Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και το αίσθημα της ηλεκτρικής σκούπας

Μέρα με την μέρα, μήνα με τον μήνα, χρόνο με τον χρόνο, όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν σχέδια, παρουσιάζουν πρωτότυπα, κατασκευάζουν στα εργοστάσιά τους ηλεκτροκίνητες εκδόσεις ή και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

PACIFIC-SUN

Στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται παρουσιάζουν αυξητική τάση, όπως και οι εγκαταστάσεις επαναφόρτισης. Με τον ίδιο ρυθμό αυξάνονται και πληθαίνουν και τα προνόμια προς τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, με στόχο ένα αμιγώς εξηλεκτρισμένο μέλλον.

Σε αυτό το ευεργετικό κλίμα για τον εξηλεκτρισμό, η Ελλάδα βρισκόταν εκτός πλάνου ή μήπως όχι; Η Νέα Δημοκρατία, σχεδόν ένα χρόνο πριν την ανάληψη των ηνίων της χώρας, με μόλις εκατοντάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους και τριάντα ετών λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες, συγκέντρωσε στελέχη εταιρειών και δημοσιογράφους του ειδικού τύπου και παρουσίασε το πρόγραμμά της για την ηλεκτροκίνηση.

Τότε, ακαριαία σχηματίστηκε χαμόγελο στα πρόσωπα όλων των παρευρισκόμενων. Δεν είχε κρατήσει όμως για πολύ, αφού στην Ελλάδα βρισκόμαστε και μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί πως τις περισσότερες φορές μένουν στις παχουλές velvet σελίδες των καλοτυπωμένων προγραμμάτων.

Ένα χρόνο μετά, ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την γενική γραμματέα Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, συγκέντρωσαν για ακόμα μία φορά τα στελέχη της αγοράς, κάτω από τον καυτό ήλιο και τους παρουσίασε το πρόγραμμα της κυβέρνησης, με φόντο το Enfield 8000, το πρώτο και τελευταίο ηλεκτρικό μοντέλο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα.

Το χαμόγελο σχηματίστηκε εκ νέου στα στελέχη της αγοράς, όμως οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων προβληματίστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Αυτό άλλωστε έδειξαν και οι αντιδράσεις δεκάδων ανθρώπων που συναντήσαμε στο ταξίδι από την Αθήνα στη Ζαχάρω Ηλείας με τη νέα Bmw i3s.

Πόσο θα το αγοράσω; Πόσα χιλιόμετρα αυτονομία έχει; Μπορώ να πάω μέχρι το χωριό μου; Που θα το φορτίσω; Πόση ώρα διαρκεί η φόρτιση; Με τι κόστος; Πόσο στοιχίζει η συντήρηση και η επισκευή; Πόσο στοιχίζει η αντικατάσταση του κινητήρα και της μπαταρίας; Ποιος με διασφαλίζει ότι δεν θα μπουν τέλη κυκλοφορίας; Ποιος με διασφαλίζει ότι σε δύο χρόνια δεν θα φορολογηθούν, όπως είχαν φορολογηθεί μετά την απόσυρση και τα 2λιτρα μοντέλα;

Τα παραπάνω ερωτήματα και οι αγωνίες που εκφράστηκαν σε μόλις μία εβδομάδα είναι κατά γενική ομολογία λίγα μπροστά σε όσα καλούνται να απαντήσουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Πρόκειται όμως για ερωτήματα και προβληματισμούς, στους οποίους ούτε το κατατεθειμένο σχέδιο νόμου δεν δίνει σαφής απαντήσεις.

Την πρώτη ημέρα συζήτησης του σχεδίου νόμου στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η πλειοψηφία των βουλευτών έδειξαν την ίδια αμηχανία που δείξαμε και εμείς στους ανθρώπους που μας έθεσαν τα ερωτήματα. Η επιδότηση αρκεί για να παρακινήσει τους υποψήφιους αγοραστές και εάν ναι, τότε ποιο είναι το αγοραστικό κοινό το οποίο επιδιώκεται;

Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για τη δημιουργία φορτιστών ή μήπως το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα γίνει βραχνάς για τον ιδιοκτήτη του. Θα είναι πιο οικονομική η μετακίνηση σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο ή οι ανεξέλεγκτες και υπέρογκες χρεώσεις των 40 λεπτών ανά κιλοβατόρα και των 25 λεπτών ανά λεπτό χρήσης του φορτιστή θα τα περιορίσουν εντός των τειχών της πόλης;

Εάν στην κυβέρνηση δεν προσπαθούν με σπίρτα να ανάψουν πυροτέχνημα, θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος τόσο στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου να μάθει τι είναι η ηλεκτροκίνηση, να συζητήσει και να αναλύσει όλες τις πτυχές του νομοσχεδίου με στόχο το καλύτερο δυνατό και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

Θα πρέπει όμως να δοθεί χώρος και στα υβριδικά, cng και lpg μοντέλα, υποχρεώνοντας τις εισαγωγικές εταιρείες να μειώσουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που έρχονται στη χώρα με συμβατικό καύσιμο. Χωρίς αυτό το μεσοδιάστημα, από το κακό πετρέλαιο και την βενζίνη στην ηλεκτροκίνηση είναι πολύ πιθανό χωρίς πλάνο να δημιουργηθούν προβλήματα, να περιοριστούν οι δυνατότητες της και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μετατραπούν στην Ελλάδα σε ηλεκτρικές σκούπες.

Αγαπητέ κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Υπουργέ, κυρία Σδούκου, κύριοι βουλευτές, στελέχη εταιρειών και συνάδελφοι δημοσιογράφοι, μην αφήσετε το μάζεμα του καλωδίου ανεξέλεγκτο. Η ταχύτητα που αναπτύσσει κατά την επιστροφή πατώντας το κουμπί μπορεί να προκαλέσει ζημιά ανεπανόρθωτη και αυτή δυστυχώς είναι η μοναδική μας ευκαιρία.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής