Suzuki Swift Hybrid: Εννέα ημέρες με το πιο προσιτό υβριδικό μοντέλο

Τα τελευταία χρόνια σχεδιάζονται πολιτικές και γίνονται συζητήσεις επί συζητήσεων για την ηλεκτροκίνηση, την υβριδική τεχνολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Λόγια, λόγια και σχέδια που θα φάνταζαν μακρινά, αν η εταιρεία Suzuki δεν έπαιρνε την πρωτοβουλία να προσφέρει τα μοντέλα της από τη βασική έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Το Suzuki Swift μέχρι σήμερα, το έχουμε δοκιμάσει με υβριδικό, και χωρίς υβριδικό σύστημα, με αυτόματο, και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και έχουμε αποτυπώσει τις εντυπώσεις μας, μέσα από αυτή τη σελίδα. Όμως, με την ευκαιρία της αποκλειστικής πλέον διάθεσής του σε υβριδικές εκδόσεις, παραλάβαμε το Suzuki Swift Hybrid στην έκδοση εξοπλισμού GL+, στις 14 Ιανουαρίου με 541 χιλιόμετρα στο οδόμετρο και το επιστρέψαμε στις 23 Ιανουαρίου με 955.

Συνολικά διανύσαμε 414 χιλιόμετρα, από τα οποία σε ποσοστό 80% έγιναν εντός της πόλης και 20% σε πιο ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους, όπως η λεωφόρος Κηφισού, η Παραλιακή, η Αττική Οδός και η Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου έως και τα Μέγαρα.

Στο διάστημα της συνύπαρξής μας, η αλήθεια είναι ότι «πήξαμε» αρκετές φορές στην κίνηση, όμως το σύστημα Start – Stop, με το οποίο εφοδιάζεται το αυτοκίνητο στάθηκε σύμμαχος μας. Έσβηνε σε κάθε μας στάση τον κινητήρα των 1.200cc που αποδίδει 90 ίππους και έτσι γλιτώσαμε περίπου 1 λίτρο καυσίμου ή περίπου 1 ml ανά πέντε δευτερόλεπτα.

Η κατανάλωση με ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση ανήλθε σε 5,0 με 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ η μέγιστη δυνατή απόσταση που απέμεινε ήταν 95 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου. Σε σχέση με τη συμβατική έκδοση του Swift, η κατανάλωση είναι τουλάχιστον κατά 1 λίτρο μικρότερη.

Καλά η κατανάλωση, αλλά τι ακριβώς είναι αυτό το ήπιο υβριδικό σύστημα; Ο κινητήρας των 1.200cc συνδυάζεται με μία 12βολτη μπαταρία και την ηλεκτρογεννήτρια ISG. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, το σύστημα αυτό, «σιγοντάρει» τον βενζινοκινητήρα, με αποτέλεσμα τις πιο άμεσες αντιδράσεις.

Εκεί, που κάνει τη διαφορά είναι στη διαδικασία επιβράδυνσης και στο φρενάρισμα. Κατά τη λειτουργία του ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει στη μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και έτσι δεν χρειάζεται η παροχή ρεύματος από εξωτερική πηγή. Το σύνολο αυτό, ολοκληρώνει το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο επιτρέπει οι αλλαγές να γίνονται εύκολα και ευχάριστα.

Εκτός όμως όλων των παραπάνω, σημαντικός παράγοντας για την αγορά αυτοκινήτου είναι η εμφάνιση και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Το Suzuki Swift έχει αποκτήσει εξωτερικά στη νέα του γενιά, μοντέρνο και νεανικό περίβλημα. Σε σχέση με την συμβατική έκδοση μόνο το σήμα στο πορτμπαγκάζ το διαφοροποιεί.

Εσωτερικά, αρκετές είναι οι νεανικές πινελιές που δημιουργούν μία πιο σπορ αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν. Αναβαθμισμένη είναι ποιότητα υλικών, όπως τα πλαστικά και το ύφασμα των καθισμάτων, που προσφέρουν επαρκή στήριξη.

Για την φύλαξη μικροαντικειμένων υπάρχει ένα «ράφι» κάτω από την κονσόλα και πρακτικές θήκες στις πόρτες. Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 265 λίτρα με τα καθίσματα σε κανονική διάταξη, ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες της δεύτερης σειράς, τότε ο χώρος φόρτωσης φτάνει μέχρι και τα 947 λίτρα.

Σε επίπεδο τεχνολογίας, το Suzuki Swift της δοκιμής περιλαμβάνει την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας με Smartphone Linkage, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, σκούρα φιμέ κρύσταλλα πίσω και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός. Για τη διατήρηση της θερμοκρασίας τον ρόλο αναλαμβάνει το σύστημα του a/c. Το μόνο μελανό σημείο της έκδοσης GL+, η έλλειψη ηλεκτρικών παραθύρων στις πίσω πόρτες.

Αυτά λοιπόν βιώσαμε με το πιο προσιτό υβριδικό μοντέλο που διατίθεται στη χώρα μας. Ευχή και ελπίδα για τις λευκές κόλλες που γέμισαν με σχέδια το προηγούμενο διάστημα θα είναι και άλλες εταιρείες να προχωρήσουν σε παρόμοιες επιθετικές προτάσεις, ώστε η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική τεχνολογία να κερδίσουν έδαφος και στην Ελλάδα.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής