Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Micra 1.5 dCi

To νέο Nissan Micra στη πέμπτη του γενιά μεγάλωσε, τόσο σε διαστάσεις όσο και σε χώρους. Ωρίμασε, έγινε ποιοτικότερο και αναβαθμίστηκε οδηγικά. Με λίγα λόγια, αν και στην τρίτη δεκαετία του μοντέλου, είναι σαν να «ενηλικιώθηκε».

PACIFIC-SUN

Αυτή την εβδομάδα δοκιμάζουμε το νέο Nissan Micra με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1500 κυβικών εκατοστών.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Με την πρώτη επαφή, το βλέμμα τραβάει η δυναμική σχεδίαση με τις επιθετικές γραμμές που διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Οι πορτοκαλί λεπτομέρειες τονίζουν ακόμα περισσότερο τον νεανικό και σπορτίφ χαρακτήρα του. Ακόμα και οι αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών διαθέτουν το δικό τους στυλ έχοντας με τη σειρά τους και αυτές διχρωμία. Οι πίσω πόρτες με τα στενά φιμέ τζάμια και τις κρυμμένες χειρολαβές το κάνουν να μοιάζει περισσότερο με 3θυρο.

Τα κουμπιά του keyless συστήματος είναι τοποθετημένα όμορφα και διακριτικά στις χειρολαβές του οδηγού και του συνοδηγού. Με τον κινητήρα σε λειτουργία, τα φώτα ημέρας «αγριεύουν» περισσότερο το εμπρός μέρος. Οι κάμερες περιμετρικής παρακολούθησης είναι διακριτικά κρυμμένες στους καθρέφτες και στους προφυλακτήρες.

Στο εσωτερικό της ευρύχωρης καμπίνας οι επιβάτες συναντάνε υλικά καλής ποιότητας με εξίσου καλή συναρμογή. Ωραία λεπτομέρεια το ντύσιμο ενός κομματιού του ταμπλό με βινύλιο αντί να είναι απλά βαμμένο πλαστικό, κίνηση που παραπέμπει σε αυτοκίνητο πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο, πλήρη πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει και την -καθιερωμένη πλέον- έγχρωμη οθόνη πληροφοριών, η οποία παρέχει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, την κατανάλωση και τον υπολογιστή ταξιδιού.

Την ψυχαγωγία των επιβατών αναλαμβάνει ένα ποιοτικό ηχοσύστημα, δια χειρός της BOSE, το οποίο μπορεί να δεχθεί σχεδόν όλους τους τύπους αποθηκευτικού μέσου για την αναπαραγωγή των αγαπημένων σας τραγουδιών. Δηλαδή περιλαμβάνει, εκτός του κλασσικού ραδιοφώνου, δυνατότητα αναπαραγωγής CD, υποδοχή για κάρτα μνήμης SD, υποδοχή USB και 3,5mm θύρα AUX για αναπαραγωγή μέσα από το κινητό. Το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό του είναι το γεγονός ότι διαθέτει ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού.

Το σύστημα πολυμέσων συμπεριλαμβάνεται στην κεντρική οθόνη του ταμπλό μαζί με το σύστημα πλοήγησης που διαθέτει φωνητική καθοδήγηση, καθώς και τις λειτουργίες του τηλεφώνου.

Στην ίδια οθόνη εμφανίζονται και τα δεδομένα από τις κάμερες περιμετρικά του οχήματος που δίνουν μια κάτοψη 360ο του αυτοκινήτου που κάνουν το παρκάρισμα παιχνιδάκι, καθώς ο οδηγός έχει πλήρη έλεγχο του περιβάλλοντος γύρω του. Για την διατήρηση του σωστού κλίματος στην καμπίνα το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ηλεκτρονικού κλιματισμού.

Τα μπροστά καθίσματα ακολουθούν τους χρωματικούς συνδυασμούς του υπόλοιπου εσωτερικού με το μαύρο και το πορτοκαλί να κυριαρχούν. Είναι άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα χωρίς να κουράζουν σε μεγάλες διαδρομές. Η μεγάλη έκπληξη έρχεται όταν ανοίγουν οι πίσω πόρτες.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας παρά μικρομεσαίου. Η εταιρεία δεν δίνει την επιλογή για πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, λεπτομέρεια, αλλά λόγω του πολύ υψηλού επιπέδου τεχνολογίας του νέου Micra δεν θα έπρεπε να λείπουν. Ο χώρος για το κεφάλι είναι μεγάλος και οι πίσω επιβάτες δεν θα αισθανθούν ποτέ «πνιγμένοι» καθώς οι πλάτες των μπροστά καθισμάτων δεν τους κλείνουν τη θέα.

Το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων είναι ευρύχωρο και με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας ακόμα μεγαλύτερος επίπεδος χώρος φόρτωσης. Ο χώρος αποθήκευσης μπροστά από τον λεβιέ έχει ωραίο λευκό κρυφό φωτισμό ώστε να βρίσκετε τα μικροαντικείμενά σας στο σκοτάδι. Το ντουλαπάκι είναι ευρύχωρο και σε όλη την καμπίνα βρίσκονται ποτηροθήκες, 5 στο σύνολο, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι οι επιβάτες έχουν θέση για να τοποθετήσουν ένα μπουκάλι νερό.

Ο νέος 1500άρης κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 90 άλογα στις 4000 στροφές και 220nm ροπής διαθέσιμα από τις 2000 στροφές. Είναι ελαστικός, με ροπή από χαμηλά ενώ παράλληλα είναι φειδωλός σε καύσιμο. Σε συνδυασμό με το 5άρι σασμάν κινούν σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα των περίπου 1100 κιλών. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 11.9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 179 χιλιόμετρα την ώρα.

Στην οικονομία εντός πόλης βοηθάει και το σύστημα start/stop που εκκινεί τον κινητήρα άμεσα μόλις αντιληφθεί κάποια κίνηση από τον οδηγό όπως κίνηση του λεβιέ ή το πάτημα του συμπλέκτη.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας με τον οποίο προίκισε η Nissan το νέο της μικρό είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης και σύστημα προειδοποίησης για πιθανό εμπόδιο στη νεκρή γωνία του καθρέφτη.

Στο δρόμο, τη σπορ σχεδίαση του Micra συνοδεύει και αντίστοιχα σπορ συμπεριφορά. Είναι σταθερό και κρατάει τις γραμμές που επιλέγει ο οδηγός του χωρίς το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές. Η άνεση δεν θυσιάζεται όμως στο βωμό της οδηγικής ευχαρίστησης. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ομαλά και δεν κουράζουν τους επιβάτες. Τα φρένα είναι δυνατά και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο χωρίς κανένα πρόβλημα.

Σε συνθήκες ταξιδιού σε ανοιχτό δρόμο, η ηχομόνωση της καμπίνας δεν επιτρέπει στον ανεπιθύμητο θόρυβο να ενοχλήσει τους επιβαίνοντες. Κατά το παρκάρισμα οι μεγάλοι καθρέφτες, οι περιμετρικές κάμερες και οι αισθητήρες υπερήχων στον πίσω προφυλακτήρα μετατρέπουν τη διαδικασία σε απλή υπόθεση ακόμα και για αυτούς που συνήθως δυσκολεύονται λίγο περισσότερο.

Το νέο Nissan Micra, 35 χρόνια και 5 γενιές μετά την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου, ξέφυγε τελείως από τις προηγούμενες γενιές παρουσιάζοντας ένα εντελώς νέο πρόσωπο και κάνοντας στροφή 180ο από την ήπια σχεδίαση δείχνοντας ένα ξεκάθαρα σπορτίφ πρόσωπο. Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου παντρεύει την οικονομία με τις επιδόσεις χαρίζοντας ένα ισορροπημένο σύνολο για κίνηση στην πόλη αλλά και για αποδράσεις εκτός των τειχών.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής