Αύξηση 0,4% παρουσίασε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο

Αύξηση κατά 0,4% παρουσίασε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όμως στο δωδεκάμηνο παρουσίας μείωση 0,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

PACIFIC-SUN

Αύξηση κατά 0,4% παρουσίασε ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όμως στο δωδεκάμηνο παρουσίας μείωση 0,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του Οκτωβρίου 2016, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2015 προκύπτει μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,9%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης τον Οκτώβριο του 2016, σε σύγκριση µε τον Σεπτέµβριο του 2016, παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου, από τον Νοέμβριο του 2015 έως τον Οκτώβριο του 2016, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου από τον Νοέμβριο του 2014 έως τον Οκτώβριο του 2015 παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύγκριση Οκτωβρίου 2016 με Σεπτέμβριο 2016 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% τον μήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

β) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα κρέατα γενικά, τυριά και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στην αποκλειστική νοσοκόμα.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

Σύγκριση Οκτωβρίου 2016 με Οκτώβριο 2015 

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,5% τον μήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αβγά, ψωμί και δημητριακά, πατάτες, νωπά λαχανικά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 2,2% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στις μεγάλες οικιακές συσκευές ή μη.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

β) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτου και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

γ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής