Αθήνα – Τριζόνια με Volkswagen Polo 1.6 TDI 95PS

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος περισσότερα από 150.000 οχήματα πέρασαν από τα διόδια της Ελευσίνας και των Αφιδνών. Με την ευκαιρία του τριημέρου, παραλάβαμε το Volkswagen Polo με τον κινητήρα 1.6 TDI που αποδίδει 95 ίππους, ώστε να δούμε κατά πόσο ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο συμφέρει, έναντι της βενζίνης, αλλά και πως είναι η συνολική απόδοση του αυτοκινήτου σε ταξίδι.

PACIFIC-SUN

Η αρχική σκέψη ήταν να κινηθούμε στη διαδρομή Αθήνα – Πάτρα, όμως θεωρήσαμε πως θα ήταν πολύ εύκολη δοκιμασία για το αυτοκίνητο. Για αυτό, τελικά επιλέξαμε να διανύσουμε απόσταση 250 χιλιομέτρων από την Αθήνα στην προβλήτα που οδηγεί στο νησί Τριζόνια στον Κορινθιακό και να επιστρέψουμε πίσω στην Αθήνα.

Που βρίσκεται το νησί Τριζόνια και ποια είναι η ιστορία του; Το νησί Τριζόνια κατά την παράδοση είναι το νησί που είχε βάλει στο «μάτι» ο Αριστοτέλης Ωνάσης, πριν τελικά εγκατασταθεί στον Σκορπιό. Όμως παρά την εξαθλίωση και την πείνα που είχαν οι ιδιοκτήτες κατοικιών και χωραφιών, αρνήθηκαν να παραδώσουν τη γη τους.

Το μικρό νησί, βρίσκεται στον Κορινθιακό Κόλπο, ανάμεσα στο Γαλαξίδι και τη Ναύπακτο και λόγο της τότε γενναίας απόφασης, δίνεται κάθε χρόνο η δυνατότητα σε χιλιάδες παραθεριστές να το επισκεφτούν και να απολαύσουν στιγμές ηρεμίας, μακριά από το καυσαέριο και τη βαβούρα των οχημάτων, αφού απαγορεύεται η χρήση μηχανοκίνητων οχημάτων, με εξαίρεση ορισμένα μικρά τρακτέρ που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αποσκευών και εμπορευμάτων.

Ας επιστρέψουμε όμως τώρα στο ταξίδι. Για να αποφύγουμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση που καταγράφηκε τελικά και αυτή τη φορά στους σταθμούς διοδίων, ξεκινήσαμε από την Αθήνα το μεσημέρι του Σαββάτου 6 Ιουνίου, ενώ η επιστροφή μας στην Αθήνα έγινε την Τρίτη 9 Ιουνίου, μία ημέρα μετά την επιστροφή των εκδρομέων.

Σάββατο 6 Ιουνίου: Αθήνα – Τριζόνια

Κοιτώντας τον χάρτη, επιλέξαμε να καλύψουμε τη διαδρομή Αθήνα – Θήβα, Αλίαρτος, Λιβαδειά, Δίστομο, Δεσφίνα, Ιτέα, Γαλαξίδι, Άγιος Νικόλαος, Σπηλιά και Χάνια, όπου βρίσκεται η προβλήτα.

Η διαδρομή αυτή προτείνεται για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, αφού περιλαμβάνει σε μεγάλη έκταση αλλεπάλληλες στροφές με καταπληκτική θέα, καθώς και για τη μείωση των εξόδων. Η συνολική διάρκεια της διαδρομής κυμαίνεται από 2,5 έως 3,0 ώρες, ενώ το συνολικό κόστος των διοδίων ανέρχεται στα 4,80 ευρώ.

Ενας ακόμη λόγος για τον οποίο προτείνουμε αυτή τη διαδρομή είναι γιατί μπορείτε να κάνετε μία στάση για τυρόπιτα, καφέ ή φαγητό στην Αλίαρτο. Να δείτε το μαχητικό αεροσκάφος στην πλατεία και να συνεχίσετε τη διαδρομή σας. Οι στάσεις, μπορούν να συνεχιστούν και στα υπόλοιπα μέρη, όπως μεταξύ άλλων το ιστορικό Δίστομο, η Ιτέα και το γραφικό Γαλαξίδι.

Κοντά στην έξοδο για Θήβα. 120 χιλιόμετρα με 1.800 στροφές και 5η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων

Γυρίσαμε λοιπόν, το κλειδί στη μίζα στις 14:00 το μεσημέρι. Ο υπολογιστής ταξιδιού είχε γράψει ήδη 40 χιλιόμετρα από την ημέρα της παραλαβής του αυτοκινήτου, ωστόσο ο δείκτης του καυσίμου δεν είχε μετακινηθεί από τη μέγιστη θέση.

Το αυτοκίνητο από τα πρώτα χιλιόμετρα στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας έως και την έξοδο για τη Θήβα, δεν έδειξε να δυσανασχετεί. Κινήθηκε άνετα με ταχύτητες έως 130 χιλιομέτρων στη δεξιά και μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ όσες φορές χρειάστηκε να γίνει χρήση της αριστερής λωρίδας, το πεντάλ του γκαζιού, ήταν ιδιαίτερα ζωηρό. Η στιγμιαία κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα.

Από την έξοδο της Θήβας, στρίψαμε αριστερά στη διασταύρωση μετά τα διόδια, όπου οι τρεις λωρίδες γίνονται μία για κάθε κατεύθυνση. Η ποιότητα της ασφάλτου δεν είναι η ιδανική, ωστόσο οι αναρτήσεις του Volkswagen Polo, παρά την σκληρότητά τους, κατάφεραν και απόσβεσαν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να μεταφέρουν την αίσθηση στο εσωτερικό.

Τα χιλιόμετρα που απομένουν έχουν φτάσει σε διψήφιο αριθμό. Η θέα μαγική και η κατηφόρα εξαιρετική για εξοικονόμηση καυσίμου.

Μετά την Αλίαρτο ξεκινούν και οι πρώτες κατωφέρειες, οι οποίες γίνονται όλο και συχνότερες και εντονότερες μετά τον Καρακόλιθο και τη Δεσφίνα. Το οδόστρωμα και η χάραξη του δρόμου και εδώ δεν εμπνέει σιγουριά για ταχύτητες πάνω από το όριο, αλλά υπάρχουν σημεία που επιτρέπουν προσπεράσεις πιο αργών οχημάτων.

Λίγο πριν φτάσουμε στην Ιτέα, συναντήσαμε μία απαιτητική κατηφορική διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, τύπου «φουρκέτες». Κάποιοι επιλέγουν σε αυτό το σημείο να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες για να «μικρύνουν» την απόσταση, ενώ άλλοι κινούνται στο όριο ή σταματούν στην κεφαλή των στροφών που υπάρχει διαθέσιμος χώρος για φωτογραφίες. Όσο πλησιάζαμε στο ύψος της θάλασσας και στις τελευταίες στροφές, το παρμπρίζ γέμιζε με τα κτίρια της Ιτέας.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η υψομετρική διαφορά και οι αλλεπάλληλες στροφές έχουν ως αποτέλεσμα τα φρένα να λειτουργούν «υπερωρία». Τα φρένα του Volkswagen Polo δεν έδειξαν να καταπονούνται ιδιαίτερα, αν και εμείς έχοντας την εμπειρία της διαδρομής προσπαθήσαμε να τα προφυλάξουμε με αλλαγές σχέσεων.

Σαράντα πέντε λεπτά αργότερα βγήκαμε στο χωριό Σπηλιά και ακολουθώντας τον παραλιακό δρόμο στο αριστερό μας χέρι συναντήσαμε την προβλήτα. Κοιτώντας τον πίνακα οργάνων, το οδόμετρο έγραφε 290 χιλιόμετρα και η μέση κατανάλωση ήταν 4,4l/100km.

Το Volkswagen Polo στην προβλήτα των Χανιών Φωκίδας, όπου τα σκάφη μεταφέρουν τους επισκέπτες και τους κατοίκους των Τριζονίων.

Τρεις ημέρες σε Τριζόνια, Γλυφάδα και Παραλία Σεργούλας

Τόσο το νησί, όσο και τα παραλιακά χωριά που συναντάμε πλησίον της προβλήτας, μπορούν να καλύψουν την ανάγκη καταλύματος, φαγητού και διασκέδασης. Μέσα στο νησί, υπάρχουν περιορισμένα δωμάτια ξενοδοχείων και σπιτιών προς ενοικίαση. Για φαγητό λειτουργούν ταβέρνες μετρημένες στα δάχτυλα, ενώ στην άκρη, δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, βρίσκεται και ένα καφέ – μπαρ που μοιάζει να προσγειώθηκε εκεί από κάποιο κοσμοπολίτικο νησί.

Ενα από τα σκάφη μόλις εισέρχεται στο λιμάνι. Πίσω διακρίνονται τα Τριζόνια.

Στο πίσω μέρος, μία δημόσια και ελεύθερη μαρίνα φιλοξενεί όλο το χρόνο σκάφη και γίνεται τους καλοκαιρινούς μήνες καταφύγιο για όσους επιθυμούν να εξερευνήσουν τον Κορινθιακό Κόλπο. Το εισιτήριο Χάνια – Τριζόνια κοστίζει 1 ευρώ ανά άτομο και ανά διαδρομή και η διάρκεια του πλου δεν ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Πληρώνοντας λοιπόν, ένα εισιτήριο για την είσοδο στο νησί και ένα ακόμη για την έξοδο, κατευθυνθήκαμε αριστερά προς το χωριό Γλυφάδα, όπου συναντήσαμε διασκορπισμένες ταβέρνες, καφέ, ενοικιαζόμενα δωμάτια, φαρμακείο και σουπερμάρκετ. Τρία χιλιόμετρα πιο μετά φτάσαμε στην Παραλία Σεργούλας και το βραβευμένο με μπλε σημαία «Αμπελάκι».

Τρίτη 9 Ιουνίου: Τριζόνια – Αθήνα

Η ημέρα της επιστροφής έφτασε. Το απόγευμα, φορτώσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε. Η διαδρομή ήταν ακριβώς η αντίστροφη. Έτσι, όσες κατηφόρες συναντήσαμε έγιναν ανηφόρες, όπως αντίστοιχα άλλαξε και η φορά των στροφών.

Ένα από τα τρία συνεχόμενα τούνελ. Το Volkswagen Polo κινείται με 60 χιλιόμετρα στις 1.800 στροφές με 3η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η αλλαγή αυτή, μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε το αυτοκίνητο αν μπορεί να αντεπεξέλθει σε ανηφορικές διαδρομές ή αν θα πρέπει συνεχώς να κατεβάζουμε ταχύτητα, ώστε να μη χρειαστεί να ακινητοποιηθεί.

Μέχρι την Ιτέα τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα. Οι απαιτήσεις από το αυτοκίνητο ξεκίνησαν μετά τη διασταύρωση με κατεύθυνση την Κίρρα. Εκεί οι μεγάλες κλίσεις χρειάζονται δύναμη από χαμηλά για να κρατήσει σταθερή την ταχύτητα και σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση.

Η πινακίδα δείχνει την κατεύθυνση προς το Δίστομο

Εμείς, καταφέραμε να κινηθούμε με ταχύτητες από 80 έως 110 χιλιομέτρων έχοντας στο κιβώτιο την 4η ή και την 5η σχέση. Η κατανάλωση στο πρώτο κομμάτι ήταν περίπου 6,5 λίτρα, ενώ η μέση κατανάλωση σε όλη τη διαδρομή της επιστροφής κυμάνθηκε στα 4,4 λίτρα.

Μόλις σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο, πίσω εκεί από όπου ξεκινήσαμε. Ο δείκτης του καυσίμου βρίσκεται ακριβώς στη μέση.

Πως είναι τελικά το Volkswagen Polo στο ταξίδι;

Το Volkswagen Polo με τον κινητήρα πετρελαίου είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης με πολλές αρετές αλλά και ορισμένες ελλείψεις. Στην έκδοση Comfortline, δεκάδες είναι τα συστήματα που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.

Το εσωτερικό του Volkswagen Polo με ιδανική σκιά από το αρμυρίκι στην παραλία Αμπελάκι

Εκτός όμως από αυτά, στη λίστα με τις αρετές εύκολα συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων το συμπαγές αμάξωμα, που επιτρέπει εύκολη εύρεση θέσης στάθμευσης στην πόλη και δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους κατά τη διάρκεια χρήσης αυτοκινητόδρομου. Ακόμη, το ελαφρύ τιμόνι που προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση στον οδηγό, το ελαστικό κιβώτιο ταχυτήτων, οι αναρτήσεις, τα φρένα και οι επιταχύνσεις όπου αυτές χρειάζονται.

Εκεί που το Volkswagen Polo δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά είναι στους διαθέσιμους χώρους. Όχι τόσο για τους επιβάτες στον χώρο της καμπίνας, αλλά στον χώρο των αποσκευών, αφού δεν επαρκεί για μία τετραμελή οικογένεια, εκτός βέβαια και αν γίνουν κάποιες υποχωρήσεις.

Αξίζει η αγορά ενός αυτοκινήτου με πετρελαιοκινητήρα;

Εάν οι διαδρομές γίνονται κυρίως εντός πόλης και δεν ξεπερνούν τα 15.000 χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, δεν μπορεί να τεθεί ούτε προς συζήτηση η επιλογή ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο.

Αν όμως, ο αριθμός των χιλιομέτρων βρίσκεται σε πιο ψηλά νούμερα και οι μακρινές διαδρομές δεν περιορίζονται σε δύο τρεις το χρόνο, τότε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι μονόδρομος. Η απόφαση βέβαια είναι εκείνου που πάει στο ταμείο.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής