Ταξιδεύοντας με το Renault Megane 1.5 dCi GT Line στη λίμνη «Ηραίου»

Την μαγευτική τοποθεσία της λίμνης Βουλιαγμένης, ή λίμνη Ηραίου όπως είναι το ανεπίσημο όνομά της, που βρίσκεται λίγο έξω από το Λουτράκι επισκεφτήκαμε με το νέο Renault Megane 1.5 dCi GT Line, το οποίο «μικραίνει» τις αποστάσεις με την άνεση αλλά και την καλή του οδική συμπεριφορά.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Η λίμνη Βουλιαγμένη είναι λιμνοθάλασσα που βρίσκεται 16 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Λουτρακίου, πολύ κοντά στην περιοχή του αρχαιολογικού χώρου του Ηραίου και στον οικισμό Περαχώρα και σύμφωνα με την wikipedia, έχει μέγιστο μήκος 2 χλμ. και πλάτος περίπου 1 χλμ.

Εξωτερικό
Εξωτερικά η γνωστή γαλλική φινέτσα βρίσκει εφαρμογή σε άλλο ένα αυτοκίνητο του κατασκευαστή από τη Βουλώνη. Οι δυναμικές γραμμές κυριαρχούν στο αμάξωμα και τα στοιχεία της έκδοσης GT line δίνουν ακόμα πιο επιθετικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, απ’ ότι στις απλές εκδόσεις.

Στο μπροστινό μέρος το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Ξεκινούν από το φανάρι και το αγκαλιάζουν ξεφεύγοντας από το ίδιο το φανάρι και τελειώνουν στους προφυλακτήρες.

Η μάσκα είναι μεγάλη και διακοσμημένη με νίκελ. Στο πλάι, το γκρι χρώμα των καθρεφτών, που διαθέτουν και φλας, κάνει αντίθεση με το πολύ ωραίο μεταλλικό σκούρο μπλε χρώμα. Στα φτερά βρίσκεται το χαρακτηριστικό σήμα της έκδοσης GTline.

Στο πίσω μέρος για άλλη μια φορά την παράσταση κλέβουν τα φανάρια τα οποία χρησιμοποιούν ρευστές γραμμές και διατρέχουν σχεδόν όλο το πλάτος του αμαξώματος. Η αεροτομή στο πάνω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ, ο διαχύτης και η χρωμιομένη απόληξη της εξάτμισης ολοκληρώνουν την σπορ εικόνα της έκδοσης GT Line. Πολύ έξυπνη είναι και η τοποθέτηση της κάμερας οπισθοπορείας μέσα στο σήμα της Renault.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ακολουθεί την σπορ φιλοσοφία του εξωτερικού. Το ταμπλό καλύπτεται από μαλακά ποιοτικά πλαστικά. Περιμετρικά της καμπίνας, τα διακοσμητικά φιλέτα έχουν υφή σαν κάρμπον και είναι βαμμένα σε μπλε χρώμα που ταιριάζει με το εξωτερικό και αποτελεί στοιχείο της έκδοσης GT.

Στις πόρτες υπάρχει επίσης κρυφός φωτισμός ο οποίος αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί. Ο οδηγός όμως έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το φωτισμό σχεδόν σε οποιαδήποτε απόχρωση επιθυμεί μέσα από τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει τόσο ηλεκτρονικές όσο και αναλογικές ενδείξεις. Στη μέση του πίνακα υπάρχει η μεγάλη οθόνη η οποία αλλάζει στυλ ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Από απεικόνιση των χιλιομέτρων σε «αναλογική» μορφή στην Elegance αλλάζει σε αναλογική απεικόνιση του στροφόμετρου και την εμφάνιση των χιλιομέτρων σε ψηφιακή μορφή στη μέση. Οι αναλογικές ενδείξεις που πλαισιώνουν την οθόνη αφορούν την ένδειξη της βενζίνης στα δεξιά και την θερμοκρασία του νερού στα αριστερά.  Το τιμόνι είναι ντυμένο με δέρμα, έχει επίπεδο σπορ κάτω μέρος και διαθέτει κουμπιά για το χειρισμό του ηχοσυστήματος, του Cruise control και του τηλεφώνου.

Το μέσο του ταμπλό καλύπτεται σχεδόν ολόκληρο από την εντυπωσιακή οθόνη 8,7 ιντσών του συστήματος R-Link 2. Ο χειρισμός γίνεται με την αφή η οποία ανταποκρίνεται άμεσα και με ακρίβεια. Η ανάλυση και η φωτεινότητα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και η εικόνα εμφανίζεται πολύ καθαρά. Μέσα από την οθόνη γίνεται  ο χειρισμός του κλιματισμού, ενώ επιπλέον υπάρχουν και κάποια φυσικά κουμπιά κάτω από την οθόνη για τον χειρισμό του. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον λεβιέ ταχυτήτων και δύο μεγάλες ποτηροθήκες που κλείνουν όταν δεν χρειάζονται.

Ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες βροχής και φώτων, ηλεκτρικά ανακλινόμενους καθρέφτες και αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του οχήματος. Η οθόνη διαθέτει GPS, το οποίο εμφανίζει τους δρόμους και τα όρια ταχύτητας, ραδιόφωνο, εξωτερικές πηγές αναπαραγωγής αρχείων μέσω θύρας USB κα θύρας AUX. Η κάμερα οπισθοπορείας και οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού προβάλλονται στην οθόνη του ταμπλό.

Το πιο εντυπωσιακό σύστημα είναι το αυτόματο παρκάρισμα. Με το κουμπί που υπάρχει στην κονσόλα ενεργοποιείται η επιλογή και ο οδηγός διαλέγει σε τι είδους θέση θέλει να παρκάρει (κάθετα, οριζόντια ή διαγώνια). Κατόπιν ο οδηγός ανάβει το φλας που αντιστοιχεί στην πλευρά που θέλει να παρκάρει και το αυτοκίνητο «ψάχνει» θέση. Μόλις εντοπιστεί αυτή, ξεκινάει η αυτοματοποιημένη διαδικασία του παρκαρίσματος. Ο οδηγός χειρίζεται μόνο το γκάζι και το φρένο ενώ το αυτοκίνητο κάνει όλες τις κινήσεις του τιμονιού μόνο του. Μετά το τέλος του παρκαρίσματος ο οδηγός βγαίνει από το αυτοκίνητο και με την κάρτα-κλειδί στην τσέπη απλά απομακρύνεται από το όχημα και αυτό κλειδώνει αυτόματα. Όταν ο οδηγός πλησιάσει εκ νέου το αυτοκίνητο, χωρίς ο ίδιος να κάνει κάποια ενέργεια, το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει μόνο του.

Αντίστοιχα πλήρης είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας του μεσαίου Renault. Αναλυτικότερα, περιλαμβάνει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS με σύστημα ενίσχυσης πέδησης AFU, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Assist, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα προειδοποίησης για τις νεκρές γωνίες και ανάγνωση των πινακίδων με τα όρια ταχύτητας. Επίσης παραδοσιακά η καμπίνα καλύπτεται περιμετρικά με αερόσακους και το πίσω κάθισμα διαθέτει υποδοχές ISOFIX για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.

Τα καθίσματα της έκδοσης GT Line είναι μπάγκετ που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και είναι άνετα ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές. Μόνο ελάχιστο πρόβλημα μπορεί να χαρακτηριστεί το ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει επαρκής  χώρος δίπλα στο αυτοκίνητο για να ανοίξει η πόρτα αρκετά, είναι λίγο δύσκολη η επιβίβαση ή η αποβίβαση καθώς το πόδι πρέπει να προσπεράσει το υπερυψωμένο πλαϊνό του καθίσματος. Μόλις όμως βρεθείς στην «αγκαλιά» του ξεχνάς αμέσως κάθε δυσκολία. Το πίσω κάθισμα είναι επίσης άνετο και οι χώροι για τα γόνατα και το κεφάλι είναι μεγάλοι και θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Μόνο η ορατότητα προς τα μπροστά περιορίζεται κάπως από τον όγκο των μπάγκετ καθισμάτων, αλλά δεν δημιουργεί κλειστοφοβική διάθεση στους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης ικανοποιητικό σε βάθος και ύψος. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται δίνοντας τη δυνατότητα να φορτωθούν αντικείμενα με μεγαλύτερο όγκο.

Κινητήρας
Ο κινητήρας του Megane 1.5 dCi είναι ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1461 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 110 άλογα στις 4000 στροφές και 260Nm ροπής στις 1750 στροφές.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6άρι και προαιρετικά υπάρχει και επιλογή για αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Ο ίδιος κινητήρας είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με 90 ίππους. Ο μεγαλύτερος πετρελαιοκινητήρας είναι 1598 κυβικών που διατίθεται σε δυο εκδόσεις 130 και 165 ίππων, με τον δεύτερο να συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Από βενζινοκινητήρες το νέο Megane εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1200 κυβικών σε δύο εκδόσεις, την 1.2 TCe 100 και την 1.2 TCe 130 απόδοσης 100 και 130 ίππων αντίστοιχα.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Megane «πατάει σταθερά στις ρόδες του». Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και η ροπή του πετρελαιοκινητήρα από χαμηλά βοηθάει στις συχνές εκκινήσεις. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι ακριβής και οι ταχύτητες μπαίνουν χωρίς κόπο.

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη να φιλτράρει τις ανωμαλίες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Το παρκάρισμα είναι πάρα πολύ απλό καθώς ακόμα και αν δεν το κάνει το ίδιο το αυτοκίνητο μέσω του αυτόματου συστήματος, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί για κανένα λόγο καθώς διαθέτει, όπως είδαμε πιο πάνω, περιμετρικά αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας. Σε ανοιχτό δρόμο δεν επηρεάζεται σχεδόν καθόλου από πλευρικούς ανέμους ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ανεπαίσθητοι. Όταν το Megane συναντήσει κλειστό ορεινό κομμάτι διαδρομής τότε ο οδηγός πραγματικά εκτιμάει τα πολύ καλά μπάγκετ καθίσματα τα οποία στηρίζουν το σώμα πολύ καλά. Τα φρένα είναι δυνατά με καλή αίσθηση και δεν «κουράστηκαν» σε ορεινές διαδρομές.

Συμπέρασμα


Το Renault Megane 1.5dCi GT Line συνδυάζει την οικονομία του κινητήρα με την δυναμική και σπορ εμφάνιση στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Οι χώροι του συναγωνίζονται αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας ενώ ο εξοπλισμός του θεωρείται περισσότερο από πλήρης. Η προτεινόμενη λιανική τιμή για το Renault Megane 1.5 dCi GT Line είναι 21.620 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής