UNICEF: Τα κορίτσια δαπανούν 160 εκατ. περισσότερες ώρες από τα αγόρια για να κάνουν δουλειές του σπιτιού καθημερινά

Τα κορίτσια ηλικίας μεταξύ 5 και 14 ετών δαπανούν 40% περισσότερο χρόνο, ή 160 εκατομμύρια περισσότερες ώρες την ημέρα, σε μη αμειβόμενες οικιακές εργασίες και τη μεταφορά νερού και καυσόξυλων, σε σύγκριση με τα αγόρια της ηλικίας τους, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη UNICEF ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κοριτσιού στις 11 Οκτωβρίου.

0
© UNICEF/UN011604/Holt
SIAFARIKAS

Τα κορίτσια ηλικίας μεταξύ 5 και 14 ετών δαπανούν 40% περισσότερο χρόνο, ή 160 εκατομμύρια περισσότερες ώρες την ημέρα, σε μη αμειβόμενες οικιακές εργασίες και τη μεταφορά νερού και καυσόξυλων, σε σύγκριση με τα αγόρια της ηλικίας τους, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη UNICEF ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κοριτσιού στις 11 Οκτωβρίου.

Η έκθεση με θέμα «Αξιοποιώντας τη δύναμη των δεδομένων για τα κορίτσια: Απολογισμός με το βλέμμα στραμμένο προς το 2030» περιλαμβάνει τις πρώτες παγκόσμιες εκτιμήσεις για τον χρόνο που δαπανούν τα κορίτσια κάνοντας δουλειές του σπιτιού, όπως το μαγείρεμα, η καθαριότητα, η φροντίδα για μέλη της οικογένειας και η μεταφορά νερού και καυσόξυλων.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η δυσανάλογη επιβάρυνση με οικιακές εργασίες αρχίζει νωρίς, με τα κορίτσια ηλικίας μεταξύ 5 και 9 ετών να δαπανούν 30% περισσότερο χρόνο, ή 40 εκατομμύρια περισσότερες ώρες την ημέρα στις δουλειές του σπιτιού, σε σχέση με τα αγόρια της ηλικίας τους. Οι αριθμοί αυξάνονται καθώς τα κορίτσια μεγαλώνουν, με τις ηλικίες 10 έως 14 ετών να δαπανούν 50% περισσότερο χρόνο, ή 120 εκατομμύρια περισσότερες ώρες κάθε μέρα.

«Το φορτίο της μη αμειβομένης οικιακής εργασίας αρχίζει στην πρώιμη παιδική ηλικία και εντείνεται, καθώς τα κορίτσια φτάνουν στην εφηβεία», δήλωσε η Κύρια Σύμβουλος Φύλων της UNICEF Anju Malhotra. «Ως αποτέλεσμα, τα κορίτσια θυσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες για να μάθουν, να αναπτυχθούν και απλά να χαρούν την παιδική τους ηλικία. Αυτή η άνιση κατανομή της εργασίας μεταξύ των παιδιών διαιωνίζει επίσης τα στερεότυπα των φύλων και τη διπλή επιβάρυνση για τις γυναίκες και τα κορίτσια από γενιά σε γενιά.»

Η έκθεση επισημαίνει ότι η εργασία των κοριτσιών είναι λιγότερο ορατή και συχνά υποτιμημένη. Πολύ συχνά, ευθύνες ενηλίκων, όπως η φροντίδα για μέλη της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων και των άλλων παιδιών, επιβάλλονται στα κορίτσια. Ο χρόνος που δαπανάται σε οικιακές εργασίες περιορίζει το χρόνο ενός κοριτσιού για να παίξει, να συναναστραφεί με φίλους, να μελετήσει και να είναι παιδί. Σε ορισμένες χώρες, η μεταφορά καυσόξυλων και νερού θέτει τα κορίτσια σε κίνδυνο σεξουαλικής βίας.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι:

  • Τα κορίτσια μεταξύ 10 και 14 ετών στη Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική δαπανούν σχεδόν διπλάσιο χρόνο στις δουλειές του σπιτιού σε σύγκριση με τα αγόρια.
  • Οι χώρες όπου τα κορίτσια μεταξύ 10 και 14 ετών έχουν την πιο δυσανάλογη επιβάρυνση από τις δουλειές του σπιτιού σε σύγκριση με τα αγόρια είναι η Μπουρκίνα Φάσο, η Υεμένη και η Σομαλία.
  • Τα κορίτσια 10 έως 14 ετών στη Σομαλία δαπανούν τον περισσότερο χρόνο στις δουλειές του σπιτιού συνολικά: 26 ώρες κάθε εβδομάδα.

«Η ποσοτικοποίηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα κορίτσια είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα προς την επίτευξη των Στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη για την ισότητα των φύλων και την άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα 1,1 δισεκατομμύρια κορίτσια σε όλο κόσμο», δήλωσε ο Επικεφαλής Δεδομένων και Ανάλυσης της UNICEF Attila Hancioglu.

Η έκθεση σημειώνει ότι τα στοιχεία για τα δύο τρίτα των 44 δεικτών που σχετίζονται με τα κορίτσια, των Στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΣΒΑ) – τον παγκόσμιο οδικό χάρτη για τον τερματισμό της φτώχειας, την προστασία του πλανήτη και τη διασφάλιση ευημερίας για όλους – είναι είτε περιορισμένα ή ανεπαρκή.

Εκτός από τις δουλειές του σπιτιού, η έκθεση παρουσιάζει στοιχεία για θέματα που αντιμετωπίζονται από τους ΣΒΑ συμπεριλαμβανομένης της βίας, των γάμων σε παιδική ηλικία, τον ακρωτηριασμό των γυναικείων γεννητικών οργάνων και την εκπαίδευση.

Η επίτευξη των ΣΒΑ που αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα και η ενδυνάμωση των κοριτσιών με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τους πόρους που χρειάζονται για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους, δεν είναι μόνο καλό για τα κορίτσια, αλλά μπορεί να οδηγήσει την οικονομική ανάπτυξη, την προώθηση της ειρήνης και τη μείωση της φτώχειας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ