητικό έργο.

Η εκλογική περιφέρεια

Πως αλλιώς μπορεί κάποιος να χαρακτηρίσει την επιλογή τους; Όλα τα σουπερμάρκετ βρίσκονταν σε περιοχές των βορείων προαστίων (Μαρούσι, Μελίσσια, Βριλήσσια, Χαλάνδρι). Προσοχή! Δεν διαχωρίζονται από εμάς οι πολίτες.

Και στα βόρεια της Αττικής υπάρχουν πολλές οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα. Ίσως εκεί το πρόβλημα να μεγεθύνεται και λόγω των «ταμπού» για το τι θα πει ο κοινωνικός περίγυρος.

Δεν επιλέχθηκε όμως ούτε ένα σουπερμάρκετ στα δυτικά, στα νότια, ή στα ανατολικά προάστια. Οι αυτοψίες περιορίστηκαν σε Χαλάνδρι, Μαρούσι, Μελίσσια, λες και ο κύριος Γεωργιάδης έκανε προεκλογική περιοδεία στην εκλογική του περιφέρεια.

Η λίστα και το πρόγραμμα

08:00 – ΜΑΣΟΥΤΗΣ (Χλόης 1 & Οδός Πεντέλης, Μαρούσι 151 26)
08:30 – LIDL (Λεωφόρος Δημοκρατίας 4-6, Μελίσσια 151 27)
09:00 – ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ (Ελευθερίου Βενιζέλου 16 & Σουλίου, Μελίσσια 151 27)
09:30 – ΚΡΗΤΙΚΟΣ (Λεωφόρος Πηγής 67, Μελίσσια 151 27)
10:00 – MY MARKET (Λεωφόρος Πεντέλης 120-126, Βριλήσσια 152 38)
10:30- ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (Λεωφόρος Πεντέλης 39, Βριλήσσια 152 38)
11:00 – ΓΑΛΑΞΙΑΣ (Αγίου Αντωνίου 63, Βριλήσσια 152 38)
11:30 – BAZAAR (Λεωφόρος Πεντέλης 146-148, Βριλήσσια 152 35)
12:00 – MARKET IN (Μεταμορφώσεως 51 & Κιθαιρώνος, Χαλάνδρι 152 34)

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής