Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 1.6 CRDi Auto

Τη σκυτάλη των δοκιμών πήρε το Hyundai i30 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 110 ίππους στις 4000 στροφές και είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικό
Εξωτερικά το Hyundai i30 αντικατοπτρίζει εξαιρετικά το «ευρωπαϊκό» πρόσωπο της κορεάτικης εταιρείας. Στο εμπρός μέρος η ευμεγέθης μάσκα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του προφυλακτήρα και τραβάει το βλέμμα.

Τα επιθετικά φανάρια δίνουν μια δυναμική εικόνα ενώ χαμηλότερα στον προφυλακτήρα φιλοξενούνται τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και οι προβολείς ομίχλης. Οι τελευταίοι έχουν τη δυνατότητα να ανάβουν επιλεκτικά ανάλογα με την κίνηση του τιμονιού φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής.

Πλάγια, στο κάτω μέρος των θυρών βρίσκουμε ένα νεύρο το οποίο διατρέχει όλο το μήκος του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν οι έντονες ακμές και τα μεγάλα φανάρια. Κάτω από το σήμα οι τεχνικοί της Hyundai έχουν επιδέξια κρύψει την κάμερα οπισθοπορείας.

Το πάνω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ κοσμεί μια αεροτομή, ενώ στην οροφή έχει επιλεγεί να τοποθετηθεί μια κεραία «πτερύγιο καρχαρία». Οι ζάντες αλουμινίου είναι 16 ιντσών και διακοσμούνται με πέντε διπλές ακτίνες.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Hyundai i30 είναι σύγχρονο και ποιοτικό. Ο πίνακας οργάνων έχει ευανάγνωστη γραμματοσειρά και ο φωτισμός του διαθέτει μια «γλυκιά» λευκή απόχρωση. Η οθόνη ανάμεσα στα δύο όργανα εμφανίζει τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού.

Το τιμόνι είναι δερμάτινο και διαθέτει πλήθος διακοπτών και κουμπιών για τον χειρισμό του τηλεφώνου, του ραδιοφώνου, του Cruise Control και του υπολογιστή ταξιδιού. Επίσης πίσω από το τιμόνι έχουν τοποθετηθεί δύο paddles για την χειροκίνητη επιλογή σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το υπόλοιπο ταμπλό διέπεται και αυτό από μοντέρνες γραμμές και ποιοτικά υλικά.

Σύστημα ψυχαγωγίας

Η μεγάλη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας δεσπόζει στο κέντρο του και δείχνει να επισκιάζει τους αεραγωγούς από κάτω του. Η οθόνη και τα χειριστήρια του ερκοντίσιον ολοκληρώνουν το κεντρικό κομμάτι του. Στην κεντρική κονσόλα, η υπερυψωμένη θέση του λεβιέ ταχυτήτων τον φέρνει στο «κέντρο» της προσοχής.

Ο εξοπλισμός του Hyundai i30 είναι πλήρης και δεν του λείπει τίποτα από τις σύγχρονες ανέσεις. Η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας είναι 8 ιντσών ενώ διαθέτει σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, σύστημα σύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων από USB και θύρα AUX. Επιπλέον, το νέο μεσαίο Hyundai διαθέτει 4 αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, συναγερμό, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό και αισθητήρες πίεσης ελαστικών. Επιπροσθέτως, το άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων το αναλαμβάνουν αισθητήρες επιτρέποντας την αυτόματη λειτουργία τους.

Για την ασφάλεια των επιβατών οι μηχανικοί της Hyundai έχουν εξοπλίσει το i30 με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων. Αναλυτικότερα, εκτός των παραδοσιακών αερόσακων, του ABS και του ESP οι κορεάτες έχουν τοποθετήσει σύστημα προειδοποίησης για απόκλιση από την λωρίδα καθώς και σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου σε αυτή. Επιπλέον διαθέτει σύστημα προειδοποίησης σε επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει και τη δυνατότητα να φρενάρει αυτόματα σε μικρές και μεσαίες ταχύτητες. Τέλος, στα φώτα έχει τοποθετηθεί αισθητήρας για αυτόματη εναλλαγή της μεγάλης σκάλας με την μεσαία, αλλά και δυναμικός φωτισμός στροφής από τα προβολάκια.

Οι χώροι του αυτοκινήτου είναι μεγάλοι και στο πίσω κάθισμα θα καθίσουν πάρα πολύ άνετα ακόμα και επιβάτες υψηλού αναστήματος. Τα καθίσματα είναι υφασμάτινα τύπου «ημιμπάγκετ». Αγκαλιάζουν σταθερά το σώμα ενώ το υλικό της γέμισης είναι όσο μαλακό χρειάζεται για να είναι άνετα τα καθίσματα ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι.

Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετοί μέσα στην καμπίνα και περιλαμβάνουν: χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο, ευρύχωρο φωτιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, «τσέπες» στις πόρτες και ράφι μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει χωρητικότητα 395 λίτρων ενώ με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1301 λίτρα.

Κινητήρες
Το μηχανικό σύνολο του νέου Hyundai i30 της δοκιμής αποτελούνταν από τον πετρελαιοκινητήρα των 1582 κυβικών εκατοστών συνδυαζόμενο με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

Ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 110 ίππους στις 4000 στροφές. Η ροπή του φτάνει τα 280Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1500 στροφές.

Το κιβώτιο όπως ήδη αναφέραμε είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και δυνατότητα εναλλαγής των σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Επίσης, διαθέσιμη είναι και η επιλογή να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων συμπληρώνεται από δύο ακόμα εκδόσεις του ίδιου 1600άρη. Έναν με 95 ίππους που συνδυάζεται μόνο με μηχανικό 6άρι και έναν πιο δυνατό με 136 ίππους το οποίο μπορεί να παραγγελθεί με οποιαδήποτε από τις δυο επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων.

Στους βενζινοκινητήρες έχουμε έναν ατμοσφαιρικό και δύο υπερτροφοδοτούμενους. Ο ατμοσφαιρικός είναι 1400άρης με 95 ίππους και 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Οι άλλοι είναι ένας 1000άρης με 120 άλογα και ένας 1400άρης με 140 άλογα και τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με το 7άρι αυτόματο κατά παραγγελία.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το νέο Hyundai i30 1.6 Diesel 7-DCT δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα αυτοκίνητα της κορεατικής εταιρείας.

Οι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά ώστε να βελτιώσουν το αυτοκίνητο σε κάθε δυνατό τομέα. Εντός πόλης ο πετρελαιοκινητήρας είναι «ροπάτος» και σε συνδυασμό με το γρήγορο και άμεσο κιβώτιο επιτυγχάνει πολύ χαμηλές καταναλώσεις ενώ η δύναμη είναι πάντα διαθέσιμη σε περίπτωση που ζητηθεί.

Το αυτοκίνητο είναι άνετο, δεν προβληματίζει τον οδηγό και το ελαφρύ τιμόνι το βοηθάει να ελίσσεται στα στενά. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους φαίνεται η πολύ καλή δουλειά στην ανάρτηση καθώς το αυτοκίνητο πατάει σταθερά και καλύπτει γρήγορα μεγάλες αποστάσεις.

Η ηχομόνωση επίσης είναι σε υψηλά επίπεδα καθώς ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες δεν αφήνει πολύ θόρυβο να φτάσει στ’ αυτιά των επιβατών. Το κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες ακαριαία και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα είτε κρατάει χαμηλά τις στροφές προς όφελος της οικονομίας, είτε κρατάει τις στροφές μέσα στο ωφέλιμο εύρος της ροπής ώστε να είναι σε ετοιμότητα για επιτάχυνση. Στην χειροκίνητη λειτουργία τα paddles πίσω από το τιμόνι υπακούν άμεσα στις εντολές του οδηγού και κάνουν την οδήγηση του i30 να θυμίζει κάτι από F1.

Συμπέρασμα
Το νέο Hyundai i30 1.6 Diesel 7-DCT είναι ένα πάρα πολύ καλό μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Πιστή στη συνεχή άνοδό της η εταιρεία από την Κορέα μας έχει δώσει ένα πάρα πολύ προσεγμένο και ποιοτικό αυτοκίνητο, με χώρους για τέσσερα ή πέντε άτομα και εξοπλισμό που θα ανταγωνίζονταν ακόμα και αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι τιμές για το νέο i30 ξεκινούν από τα 14.550€ ενώ για την έκδοση της δοκιμής, Style Navi, ο επίδοξος αγοραστής θα πρέπει να διαθέσει τα ποσό των 22.190€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής