Με το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου», οι ρυθμίσεις αυτές θα έχουν άμεσο δημοσιονομικό χαρακτήρα, καθότι αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Τι είναι το Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου; Πρόκειται για τη λειτουργία μιας πλατφόρμας, μέσω της οποίας θα διενεργούνται η αγορά και η πώληση του διαφημιστικού χρόνου, τόσο στους δημόσιους, όσο και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς οργανισμούς. Από την 1 Σεπτεμβρίου 2018, στο σύστημα θα οφείλουν να συμμετάσχουν: οι δημόσιοι και ιδιωτικοί τηλεοπτικοί οργανισμοί (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας), που εκπέμπουν μέσω επίγειου δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής, καλωδιακού δικτύου ή δορυφορικού συστήματος, καθώς και οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου για λογαριασμό διαφημιζομένων, οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις.
Με την υιοθέτηση και λειτουργία του καινοτόμου συστήματος διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, το υπουργείο επισημαίνει ότι καθίσταται απολύτως ξεκάθαρο το περιεχόμενο, οι όροι, η υλοποίηση και η εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν στον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο. Επιτυγχάνεται ο ακριβής προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης και καταπολεμάται η φοροδιαφυγή. Ενδυναμώνεται το ουσιαστικό περιεχόμενο της αρχής της διαφάνειας των οικονομικών συναλλαγών. Διασφαλίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την οικονομική επιβίωση των τηλεοπτικών οργανισμών με την άμεση είσπραξη και εκκαθάριση των συναλλαγών διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου. Καταπολεμούνται οι στρεβλώσεις της διαφημιστικής αγοράς με τις πρακτικές των επιστροφών, των πιστωτικών σημειωμάτων, των καθυστερήσεων πληρωμών και των απαιτήσεων για παροχή ιδιαίτερα υψηλών πιστώσεων εκ μέρους των τηλεοπτικών οργανισμών.