Ν. Φαρμάκης: Στο νέο ψηφιακό κράτος, κυρίαρχος ο στόχος της απλούστευσης των διαδικασιών

Ως το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, όσο και της κοινωνίας ευρύτερα, χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης το νέο Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, συμμετέχοντας την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου στη συνεδρίαση (με τηλεδιάσκεψη) της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής των Ελλήνων.

PACIFIC-SUN

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας ως Πρόεδρος της Επιτροπής «Ψηφιακής Διακυβέρνησης» της Ένωσης Περιφερειών, εξέφρασε τις απόψεις του για το νέο θεσμικό πλαίσιο, σημειώνοντας παράλληλα ότι πρέπει να υπάρξουν ρεαλιστικοί χρόνοι μετάβασης των κεντρικών και αποκεντρωμένων υπηρεσιών στη νέα ψηφιακή εποχή, οι διαδικασίες εξυπηρέτησης των πολιτών να είναι κοινές και με οριζόντια εφαρμογή, αλλά και να δοθούν οι κατάλληλοι πόροι για την καλή εφαρμογή και λειτουργία του συστήματος.

Ο κ. Φαρμάκης, μίλησε για μία «πραγματική μεταρρύθμιση με έντονα αναπτυξιακό και επενδυτικό χαρακτήρα που ταυτόχρονα προφυλάσσει τις αρχές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών», προσθέτοντας ότι αποτελεί βασικό ζητούμενο για όλους – και τις Περιφέρειες – η βελτίωση των δυνατοτήτων συναλλαγής των πολιτών με τη δημόσια διοίκηση. «Η πανδημία έφερε εξ ανάγκης πιο μπροστά πρωτοβουλίες και αλλαγές που επιτρέπουν την εξ αποστάσεως λειτουργία του δημοσίου, την απομακρυσμένη σύνδεση μελών επιτροπών και συλλογικών οργάνων και αποτρέπουν στο μέτρο του δυνατού τον συνωστισμό σε δημόσιες υπηρεσίες. Ψηφιακές πλατφόρμες και υπηρεσίες για την διευθέτηση υποθέσεων χωρίς φυσική παρουσία αλλά και απομακρυσμένη εξυπηρέτηση πολιτών, τηλεργασία, τηλεκπαίδευση και πολλές άλλες εφαρμογές. Και προσαρμοστήκαμε. Γρήγορα. Όπως επέβαλαν οι συνθήκες. Η Ελλάδα έβαλε τις βάσεις για το ψηφιακό κράτος μέσα σε λίγους μήνες…» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Συνεχίζοντας, ο κ. Φαρμάκης υπογράμμισε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για ένα νέο τρόπο λειτουργίας του δημόσιου τομέα, στον οποίο η ταχύτητα, όπως και ο βαθμός ικανοποίησης του πολίτη πρέπει να αποκτήσουν νέο νόημα. «Θα κριθούμε όλοι γι’ αυτό. Είναι ώρα για συναλλαγές με έναν μοναδικό προσωπικό αριθμό, χωρίς φυσική παρουσία, αλλά με άπλετη πρόσβαση στην πληροφορία και άμεση διεκπεραίωση των υποθέσεων χωρίς την φοβερή γραφειοκρατία που καθυστερεί όλες μας τις ενέργειες και πρωτοβουλίες» τόνισε.

Επιπλέον, ο κ. Φαρμάκης, πρότεινε όλα τα δημόσια έγγραφα και οι διαδικασίες να κωδικοποιηθούν, υιοθετώντας κώδικες barcode ή τα QR code, προκειμένου με ένα απλό «σκανάρισμα» σε κλάσματα του δευτερολέπτου να πιστοποιεί τις διαδικασίες και την ορθότητα των διαδικασιών.

«Έχει σημασία να αναφέρω ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει από καιρό προχωρήσει τη συνεργασία της με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την μετάπτωση όλων των Πληροφοριακών Συστημάτων της στο κυβερνητικό νέφος, αλλά λόγω προβλημάτων έλλειψης χώρου στις υποδομές του G-Cloud παρατηρείται καθυστέρηση στην αξιολόγηση και έγκριση των αιτημάτων» επεσήμανε, προσθέτοντας πως ο νέος Κώδικας αποτελεί για τις Περιφέρειες της χώρας ένα αποφασιστικό βήμα για την εναρμόνιση τους με τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και την αξιοποίηση των σημαντικών ευκαιριών του ψηφιακού μετασχηματισμού.  «Η συνεισφορά του νέου νομοσχεδίου στην κατεύθυνση της κατάλληλης προετοιμασίας των περιφερειακών αρχών για αποδοτική, γρήγορη και αποτελεσματική απορρόφηση και διαχείριση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027 αποτελεί όμως την μεγάλη πρόσκληση», τόνισε.

Καταλήγοντας, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, είπε: «Προσωπικά με ενδιαφέρει πάρα πολύ το πώς θα συνεχίσουμε με γρήγορους ρυθμούς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των φορέων του δημοσίου, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Και προτείνω να υιοθετήσουμε το στόχο της απλούστευσης. Είναι Ιδιαίτερα σημαντικός για την εξασφάλιση καλύτερης διαλειτουργικότητας μεταξύ των φορέων του δημοσίου τομέα, την αποφυγή συμφόρησης και την καλύτερη χρήση των δεδομένων για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πολίτες. Πρέπει να οριστεί σαφές πλαίσιο αλλά και να δοθεί κάποια ευελιξία στους δημόσιους φορείς να δοκιμάσουν και να επιλέξουν λύσεις. Και ειδικά στον τομέα της τεχνολογίας οι λύσεις είναι ταχέως αναπτυσσόμενες και δυναμικές…».

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής