Δοκιμάζουμε το Volvo V40 1.6 D2

Τη «μικρή» πετρελαιοκίνητη έκδοση του σουηδικού μικρομεσαίου, Volvo V40 δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα, που αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των Premium μικρομεσαίων οικογενειακών.

PACIFIC-SUN

Τη «μικρή» πετρελαιοκίνητη έκδοση του σουηδικού μικρομεσαίου, Volvo V40 δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα, που αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των Premium μικρομεσαίων οικογενειακών.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Ειρήνη Στείρου

Οι τελευταίες γενιές αυτοκινήτων της Volvo έχουν καταφέρει να αποτινάξουν πλήρως την συντηρητική και αυστηρή εικόνα του παρελθόντος. Με τη χρήση δυναμικών και αποφασιστικών γραμμών οι Σουηδοί έχουν δώσει τόσο νεανικό όσο και Premium χαρακτήρα στα μοντέλα τους.

Εξωτερικό
Το V40 πιστό σε αυτές τις αρχές «φόρεσε» το καινούριο πρόσωπο της εταιρείας εκπροσωπώντας τη Volvo στη μικρομεσαία κατηγορία.

Στο μπροστινό μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα. Η σχεδίαση των ιδιαίτερων φώτων ημέρας, που λειτουργούν και ως φλας αλλάζοντας χρώμα, είναι εμπνευσμένη από το σφυρί του Θορ τον θεό του κεραυνού σύμφωνα με τη σκανδιναβική μυθολογία.

Η μάσκα και το καπό είναι σχετικά χαμηλά και σε συνδυασμό με τα διπλά νεύρα στο καπό ολοκληρώνουν την επιθετική εικόνα του εμπρός μέρους. Η χαμηλή γραμμή του παρμπρίζ και της οροφής δείχνουν το αυτοκίνητο πιο μακρύ και χαμηλό απ’ ότι είναι. Τα πλαϊνά φλας είναι τοποθετημένα πάνω στους πλαϊνούς καθρέφτες. Οι πόρτες είναι βαριές και κλείνοντας δίνουν στον οδηγό και τους επιβάτες την αίσθηση της σιγουριάς και της ασφάλειας. Στο πίσω μέρος τα φανάρια μοιάζουν να «χύνονται» στο πλάι της πέμπτης πόρτας και μια αεροτομή κοσμεί το πάνω μέρος της.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας με την συναρμογή και την ποιότητα κατασκευής να είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η «πλευστή» κονσόλα, σήμα κατατεθέν της Volvo τα τελευταία χρόνια, δεν θα μπορούσε να λείπει από το V40.

Αναλυτικότερα, μόλις ο οδηγός καθίσει στο άνετο και με καλή πλευρική στήριξη κάθισμα, έρχεται μπροστά σε έναν υπερσύγχρονο ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, που αποτελείται από οθόνες, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν χρώμα, γραμματοσειρά και ένδειξη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Για παράδειγμα, στην λειτουργία ECO που προσανατολίζεται στην οικονομία, ο πίνακας χρωματίζεται με τιρκουάζ χρώμα, στην κεντρική οθόνη απεικονίζεται το ταχύμετρο και δίπλα εμφανίζεται το οικονομόμετρο και η στιγμιαία κατανάλωση.

Αντίθετα, στη λειτουργία Sport ο φωτισμός γίνεται κόκκινος, το στροφόμετρο «μετακομίζει» στην κεντρική οθόνη με τα χιλιόμετρα να εμφανίζονται ψηφιακά στο μέσο της. ενώ το οικονομόμετρο αντικαθίσταται από την ένδειξη της θερμοκρασίας του κινητήρα.

Το τιμόνι διαθέτει επένδυση από ποιοτική δερματίνη και είναι ευχάριστο στην αφή. Είναι πολυλειτουργικό με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και το Cruise Control. Αντίστοιχη επένδυση διαθέτει και το χειρόφρενο και η βάση του επιλογέα ταχυτήτων.

Στο μέσο του ταμπλό πάνω από την κονσόλα έχει τοποθετηθεί μια έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης στην οποία προβάλλονται όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, οι πληροφορίες του τηλεφώνου, το GPS, το σύστημα κλιματισμού και οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού.

Η κεντρική κονσόλα έχει διάκοσμο αλουμινίου και τα κουμπιά είναι εργονομικά τοποθετημένα στα σημεία που πρέπει. Ο εσωτερικός φωτισμός είναι ωραίος και διακριτικός. Ακόμα και ο λεβιές είναι φωτιζόμενος, πράγμα που δεν βλέπουμε συχνά. Άξια μνείας είναι και η αεροπορικού τύπου ένδειξη για την πρόσδεση της ζώνης στην πλαφονιέρα όπως και ο καθρέφτης που μοιάζει σαν να αιωρείται. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει 4 αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

Οι χώροι για αντικείμενα στη καμπίνα είναι ικανοποιητικοί. Πίσω από τον λεβιέ είναι οι ποτηροθήκες για τους εμπρός επιβάτες οι οποίες διαθέτουν και κάλυμμα. Το υποβραχιόνιο είναι μεγάλο και μέσα του βρίσκεται μια υποδοχή ρεύματος και η υποδοχή USB για το ηχοσύστημα. Στις πόρτες έχει τσέπες και πίσω από την κονσόλα υπάρχει ένα κρυφό ράφι. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και θα χωρέσει με άνεση όλες τις αποσκευές της οικογένειας. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 335 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων είναι δυνατό να φορτωθούν και αντικείμενα με μεγάλο μήκος.

Πιστή στις αξίες της η Volvo έχει προικίσει το μικρό της μοντέλο με όλο τον σύγχρονο εξοπλισμό ασφαλείας. Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS με υποβοήθηση πέδησης HBO, σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSTC, ενώ περιμετρικοί αερόσακοι σε όλη την καμπίνα δεν θα μπορούσαν να λείπουν. Επιπλέον έχουν μπει δοκοί ενίσχυσης στο πλάι του αυτοκινήτου για μεγαλύτερη αντοχή στις πλευρικές συγκρούσεις, οι οποίες ανήκουν στο σύστημα SIPS (Side Impact Protection System) της Volvo.

Ο κινητήρας
Ο κινητήρα του V40 D2 είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 120 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Διαθέσιμες είναι επίσης στο αγοραστικό κοινό και δυο ακόμα εκδοχές του ίδιου πετρελαιοκινητήρα. Η D3 με 150 άλογα και η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 απόδοσης 190 ίππων. Στην γκάμα των βενζινοκινητήρων το μικρομεσαίο Volvo εφοδιάζεται με 2 μοτέρ. Πρώτο είναι ένα χιλίων πεντακοσίων κυβικών εκατοστών στην έκδοση Τ3 που αποδίδει 152 ίππους με 6αρι αυτόματο κιβώτιο. Στην κορυφή της γκάμας στέκεται η έκδοση Τ5 στα δύο χιλιάδες κυβικά που αποδίδει 245 άλογα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων.

Τα χειριστήριά του είναι πολύ φιλικά για τον χρήστη. Ο επιλογέας ταχυτήτων «ταξιδεύει» σχεδόν μόνος του στην επιθυμητή σχέση και δίνει μια αίσθηση σχεδόν σαν να μην υπάρχει φυσική επαφή του με το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συμπλέκτης του έχει το σωστό βάρος και γραμμική διαδρομή. Σε συνδυασμό με την ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης στον πίνακα οργάνων καθιστούν το V40 ένα πολύ ταιριαστό αυτοκίνητο για κάποιον νέο οδηγό και φυσικά για οποιονδήποτε έχει σαν προτεραιότητά του την ευκολία της οδήγησης. Το τιμόνι έχει ακρίβεια στις εντολές του με το σωστό βάρος.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Volvo V40 D2 είναι σταθερό και έχει προβλεπόμενες αντιδράσεις. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη να αποσβένει τις ανωμαλίες χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα να «πλέει».

Μέσα στην πόλη ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα είναι κάπως τραχύς και γίνεται αισθητός μέσα στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο η κλιμάκωση του κιβωτίου του επιτρέπει να ταξιδεύει αθόρυβα. Επίσης αισθητή είναι και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων κατά την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες. Σε όλες τις συνθήκες πάντως ο κινητήρας του D2 θα ικανοποιήσει τον οδηγό με τις φειδωλές απαιτήσεις του σε καύσιμο. Τα φρένα σταματάνε το αυτοκίνητο εύκολα και είναι πάντα σε ετοιμότητα χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης.

Συμπέρασμα

Φωτογραφία: Ειρήνη Στείρου

Το Volvo V40 D2 με τιμή που ξεκινάει από τα 24.750€ αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των Premium μικρομεσαίων οικογενειακών. Ευκολοδήγητο, οικονομικό, ευρύχωρο, θα ικανοποιήσει όλους τους αγοραστές του. Με πλήρες πακέτο εξοπλισμού και την παραδοσιακή ασφάλεια για την οποία είναι γνωστή η σουηδική εταιρεία.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής