Δοκιμάζουμε το Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet GLX

Το νέο μικρομεσαίο οικογενειακό Suzuki Baleno, με τον κινητήρα 1.000cc που αποδίδει 112 ίππους, δοκιμάσαμε σε απαιτητικές συνθήκες μέσα στην κίνηση της πόλης, αλλά και σε ανοιχτό δρόμο.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Το Suzuki Baleno πωλούταν στη χώρα μας, από τα μέσα της δεκαετίας του ‘90 έως και το 2002, ως ένα τίμιο και αξιόπιστο μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Πλέον, ήρθε στη χώρα μας η νέα του γενιά και όπως είναι εμφανές από την πρώτη ματιά, το μόνο που μοιράζεται με το συμπαθές σεντάν του παρελθόντος είναι το όνομά του.

Εξωτερικό
Το Suzuki Baleno είναι διαθέσιμο σε πεντάθυρο αμάξωμα με μοντέρνες γραμμές και καμπύλες. Στο μπροστινό μέρος η μεγάλη μάσκα ενώνει τα δύο φανάρια και φιλοξενεί το σήμα της εταιρείας.

Ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές και τις έντονες ακμές στο κάτω μέρος δίνει και την απαραίτητη σπορ πινελιά στο αυτοκίνητο. Τα φανάρια είναι τεχνολογίας HID και τα φώτα ημέρας είναι LED. Το καπό είναι διακοσμημένο με δυο νεύρα στα άκρα του.

Στα πλάγια ξεχωρίζουν τα μικρά φουσκώματα στα φτερά και το νεύρο που διατρέχει όλο το μήκος του αυτοκινήτου. Τα χερούλια των θυρών είναι χρωμιωμένα, τα πίσω παράθυρα φιμέ και τα φλας έχουν ενσωματωθεί στους καθρέφτες. Οι λεπτομέρειες αυτές δείχνουν ότι οι Ιάπωνες μηχανικοί έδωσαν τη δέουσα προσοχή και στην εμφάνιση, όχι μόνο στην πρακτικότητα.

Οι ζάντες αλουμινίου είναι 16 ιντσών. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί αεροτομή στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Η διακοσμητική λωρίδα χρωμίου που διαχωρίζει το τζάμι από την πόρτα φιλοξενεί και την κάμερα οπισθοπορείας. Τα πίσω φανάρια είναι πιο στρογγυλεμένα σε σχέδιο κρατώντας την ισορροπία μεταξύ σπορ και ήπιου χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά τα οποία είναι όμως ποιοτικά και έχουν συναρμολογηθεί καλά.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται κατά βάση από αναλογικές ενδείξεις, ενώ στη μέση έχει τοποθετηθεί και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών. Στην οθόνη αυτή προβάλλονται τόσο οι παραδοσιακές πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού όσο και κάποιες πιο «ειδικές» πληροφορίες που δεν συναντάμε συχνά όπως το ποσοστό δύναμης που αποδίδει ο κινητήρας.

Το τιμόνι είναι πολυλειτουργικό και ντυμένο με δέρμα. Διαθέτει κουμπιά για τη χρήση του ηχοσυστήματος και του Cruise Control. Στο μέσω του ταμπλό υπάρχει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας. Η οθόνη είναι 7 ιντσών και διαθέτει σύστημα πλοήγησης GPS, σύνδεση με τηλέφωνο και αναπαραγωγή αρχείων από εξωτερική πηγή USB και AUX. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται η οθόνη και τα χειριστήρια του ηλεκτρονικού αυτόματου κλιματισμού. Όλο το κεντρικό μέρος του ταμπλό έχει μια τριγωνοειδή σχεδίαση.

Η κονσόλα είναι αρκετά βασική σε σχεδίαση, έχοντας δυο ποτηροθήκες μπροστά από το λεβιέ και χώρο αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο πίσω από το χειρόφρενο. Το ντουλαπάκι είναι ευρύχωρο και στις πόρτες έχουν μπει τσέπες οι οποίες μπορούν να δεχθούν και μπουκάλια. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 355 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1085.

Η Suzuki έχει εξοπλίσει το Baleno με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και βοηθημάτων, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης εκτός της οθόνης πολυμέσων περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, με του οδηγού να είναι και αυτόματο. Το Cruise Control είναι προσαρμοζόμενο και ρυθμίζει την ταχύτητα ανάλογα με την απόσταση του προπορευόμενου αυτοκινήτου.

Επιπλέον το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα Keyless go με κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα, αισθητήρες για το αυτόματο άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, και θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Τα καθίσματα τα ίδια είναι υπενδεδυμένα με ύφασμα και αρκετά μαλακά. Δεν κουράζουν σε μεγάλες διαδρομές.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι εξίσου εντυπωσιακός. Περιλαμβάνει ABS με EBD και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP με traction control. Επίσης η καμπίνα προστατεύεται περιμετρικά με αερόσακους ενώ το σασί ενσωματώνει την τεχνολογία TECT (Total Effective Control Technology) που συνδυάζει χαμηλό βάρος με μεγάλη απορρόφηση ενέργειας κατά την πρόσκρουση. Τέλος, για την προστασία των μικρών παιδιών στο πίσω κάθισμα υπάρχουν βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος ISOFIX.

Ο κινητήρας
Οι κινητήρες με τους οποίους η Suzuki εφοδιάζει το νέο Baleno είναι δυο. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον νέο τρικύλινδρο 1000άρη υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού Boosterjet.

Αποδίδει 112 ίππους στις 5500 στροφές και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 170Nm από τις 2000 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν χειροκίνητο πέντε σχέσεων ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Ο δεύτερος κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος 1242 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 90 ίππους και 120Nm ροπής. Συνδυάζεται είτε με 5άρι χειροκίνητο είτε με αυτόματο τύπου CVT.

Οδική συμπεριφορά
To Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet είναι αρκετά σπιρτόζικο στο δρόμο. Ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου χαρίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις στο αυτοκίνητο.

Το κιβώτιο έχει καλή αίσθηση και οι ταχύτητες κουμπώνουν με ακρίβεια. Μέσα στην πόλη δεν θα δυσκολευτεί καθόλου, καθώς διαθέτει και αρκετά κοφτερό τιμόνι. Σε ανοιχτούς δρόμους το Baleno κινείται με σταθερότητα και δεν κουράζει ούτε τον οδηγό, ούτε τους επιβάτες. Τα φρένα είναι δυνατά και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο χωρίς πρόβλημα. Οι χώροι στα πίσω καθίσματα είναι επαρκείς ακόμα και για μεγαλόσωμους επιβάτες και στα πόδια, αλλά και στο κεφάλι.

Συμπέρασμα


Το νέο Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet GLX είναι μια τίμια πρόταση στα μικρομεσαία οικογενειακά, με καλή ποιότητα κατασκευής και πλούσιο εξοπλισμό. Το Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet στην έκδοση GLX στοιχίζει 15.840€. Οι τιμές ξεκινάνε από 11.830€ για την έκδοση 1.2 GL.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής