«Αποστάζοντας τον περιοδικό πίνακα…» από 5/4 έως 13/5 στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Το Μαθητικό Δίκτυο «Ατίθασα Πινέλα» σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης παρουσιάζει το διαθεματικό/διεπιστημονικό διδακτικό σενάριο «Αποστάζοντας τον περιοδικό πίνακα...», το οποίο υλοποιείται τα δυο τελευταία χρόνια και στηρίζεται στο πρωτοποριακό εκπαιδευτικό μοντέλο STREAM, από 5 Απριλίου έως 13 Μαΐου. Μια ιδιαίτερη, δυνατή πτήση με φαντασία, δημιουργία και καινοτομία.

PACIFIC-SUN

Ο όρος STEAM που εισήχθη από το National Science Foundation (NSF) των ΗΠΑ ως ακρωνύμιο των Science (Φυσικές Επιστήμες), Technology (Τεχνολογία), Engineering (Μηχανική), Arts (Τέχνες) & Mathematics (Μαθηματικά), έχει πρόσφατα διαμορφωθεί ως STREΑM με την ενσωμάτωση των Reading/ Writing (Γραφή/ Ανάγνωση).

Η δυναμική της εκπαίδευσης STREΑM στοχεύει στη μάθηση που έχει ως στόχο την επίλυση επιστημονικών προβλημάτων (problem-based learning) αξιοποιώντας όλες τις επιστήμες, τις δυνατότητες-εφαρμογές των τεχνών καθώς και τις δεξιότητες της γραφής και της ανάγνωσης. Ιδιαίτερα, μέσω της εκπαιδευτικής Ρομποτικής, οι μαθητές μαθαίνουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ρομπότ, ενώ εμπλέκονται σε ομαδικές εργασίες διερευνητικού και πειραματικού χαρακτήρα. Παράλληλα, κατακτούν γλωσσικές δεξιότητες μέσω της διατύπωσης ερωτημάτων, επιλογής στρατηγικών και της διατύπωσης συμπερασμάτων.

Πλεονεκτήματα της STREAM εκπαίδευσης είναι η αυξημένη γνωστική ανάπτυξη, η βελτίωση της μακροχρόνιας μνήμης, η δημιουργία νέων τρόπων σκέψης, η βελτίωση της ικανότητας ανάκλησης της μνήμης και ιδιαίτερα το γεγονός ότι γίνεται πιο αποτελεσματικός και πιο ενδιαφέρων ο τρόπος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.

Oι εικαστικές τέχνες αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης και βασικό παράγοντα της ανάπτυξης του παιδιού. Η επαφή με την τέχνη βοηθάει τους μαθητές να αναπτύσσονται ολόπλευρα, να αποκτήσουν ευαισθησία, ικανότητα για μάθηση, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα και συντελεί στην καλύτερη κατανόηση του εαυτού τους, των άλλων ανθρώπων και του κόσμου με ολιστικούς τρόπους.Τα κόμικς αποτελούν μια ιδιαίτερη μορφή πολυτροπικών κειμένων, καθώς συνδυάζουν εικόνα και κείμενο. Η επικράτηση της έννοιας των Πολυγραμματισμών και η ανάγκη για αποτελεσματική οπτική εγγραμματοσύνη ανέδειξαν τη δυναμική παρουσία των κόμικς και τη θετική συμβολή τους στην εκπαίδευση καθώς αυτά υπερνικούν την υπερφόρτιση της STEM εκπαίδευσης και εξασφαλίζουν έναν ευχάριστο τρόπο διδασκαλίας. Τέλος, οι δεξιότητες που προσφέρουν η Γλώσσα και η Λογοτεχνία συμβάλλουν σε μια ολοκληρωμένη ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία.

Οι εκδηλώσεις ανοίγουν τα φτερά τους την Παρασκευή 5 Απριλίου και συμμετέχουν σχολεία του μαθητικού Δικτύου «Ατίθασα πινέλα»:

ΓΕ.Λ. Ανδρίτσαινας (συντονίστρια σχολική μονάδα), ΓΕ.Λ. Ιδαλίου Κύπρου, ΓΕ.Λ. Ανδραβίδας, 5ο ΓΕ.Λ. Ιλίου, 8ο ΓΕ.Λ. Περιστερίου, 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου, 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου.

Μήνας Επιστήμης και Καινοτομίας- STREAM Education
«Δε με χρειάζεσαι άλλο. Αυτό που χρειάζεσαι είναι να μάθεις να πετάς ψηλά, να συνεχίσεις ν’ ανακαλύπτεις τον εαυτό σου..»! R. Bach
Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον»

5/4 έως 13/5/2019 στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης (Τριπόδων 23, Αθήνα) Είσοδος ελεύθερη

Οργανωτική Επιτροπή:
Σταματία Κοτρέτσου (συντονίστρια), Ευαγγελία Κανταρτζή, Αργυρώ Ασβεστά, Πολυτίμη Θεοδωρίδου, Εύη Θεοφανίδου, Μαρία Καούκη, Ευανθία Κοντογούρη, Γιώργος Μηλιώτης,  Ζαχαρούλα Μουρελάτου, Κων/να Σταυροπούλου, Γιώτα Στελλάκη.

Πρόγραμμα

Έναρξη: Παρασκευή 5 Απριλίου
12.00: Κυνήγι Θησαυρού «Αναζητώντας τον γλάρο Ιωνάθαν Λίβινγκστον». Μια διαθεματική αναζήτηση (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Χημεία, Βιολογία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Πληροφορική, Ρομποτική και Εικαστικά).

12.40: Οι συγγραφείς σε πρώτο πλάνο – Ομιλία του Ομότιμου καθηγητή Οργανικής Χημείας του Α.Π.Θ. Αναστασίου Βάρβογλη με θέμα «Ο Περιοδικός πίνακας».
17.30: Εγκαίνια της έκθεσης «Wild STREAM Paintbrushes»:
Βίντεο, ζωγραφική, κόμικς, μάσκες, ψηφιδωτά.
18.00: Μουσικό δρώμενο «Δώδεκα χρόνια κοινές πτήσεις σε ατίθασες διαδρομές», την καλλιτεχνική επιμέλεια του οποίου θα έχει ο Γιάννης Τζουανόπουλος.
Σε μια κοινή συνάντηση μελών του μαθητικού Δικτύου, μαθητών, εκπαιδευτικών, φορέων και λοιπών συντελεστών των δράσεων επί 12 ολόκληρα χρόνια καλούμαστε να θυμηθούμε κοινές πορείες και δράσεις σε κοινούς τόπους όλοι μαζί, υπογραμμίζοντας για μια ακόμη φορά το σεβασμό στη διαφορετικότητα, μέσα από τη συνύπαρξη, τη συνεργασία και την προσωπική έκφραση. Θα είναι μεγάλη χαρά για όλους μας να σμίξουμε και να θυμηθούμε στιγμές από τις ατίθασες διαδρομές μας!

Δευτέρα 8 Απριλίου, Τρίτη 16 Απριλίου, Δευτέρα 6 Μαΐου, Δευτέρα 13 Μαΐου
12:00: Κυνήγι θησαυρού – Workshops «Αποστάζοντας τον περιοδικό πίνακα εικαστικά και γλωσσικά». Η έκθεση θα είναι επισκέψιμη τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου: Τρίτη-Παρασκευή 10:00-18:00, Σάββατο-Κυριακή 11:00-19:00

Λίγα λόγια για το Μαθητικό Δίκτυο «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ» 

Το Μαθητικό Δίκτυο «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ» ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη σχολική χρονιά 2007-2008, το οποίο και συντόνιζε το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων και το Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης της Δ/νσης Β/ θμιας Εκπ/σης Γ ́ Αθήνας, τα επόμενα δυο χρόνια συνέχισε να λειτουργεί με την ευθύνη του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων με υπεύθυνη την Σταματία Κοτρέτσου. Μέχρι και σήμερα 2019, μετρά εκπαιδευτική δράση 12 ολόκληρων χρόνων.

Με σύνθημα «Όλοι διαφορετικοί, Όλοι ίσοι» το Δίκτυο έχει ως βασικό σκοπό την επικοινωνία μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, φορέων μέσα από συνεργασίες, πρωτοβουλίες, κοινές δράσεις, καινοτομίες που δυναμιτίζουν με χρώμα, ζωντάνια και προοπτική το μονότονο και άχαρο σχολείο του σήμερα.

Βασικοί στόχοι είναι η καλλιέργεια των κλίσεων και των ταλέντων των μαθητών, η απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα εφαρμόζοντας τις αρχές της υπεύθυνης έρευνας και της  καινοτομίας, η ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία, η ενδυνάμωση της συνεργασίας, η ενίσχυση του διαλόγου μεταξύ των σχολείων και τέλος, το δυναμικό άνοιγμα των σχολείων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και στις τοπικές κοινωνίες. Μέσα από ποικίλες διαδρομές προβάλλει μια άλλη διάσταση στο σύγχρονο σχολείο, όπου η ελεύθερη έκφραση συνυπάρχει με τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό.

Επομένως η βιωματική εκπαίδευση, η ψυχαγωγία, η πολιτιστική καλλιέργεια και η διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου είναι οι άξονες στους οποίους βασίζεται το πρόγραμμα του Δικτύου «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ». Σεμινάρια, εργαστήρια, προβολές, συναντήσεις με ειδικούς, οδοιπορικά, κυνήγι θησαυρού, και πάμπολλες δράσεις είναι η πλούσια και ποικιλόμορφη ιστορία του Δικτύου. Όλα αυτά με κίνητρο την ευαισθησία, την αγάπη και την αμέριστη προσφορά των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές τους. Άπειρος προσωπικός χρόνος, πάντα εκτός ωρών ωρολογίου προγράμματος και χωρίς χρηματοδοτήσεις… Μεγάλη ανταμοιβή η ανταπόκριση των μαθητών! Η αξιολόγηση των δράσεων του δικτύου και η ουσιαστική και εποικοδομητική ανατροφοδότηση έχουν δείξει ότι όλες οι εφαρμοζόμενες καινοτομίες προάγουν την κριτική σκέψη, τη διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση των μαθητών.

Μέλη του Δικτύου «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ», έχουν υπάρξει σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της Γ ́ Αθήνας αρχικά, στη συνέχεια άλλων Διευθύνσεων της Αττικής, σχολεία της Επαρχίας και της Κύπρου. Περιστέρι, Ίλιον, Ανδρίτσαινα, Ρόδος, Καστελόριζο, Κλειτορία, Λαύριο, Ανδραβίδα, Αίγινα, Αθήνα, Σχηματάρι, Κως, Κύπρος! Ιδιαίτερα μοναδικές συνεργασίες με σχολεία παιδιών με «ξεχωριστές ικανότητες», και Κέντρα Υποδοχής προσφύγων!

Στο πλαίσιο λοιπόν της λειτουργίας του μαθητικού Δικτύου «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ», τη φετινή σχολική χρονιά έχει προγραμματισθεί ο Μήνας Επιστήμης και Καινοτομίας, όπως φαίνεται και από το πρόγραμμα, όπου θα πραγματοποιηθεί στις 5 Απριλίου μία κοινή συνάντηση όσων μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπών φορέων έχουν πάρει μέρος στις δράσεις του Δικτύου τα 12 αυτά χρόνια.

Με όραμα το στίχο του O. Ελύτη “Την άνοιξη αν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις” το Μαθητικό Δίκτυο «ΑΤΙΘΑΣΑ ΠΙΝΕΛΑ» πορεύεται με τα λόγια του Ν. Καζαντζάκη που γράφει «Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» αναζητεί, δημιουργεί, καινοτομεί και Φτάνει εκεί που δεν μπορεί.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής