Στην Αρχαία Επίδαυρο με το νέο Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid 155PS ST-Line X

Στην Αρχαία Επίδαυρο ταξίδεψα με το νέο Ford Puma στην έκδοση ST-Line X, το οποίο εφοδιάζεται με τον κινητήρα χιλίων κυβικών εκατοστών EcoBoost Hybrid, αποδίδει 155 ίππους και συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και ήπιο υβριδικό σύστημα.

PACIFIC-SUN

Το νέο Ford Puma το είχα πρωτοδοκιμάσει κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στο Αστεροσκοπείο Πεντέλης και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις 125 και 155 ίππων αντίστοιχα. Αυτή τη φορά όμως το είχα στη διάθεσή μου για μία εβδομάδα οπότε κατάφερα να έχω μία ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη για το νέο μοντέλο της Ford σε ελεύθερες διαδρομές.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: WESTMEDIA

Ξεκινώντας πρέπει να πω, ότι το νέο Ford Puma κατατάσσεται στην κατηγορία των Crossover μοντέλων, που ομολογουμένως πρόκειται για μία κατηγορία πού παρατηρείται μεγάλος «συνωστισμός» και «συγχρωτισμός» αφού τα μοντέλα όλων των εταιρειών δίνουν «μάχη» σώμα με σώμα.

Στην έκδοση ST-Line Χ τα πράγματα με τον ανταγωνισμό είναι πιο εύκολα, λόγω του φουσκωμένου και ακόμα περισσότερο γραμμένου αμαξώματος, αλλά και των λοιπών λεπτομερειών όπως το χρωμιωμένο τελικό της εξάτμισης και οι ζάντες.

Με υβριδικό μέσα στην πόλη

Τα πρώτα χιλιόμετρα, συνέπεσαν με το διάστημα των καθημερινών ημερών της εβδομάδας, οπότε περιοριστήκαμε, εγώ και το αυτοκίνητο σε διαδρομές εντός πόλης και στους αυτοκινητόδρομους που την περιβάλλουν.

Εντός πόλης το αυτοκίνητο, όπως είχα διαπιστώσει και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης,  δείχνει πως είναι προσανατολισμένο στην οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος, λόγω του υβριδικού συστήματος. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι καταφέρνει να αποβάλει τον σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της Ford.

Με μία πλεονάζουσα πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας ξεχνά και την οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος και μεταμορφώνεται θα μπορούσαμε να πούμε σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Σε αυτό σιγοντάρει και το ήπιο υβριδικό σύστημα που αντί να βάλει «χέρι» στον βενζινοκινητήρα, τον σιγοντάρει με επιπλέον, 50 Nm.

Ένα άγριο θηρίο όμως δεν μπορείς να το περιορίσεις για πολύ στην τσιμεντούπολη και τις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να το ταξιδέψω στην ευρύτερη περιοχή της Επιδαύρου. Μία περιοχή που είχα επισκεφθεί αρκετές φορές στο παρελθόν για να παρακολουθήσω θεατρικές παραστάσεις.

Από την Αθήνα στην Αρχαία Επίδαυρο

Την Κυριακή λοιπόν φόρτωσα στο αυτοκίνητο τα απολύτως απαραίτητα και πάτησα το κουμπί Star-Stop για να συναντήσω δεκάδες λάτρεις της αυτοκίνησης που ταξίδευαν και εκείνοι από κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Tα πρώτα χιλιόμετρα μέχρι και την έξοδο από την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου κινήθηκα συντηρητικά, ακολουθώντας πιστά το όριο ταχύτητας. Εκεί είδα, ότι το Ford Puma καλύπτει τα χιλιόμετρα ομαλά και με χαμηλή κατανάλωση. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν το επηρεάζουν και στο εσωτερικό το ηχοσύστημα σε συνδυασμό με τα ηχεία της Bang & Olufsen αιχμαλωτίζουν τα αυτιά με την ποιότητα που εκπέμπουν.

Στην υπόλοιπη διαδρομή, στον δρόμο με τη μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, με τις αλλεπάλληλες στροφές, τους απότομους βράχους, τις πεσμένες πέτρες στα πλάγια της ασφάλτου και τα ψηλά δέντρα, το Ford Puma έδειξε να βρίσκεται στο στοιχείο του.

Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, τα αντανακλαστικά της ανάρτησης είναι γρήγορα, όπως και του δεξιού πεντάλ, το οποίο με τη συμβολή του υβριδικού συστήματος, αναγκάζει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο να καλύπτουν γρήγορα όλο το εύρος τους. Οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι ικανοποιητικές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές, όμως δεν τρομάζουν. Τα φρένα επεμβαίνουν άμεσα, όπου τα χρειάζεσαι.

Οι χώροι για τα πόδια, τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, αφού χωρίς ιδιαίτερες εκπτώσεις θα ταξιδέψουν πέντε άτομα στο εσωτερικό του. Τα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη και δεν κουράζουν.

Οι διαδρομές με χαμηλές ταχύτητες και η διπλή αποζημίωση

Πλησιάζοντας την κατοικημένη περιοχή, η βελόνα του ταχυμέτρου περιορίστηκε στα 50 χιλιόμετρα. Η κίνηση από και προς τις παραλίες, τα ξενοδοχεία και τις ταβέρνες ήταν παραδόξως αυξημένη.

Το ραντεβού είχε δοθεί σε ένα ξενοδοχείο που το χτυπούσε το κύμα με άνετο πάρκινγκ, ξαπλώστρες και ωραίο καφέ. Έλα όμως που δεν είμαι Άγγλος και δεν έχω καλή σχέση με το ρολόι. Απορροφήθηκα από τα συστήματα και την οδική συμπεριφορά του Ford Puma, έτσι δεν κατάφερα να δοκιμάσω ούτε τα καταγάλανα νερά, ούτε και τον καφέ.

Αυτό έλειπε να παραπονεθώ. Η αποζημίωση ήρθε από την οδική συμπεριφορά και τη συνύπαρξη με το Ford Puma κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Η αποζημίωση έγινε διπλή, όταν έφτασε μεσημέρι, όπως και η ώρα για το μεσημεριανό φαγητό.

Το κομβόι αυτοκινήτων δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Με το Ford Puma όμως και τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται, η απόσταση μέχρι την ταβέρνα έγινε και αυτή με ασφάλεια, παρά το συνεχόμενο ξεκίνα σταμάτα, το άνοιξε και σβήσε αλάρμ κλπ. Ε και φτάσαμε, παρκάραμε και διαπιστώσαμε ότι δέκα σκαλιά απείχε η αυλή της από την άσφαλτο. Δεκαπέντε λεπτά απείχε και το καλομαγειρεμένο φαγητό από το τραπέζι.

Το «ραντεβού στα τυφλά» με το παρελθόν

Φεύγοντας από την ταβέρνα, αποφασίσαμε να κάνουμε μία περιήγηση στην περιοχή. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης στους στενούς δρόμους της Αρχαίας Επιδαύρου, τυχαία, ο συνεργάτης που καθόταν στο κάθισμα του συνοδηγού είδε την προηγούμενη γενιά του Ford Puma, τρυπωμένο ανάμεσα σε άλλα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Με την πρώτη ματιά οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων μεγάλες διαφορές. Μεγάλες όμως είναι και οι αλλαγές στην φιλοσοφία και την αντίληψη. Την αντίληψη, για το πως πρέπει να είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Με τη δεύτερη για τους αισιόδοξους ή και την τρίτη ματιά για τους επίμονους, οι διαφορές δεν είναι πολύ μεγάλες. Το Ford Puma του παρελθόντος ήταν κάτι το διαφορετικό, το τολμηρό για την εποχή του. Το Ford Puma του σήμερα, δια χειρός του Έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Σαριδάκη είναι εξίσου τολμηρό και περιορίζει το χάσμα γενεών.

Άλλωστε, όπως μας είχαν πει και οι άνθρωποι της Ford Motor Hellas στην δημοσιογραφική παρουσίαση, είναι το αποτέλεσμα των σχεδιαστικών προτιμήσεων κοινών «θνητών» που κλήθηκαν να δουν τα σχέδια από πρωτόλειο ακόμη στάδιο για να πουν πως θα ήθελαν να είναι το αυτοκίνητό τους.

Μήπως ήσασταν ένας από αυτούς; Εγώ πάντως μετά από εννιακόσιες δεκατέσσερις λέξεις  στη σειρά και περισσότερα από 700 χιλιόμετρα με το Ford Puma δεν βρίσκω κάτι που θα ήθελα να είναι διαφορετικό.

Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,8 με 7 λίτρα. Όσο για τα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά, αυτά είναι η έξυπνη εταζέρα, που δεν χρειάζεται να την αφήνει ο ιδιοκτήτης του Ford Puma στο σπίτι και το Mega Box κάτω από τον χώρο αποσκευών, όπου μπορούν να κρατηθούν παγωμένα νερά και αναψυκτικά ή να μεταφερθούν βρώμικα αντικείμενα, αφού διαθέτει τάπα αποστράγγισης.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής