Πετάξαμε χαρταετό με Nissan Juke 1.6 117hp CVT

Μετά από ένα ξέφρενο Σαββατοκύριακο για όσους επέλεξαν να φορέσουν στολή, έφτασε και η ημέρα του χαρταετού, της λαγάνας, του χαλβά, και των θαλασσινών. Η Καθαρά Δευτέρα, η οποία συνήθως από νωρίς το πρωί, μας βρίσκει να ψάχνουμε το κατάλληλο μέρος, με αεράκι για να πετάξουμε τον χαρταετό και να κάνουμε «κόντρες», ποιος αμόλησε περισσότερη καλούμπα.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφία: WESTMEDIA

Η αναζήτηση του μέρους, μακριά από ψηλά κτίρια, καλώδια της ΔΕΗ και δέντρα, αποτελεί από μόνη της μία περιπέτεια όταν κατοικείς σε πόλη και το Nissan Juke που έχουμε στην κατοχή μας αυτή την εβδομάδα, αποδείχθηκε ως το πλέον κατάλληλο όχημα.

Ως μέρος επιλέξαμε την Πετρούπολη, μία πόλη που συνδυάζει ασφάλτινες διαδρομές, αλλά και σε πέντε λεπτά μεγάλες χωμάτινες αλάνες και τους δασικούς δρόμους του Ποικίλου Όρους.

Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά το αυτοκίνητο της δοκιμής καθώς και τις δοκιμασίες στις οποίες υποβλήθηκε -εσκεμμένα- μέχρι να βρεθεί το κατάλληλο μέρος για τον χαρταετό.

Εξωτερικά
Κάπου εδώ είναι που πρέπει να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία που κάνουν ξεχωριστό το Nissan Juke, το οποίο με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του κατακτά όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες. Ξεχωρίζουν, η χαρακτηριστική γρίλια σχήματος V της Nissan, τα εμπρός φωτιστικά σώματα τριών επιπέδων και τα πίσω φωτιστικά που είναι εμπνευσμένα από το Nissan 370Ζ.

Στο πάνω μέρος δεξιά και αριστερά στο έντονα σμιλευμένο καπό ξεπροβάλλουν τα φώτα ημέρας που έχουν σχήμα μπούμερανγκ. Στο ύψος της μάσκας βρίσκονται τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα για τα φώτα διασταυρώσεως και πορείας, ενώ χαμηλά στον προφυλακτήρα οι προβολείς ομίχλης. Στο πλάι τα έντονα νεύρα, οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω θύρες και οι ζάντες προσδίδουν στο αυτοκίνητο σπορ χαρακτήρα.

Το μήκος του Nissan Juke ανέρχεται σε 4.135 χιλιοστά, το πλάτος του σε 1.765 χιλιοστά. Το ύψος του σε 1.565 χιλιοστά και το μεταξόνιο του 2.530 χιλιοστά. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του να ακολουθήσει κακοτράχαλες διαδρομές.

Εσωτερικά
Ποιος δεν έχει ακούσει τη φράση «μακάρι να ήταν σε άλλο χρώμα». Αυτό είχαμε σκεφτεί στην προηγούμενη δοκιμή βλέποντας την επιλογή του άσπρου στην κονσόλα. Αυτή τη φορά όμως, είχε επιλεγεί το πορτοκαλί, ένα από τα χρώματα που πηγαίνει πολύ στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της Nissan.

Όπως ξεχωριστά στοιχεία υπάρχουν στο εξωτερικό μέρος, έτσι και στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματά του, οι στρογγυλοί δείκτες οργάνων που είναι εμπνευσμένοι από το στυλ που συναντάμε σε μοτοσικλέτες, καθώς και η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας, τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού και του συστήματος δυναμικού ελέγχου της Nissan.

Η καμπίνα του Nissan Juke θα φιλοξενήσει με άνεση μία τετραμελή οικογένεια. Οι χώροι αποθήκευσης των αποσκευών και των μικροαντικειμένων δεν είναι μικροί, αλλά σίγουρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άπλετοι.

Κινητήρες
Στη 2κίνητη εκδοχή του μοντέλου ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης, και έναν πετρελαιοκινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών. Ο υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας είναι 1.500 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 110 ίππους στις 4.500 στροφές και έχει μεγίστη ροπή 260 Nm σε εύρος στροφών από τις 1750 έως και τις 2.500. Συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.

Όσον αφορά τους κινητήρες βενζίνης:

  • Ο πρώτος είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.200 κυβικών εκατοστών και αποδίδει 115 ίππους στις 4.500 στροφές και μεγίστη ροπή 190Nm στις 2.000 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.
  • Ο δεύτερος κινητήρας βενζίνης είναι 1.600 κυβικών εκατοστών και αποδίδει 117 ίππους στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή 158Nm στις 4.000 στροφές. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. (με αυτόν εφοδιάζεται το αυτοκίνητο της δοκιμής)
  • Ο τρίτος και πιο δυνατός κινητήρας είναι υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 1.600 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 190 ίππους στις 5.600 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 240Nm στο εύρος στροφών 1.600 με 5.200. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.

Με τον τρίτο κινητήρα στην έκδοση TECHNA διατίθεται και η τετρακίνητη εκδοχή του μικρού suv της Nissan, ωστόσο το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Nissan Juke με τον μεσαίο βενζινοκινητήρα, 1.600 κυβικών εκατοστών, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο σε κανένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα (ECO, Normal και Sport), ωστόσο προσφέρεται για ευχάριστες μετακινήσεις.

Εντός πόλης το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και άνετο. Η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει καλή ορατότητα στον οδηγό. Το κιβώτιο CVT έχει μία τάση να ακούγεται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, κυρίως στα κομμάτια επιτάχυνσης, είναι όμως υποφερτό.

Η ανάρτηση και αυτή τη φορά είναι προσανατολισμένη στην άνεση και ανταπεξέρχεται με ευκολία στις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εκτός δρόμου, τα καταφέρνει εξίσου καλά σε μικρές αποδράσεις.

Συμπέρασμα
Το μικρό αμάξωμα του Nissan Juke είναι ευέλικτο για τις αστικές μετακινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο εμπνέει σιγουριά στους επιβάτες του, ενώ σε ορεινές διαδρομές δεν θα «δυσανασχετήσει».

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής