Ταξίδι περιπέτειας με το ανανεωμένο Suzuki Vitara 1.4 140hp AllGrip Auto

Οι δοκιμές και οι φωτογραφίσεις αυτοκινήτων της κατηγορίας SUV με τετρακίνηση είναι από μόνες τους μία σπαζοκεφαλιά. Τι μπορείς να κάνεις διαφορετικό από όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα στον ελληνικό και ξένο Τύπο, που μπορείς να το οδηγήσεις ώστε και στην περίπτωση που το ζορίσεις να μην τύχουν απρόοπτα.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Με το Suzuki Vitara δεν είχαμε ενδοιασμούς ότι θα συναντήσει δυσκολία κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ωστόσο με τις αρκετές ημέρες χωρίς βροχή, πιστεύαμε πως τα κομμάτια με λάσπη και νερό θα ήταν δυσεύρετα.

«Πάμε και βλέπουμε» ήταν η φράση που μας συνόδευε στο ταξίδι μας. Τα πρώτα χιλιόμετρα έγιναν σε καλής ποιότητας άσφαλτο, ενώ στα πρώτα εκτός δρόμου, το χώμα ήταν «κοσκινισμένο», στη συνέχεια, όλο και μεγαλύτερες πέτρες μας υποδέχονταν, έως και το σημείο που οι ποταμόπετρες σε κατωφέρεια, οδηγούσαν σε έναν συνδυασμό νερού και λάσπης.

Ο φωτογράφος κάπου εκεί, ήταν που αποβιβάστηκε από το αυτοκίνητο και επιχειρώντας να διασχίσει το ενδιαφέρον τοπίο, όπως το χαρακτήρισε, βρέθηκε να δοκιμάζει πρώτος τις ευεργετικές του ιδιότητες, αφού γλίστρησε και έπεσε μέσα, μαζί με τον εξοπλισμό του.

Έτσι, μέχρι ο φωτογράφος να ελέγξει τον εξοπλισμό, να καθαριστεί από την πηκτή λάσπη, εμείς βρήκαμε χρόνο για να παρατηρήσουμε εξωτερικά και εσωτερικά το αυτοκίνητο.

Εξωτερικά
Πριν από περίπου ένα χρόνο δοκιμάσαμε την τέταρτη γενιά του Suzuki Vitara, στην οποία δόθηκε μία πιο επιθετική όψη σε σχέση με τους προκατόχους του. Η ανανεωμένη τώρα εμφάνισή της, ήρθε για το απαραίτητο «φρεσκάρισμα», για την τελειοποίηση, αν θέλετε, του μοντέλου.

Το Vitara έχει δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις κυρίως στην εξωτερική σχεδίαση. Η μάσκα με τις οριζόντιες γραμμές, αντικαταστάθηκε με νέα, που φιλοξενεί κάθετες. Ανανεωμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, ο οποίος απέκτησε επιπλέον χρωμιομένες λεπτομέρειες.

Στο πίσω μέρος, τα φανάρια προεξέχουν προς τα έξω, έγιναν μονόχρωμα (κόκκινα) και εφοδιάζονται με τεχνολογία LED. Επανασχεδιασμένη ωστόσο είναι και η πίσω ποδιά, στο κέντρο της οποίας έχει μεταφερθεί και το φως για την ένδειξη της όπισθεν.

Εσωτερικά
Τα εσωτερικά της νέας γενιάς όλων των μοντέλων της Suzuki, έχουν κατά γενική ομολογία, καλύτερη ποιότητα υλικών και καλύτερη συναρμογή, από ότι στο παρελθόν, ενώ έχουν αρχίσει να αποκτούν, καθώς φαίνεται οι Ιάπωνες και αίσθηση του στυλ. Οι διαστάσεις των οργάνων, οι έγχρωμες οθόνες, αλλά και γενικότερα, η εμφάνιση και οι υφές έχουν μπει πια, σε πρώτη προτεραιότητα.

Ο πίνακας οργάνων είναι ελάχιστα διαφοροποιημένος από το μοντέλο που δοκιμάσαμε το 2018. Εφοδιάζεται στο κέντρο του, με τη νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών, η οποία προσφέρει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών, όπως οι λειτουργίες της τεχνολογίας AllGrip, η λειτουργία Hill Control, η επιτάχυνση της βαρύτητας G, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, η επιτάχυνση, η χρήση φρένου, καθώς και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων.

Στο κέντρο του ταμπλό, ο χώρος για το κλασικό αναλογικό ρολόι, που περιλαμβάνεται στην έκδοσης GLX, στην έκδοση GL+ καλύπτεται από μία μαύρη τάπα, η οποία αναγράφει τη λέξη “Suzuki”. Ένα ρολόι που σε άλλους αρέσει και σε άλλους «κλωτσάει» από το γενικότερο σύνολο. Στη θέση του θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί για παράδειγμα, μία πυξίδα.

Στις βελτιώσεις, σύμφωνα με την εταιρεία, περιλαμβάνονται ακόμη, η προσθήκη αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, οι ασημένιες ενδείξεις στο ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα καθώς και το μεταλλικό γεωμετρικό πλαίσιο – μοτίβο κατά μήκος του ταμπλό.

Μιλώντας για άνεση, οι χώροι της καμπίνας είναι επαρκείς για μία οικογένεια. Τα καθίσματα, εξασφαλίζουν σε καλό επίπεδο την υποστήριξη και την άνεση των επιβατών. Ανάμεσα στα μπροστινά, έχει τοποθετηθεί και το κεντρικό υποβραχιόνιο, το οποίο πλέον αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις GL+/GLX.

Συστήματα ασφάλειας

Εκτός από τις αισθητικές παρεμβάσεις στο Vitara, διαμορφώθηκε επ’ ευκαιρίας και ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας. Ορισμένα από αυτά είναι το σύστημα Dual Sensor Brake Support, το σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου, το σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας.

Το Vitara εφοδιάζεται ακόμη με το σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, το σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής, το Hill Hold, το Hill Descent Control και το Adaptive Cruise Control.

Κινητήρας

Για το Suzuki Vitara είναι διαθέσιμες δύο επιλογές κινητήρα. Ο πρώτος είναι ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται και το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ο άμεσου ψεκασμού 1.4 BoosterJet, που αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 στροφές και έχει ονομαστική ροπή 220Nm στο εύρος στροφών από 1.500 έως και 4.000. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Είναι ακόμη διαθέσιμο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Ο δεύτερος είναι ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 BoosterJet, που αποδίδει 112 ίππους στις 5.500 στροφές, ενώ η ονομαστική του ροπή ανέρχεται σε 160 Nm στο εύρος από 1.800 έως και 4.000 στροφές. Ο κινητήρας 1.0 BoosterJet συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, αλλά προαιρετικά και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Οδική συμπεριφορά
Όπως ήδη «μαρτυρήσαμε» στην εισαγωγή, η δοκιμή περιλάμβανε αρχικά ασφάλτινη διαδρομή και στη συνέχεια ήπια χωμάτινη, η οποία όσο το οδόμετρο κατέγραφε χιλιόμετρα, γινόταν πιο κακοτράχαλο το έδαφος.

Προς έκπληξή μας, στη «μέση του πουθενά» βρεθήκαμε σε ένα υδάτινο εμπόδιο με πηκτή λάσπη, όπου ο φωτογράφος είχε την περιπέτειά του, την οποία δεν σας κρύβουμε, ότι θα τη συζητούμε για αρκετό καιρό στο γραφείο.

Όταν οι τροχοί του Vitara βρίσκονται σε επαφή με την άσφαλτο, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται, όπως ένας άνδρας με κοστούμι. Είναι άλλωστε, κομψή η εμφάνισή του και τα χρωμιομένα στοιχεία του προσδίδουν το ανάλογο κύρος. Πατώντας το γκάζι, ο κινητήρας ανεβάζει ομαλά στροφές. Σε ανάλογο τέμπο αλλάζουν και οι ταχύτητες στο αυτόματο κιβώτιο.

Μόλις, οι τροχοί αγγίξουν το χώμα, το Vitara μεταλλάσσεται και δημιουργεί ένα αίσθημα ελευθερίας στους επιβάτες του. Καθ’ όλη τη διαδρομή δεν έδειξε σημάδια κόπωσης, δεν παρουσίασε τριγμούς ή κοπανήματα, παρά τα αυξημένα χιλιόμετρα, ούτε και μετατοπίσεις, όταν βρέθηκε να περνά πάνω από μεγάλες πέτρες και άλλα φυσικά εμπόδια.

Στο νερό και τη λάσπη δεν κόλλησε, ούτε άφησε περιθώρια για τέτοιο ενδεχόμενο. Με την ταχύτητά και την άνεσή του, άλλαξε μάλιστα και τους χρωματισμούς των δέντρων, αφού τα έλουσε κατά κυριολεξία από την κορυφή έως και τις ρίζες.

Σύμμαχος στη δοκιμή ήταν ο δακτύλιος των προγραμμάτων οδήγησης, κυρίως στα σημεία που παρατραβήξαμε, σε απότομα, κατηφορικά σημεία, με πέτρες, οι οποίες γλιστρούσαν, δημιουργώντας έτσι μικρές κατολισθήσεις.

Προγράμματα οδήγησης: Auto, Sport, Snow

Έχοντας το δακτύλιο στο πρόγραμμα “Auto”, επιτρέπουμε στο Suzuki, να κάνει εκείνο τις κατάλληλες ρυθμίσεις για τις αλλαγές ταχυτήτων, για τη λειτουργία ή μη της τετρακίνησης, έτσι ώστε να καλυφθούν οι εκάστοτε ανάγκες οδήγησης.

Όταν το στρέψουμε στο πρόγραμμα “Sport”, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρτογράφηση, αλλάζει την έκταση των στροφών πριν την κάθε αλλαγή ταχύτητας και γίνεται πιο απότομο, για χάρη των πιο σπορ διαθέσεων του οδηγού.

Το τρίτο πρόγραμμα “Snow”, αποτελεί και την προϋπόθεση για το “Lock”, που θα μας επιτρέψει την πλήρη χρήση του συστήματος τετρακίνησης, καθιστώντας έτσι όλα τα εμπόδια «μικρά» για το  Suzuki Vitara.

Συμπέρασμα
Ενα SUV, έχει ως αποστολή τη δημιουργία, αίσθησης ασφάλειας στον οδηγό και τους επιβάτες του, είτε κινείται σε αστικές, είτε σε υπεραστικές, είτε σε χωμάτινες και κακοτράχαλες διαδρομές. Υπάρχουν βέβαια και SUV, η χρήση των οποίων, επί ελληνικού εδάφους θα περιοριστούν στις προσόψεις νυχτερινών κέντρων, αφού οι ιδιοκτήτες τα επέλεξαν με βάση τον όγκο τους.

Το Suzuki Vitara, δεν προορίζεται για έναν τέτοιο ιδιοκτήτη, όχι γιατί το όνομά του, με την 30χρονη ιστορία δεν έχει το ανάλογο κύρος, αλλά γιατί θα νιώθει σαν άγριο ζώο σε ζωολογικό κήπο. Απευθυνόμενοι σε εσάς, τους υποψήφιους ιδιοκτήτες, θα μπορούσατε να το κρατήσετε μακριά από το φυσικό του περιβάλλον;

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

2 σχόλια

  1. ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΟ Suzuki Vitara 1.4 140hp AllGrip Auto ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΤΕ ΣΤΙΣ 7/4/2019 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ?ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΩΣΤΑ ΜΕ ΤΙΣ 6 ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ!!!

  2. Καλησπέρα σας κύριε Γεωργίου,

    Δεν θεωρούμε ότι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει αρνητικά στοιχεία, όπως και το Suzuki Vitara στο σύνολό του. Μάλιστα σε σχέση με το prefacelift μοντέλο οι βελτιώσεις είναι αισθητές κυρίως στην οδική συμπεριφορά.

    Επειδή όμως αναφέρετε ότι σας ενδιαφέρει η αγορά του αυτοκινήτου, θα σας προτείναμε να επισκεφθείτε μία αντιπροσωπεία και να ζητήσετε ένα test drive. Μόνο εσείς μπορείτε να κρίνετε αν καλύπτει τις ανάγκες σας.

    Σας ευχαριστούμε για το μήνυμά σας.

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής