Μία Κυριακή με το Renault Captur στα Βίλια Αττικής

PACIFIC-SUN

Η δοκιμή του Renault Captur καθυστέρησε να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας, γιατί το ταξίδι έως και τα Βίλια Αττικής συνέπεσαι με την τελευταία ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης και έκτοτε στα μάτια μου και στην καρδιά μου το κλίμα ήταν ιδιαίτερα βαρύ.

Βλέπετε, ένα μοντέλο όπως το Renault Captur σε αυτόν τον εκκεντρικό σχεδιασμό με τον εντυπωσιακό χρωματισμό (πορτοκαλί Atacama), που πέφτουν όλα τα μάτια πάνω του – θέλεις ή δεν θέλεις – σου φτιάχνει τη διάθεση. Όταν όμως στον προορισμό συναντάς ανθρώπους μουδιασμένους, θλιμμένους και πανικοβλημένους, αφού θα κλειστούν για ακόμη μία φορά στο καβούκι τους, όσες προσπάθειες να κάνει το Renault Captur, η μαύρη εικόνα δεν εξισορροπείτε.

Σήμερα, πιο νηφάλιος και ένα βήμα μετά το άνοιγμα του λιανεμπορίου, κατάλαβα ότι εκείνη η τελευταία βόλτα μέχρι τα Βίλια Αττικής και το καταπληκτικό γαλακτομπούρεκο που έφτασε ζεστό – ζεστό στο τραπέζι μας, ήταν αυτή που μας έδωσε δύναμη και μας κράτησε σε κατάσταση αναμονής.

Το Renault Captur ξανασυστήνεται

Το Renault Captur είναι ένας από τους πρωτοπόρους στην κατηγορία των compact SUV ή αλλιώς Crossover μοντέλων. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 και σύντομα έγινε best-seller της κατηγορίας με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις.

Το νέο Captur για να σηκώσει στις πλάτες του την επιτυχία του προγόνου του, βασίζεται στη νέα, αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault. Είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 11 εκατοστά, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά και ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, για την αθλητική και δυναμική εμφάνιση, το εντυπωσιακό προφίλ και την αιωρούμενη οροφή.

Εξωτερικά έχει εφοδιαστεί με στοιχεία που το φέρνουν στην σύγχρονη πραγματικότητα. Μεταξύ άλλων, προικίζεται με τα Full LED Pure Vision φωτιστικά σώματα, τη νέα φωτιστική υπογραφή σε μορφή “C”, τα κωνικά πίσω φώτα και τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου, τα συμβάλλουν στη αναβάθμιση της ποιοτικής του εικόνας.

Όσο «χαοτικές» είναι οι αλλαγές στο αμάξωμα, άλλο τόσο «επαναστατικές» είναι στο εσωτερικό του Renault Captur, το οποίο ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γραμμή «Smart Cockpit» που είδαμε για πρώτη φορά στο Clio. Κύριο χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδιαστικής γραμμής «Smart Cockpit» είναι η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα, η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερη χωρητικότητα για αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Περισσότερα για τα… ενδότερα

Το ταμπλό του νέου Captur χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Το πάνω μέρος είναι καλυμμένο με αφρώδες πλαστικό, το αμέσως επόμενο με μαλακό πλαστικό, ενώ το κατώτερο τμήμα του με πιο σκληρό πλαστικό.

Στο πάνω μέρος έχει τοποθετηθεί η αιωρούμενη έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία αποτελεί και το «παράθυρο» για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών, μέσω του συστήματος multimedia.

Στο «πρεβάζι», όπως και στο Clio έχουν τοποθετηθεί σε σειρά κουμπιά τύπου «πιάνο», ενώ ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του κλιματισμού και στη συνέχεια, ο νέος λεβιές ταχυτήτων.

Και κάπου εδώ φτάνουμε στο τιμόνι. Το οποίο απέκτησε πιο κομψό σχεδιασμό. Ο αερόσακος έχει πιο συμπαγές σχήμα και πλέον δίνει μεγαλύτερη ορατότητα στον οδηγό προς τον πίνακα οργάνων.

Τα καθίσματα υπόσχονται άνετες μετακινήσεις και καλή πλευρική στήριξη. Αγκαλιάζουν τον φιλοξενούμενό τους και επιδέχονται πληθώρα ρυθμίσεων για την ιδανική θέση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, όμως αξιοσημείωτο είναι το ανακλινόμενο και συρόμενο – κατά 16 εκατοστά – πίσω κάθισμα και η κορυφαία χωρητικότητα πορτμπαγκάζ έως και 536 λίτρα.

Από την Αθήνα στα Βίλια με το Renault Captur

Τα Βίλια είναι ένας εξαιρετικός τόπος σε κοντινή απόσταση για τους Αθηναίους, όμως τα ψηλά κτίρια και το μικρό οπτικό πεδίο της καθημερινότητά μας, συνήθως μας οδηγούν σε παραλιακούς τόπους, για να χαθεί το μάτι στο απέραντο γαλάζιο. Επειδή στο Renault Captur ταίριαζε καλύτερα το βουνό, επισκεφθήκαμε για πρώτη φορά, αυτή την μαγική περιοχή.

Το ταξίδι λοιπόν, με Renault Captur που εφοδιαζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe των 130 ίππων στην έκδοση DYNAMIC, ξεκίνησε στις 10:00 περίπου το πρωί. Διασχίσαμε την λεωφόρο Αθηνών, βγήκαμε στην έξοδο προς Μάνδρα – Μαγούλα, περάσαμε τους νέους κυκλικούς κόμβους και στη συνέχεια κινηθήκαμε στην Εθνική Οδό Ελευσίνας – Θηβών.

Η απόσταση που καλύψαμε σύμφωνα με την καταγραφή στο οδόμετρο ήταν μόλις 47  χιλιόμετρα και άλλα τόσα για την επιστροφή. Ωστόσο, η κυκλοφορία σε αυτά τα οδικά τμήματα και κυρίως στην Εθνική Οδό Ελευσίνας – Θηβών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή λόγω της κακής χάραξης.

Η οδική συμπεριφορά στον αστικό ιστό

Όπως γίνεται αντιληπτό, τα πρώτα χιλιόμετρα έγιναν εντός της πόλης. Το παρκάρισμα, το ξεπαρκάρισμα και η κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού, μετατρέπονται σε εύκολη υπόθεση, πίσω από το τιμόνι του Renault Captur.

Το Renault Captur παρά τον αυξημένο όγκο του είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, λόγω των ικανοποιητικών επιταχύνσεων του κινητήρα, της ψηλής θέσης οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα στον οδηγό και της πληθώρας συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και άμεσο. Η ανάρτηση – γόνατα MacPherson εμπρός και – ημιάκαμπτος άξονας πίσω μέρος – φιλτράρει τις κακοτεχνίες, αλλά αφήνει μία αίσθηση σκληράδας έναντι της πλαδαρότητας που άφηνε ως ένα βαθμό η προηγούμενη γενιά. Η κατανάλωση στις εντός πόλης διαδρομές δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα.

Η οδική συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο

Στον αυτοκινητόδρομο το Renault Captur ξεχωρίζει για τη σταθερότητα, τη στιβαρότητα και την ποιότητα κύλισης του. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και παρά τους 130 ίππους που κρύβει στο μηχανοστάσιο δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο.

Βέβαια, το πεντάλ του γκαζιού κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης ή της προσπέρασης ακούει, ενώ τα φρένα που στην πρώτη όψη φαίνονται λειψά – λόγω των ταμπούρων πίσω – δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό, ακόμα και σε ακινητοποίηση έκτακτης ανάγκης.

Υπό πίεση στις στροφές, γίνονται αισθητές οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος, ωστόσο η τάση υποστροφής είναι περιορισμένη και εμφανίζεται προοδευτικά. Για τους πιο «γρήγορους», μία εύκολη και γρήγορη συνταγή για την εξάλειψη τους είναι η είσοδος στη στροφή με σύνεση και η επιτάχυνση στην κορυφή της στροφής.

Σε χωματόδρομο το Captur είναι ικανό να καλύψει αρκετές διαδρομές στην ύπαιθρο, λόγω του αυξημένου ύψους από το έδαφος, το οποίο ανέρχεται σε 174 χιλιοστά. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ανήλθε 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Τι είδαμε στα Βίλια Αττικής

Στα Βίλια Αττικής ύστερα από παραίνεση ενός ντόπιου που μας έπιασε τη συζήτηση, επισκεφθήκαμε κειμήλια της βυζαντινής και χριστιανικής περιόδου όπως ο Ιερός Ναός της Μεταμορφώσεως, που κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ και χρονολογείται στο 1893.

Δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε να επισκεφθούμε το Λαογραφικό Μουσείο Βιλλίων, όπου φιλοξενούνται ενθύμια και αντικείμενα από το 1821 έως και το 1960 και κομμάτι από το αεροσκάφος του τοπικού ήρωα Ιωάννη Σακελλαρίου. Δεν καταφέραμε να μπούμε και στο σπίτι το οποίο μεγάλωσε μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς, η Έλλη Λαμπέτη.

Στη συνέχεια, σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο επισκεφθήκαμε ένα κατάστημα στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Εκεί ένας άνδρας μας πρότεινε να καθίσουμε για ένα ολόφρεσκο γαλακτομπούρεκο. Μέσα σε μία τέτοια περίοδο μιζέριας και με όλα αυτά που περιμέναμε – και τελικά ήρθαν – οι γλυκές απολαύσεις δεν προσπερνιούνται.

Συμπέρασμα

Το Renault Captur στην προηγούμενη σχεδιαστική εκδοχή του ήταν ένα ολοκληρωμένο και χαριτωμένο crossover μοντέλο που τα έκανε όλα καλά. Το νέο Renault Captur ανέβασε τον πήχη σε τέτοιο βαθμό, που κάθε διαδρομή είναι απολαυστική. Και όπως είπαμε, κάθε τι απολαυστικό δεν το προσπερνάμε.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής