Δοκιμάζουμε την BMW 118i Urban Line

Μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα επιστρέφουμε δυναμικά δοκιμάζοντας την «μικρή» BMW 118i με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης

Το εξωτερικό
Το μικρομεσαίο μοντέλο της BMW στην τελευταία γενιά του, εναρμονισμένο με την υπόλοιπη γκάμα απέκτησε πιο επιθετικές γραμμές και σπορ σχεδίαση, πάντα κοντά στη σχεδιαστική ταυτότητα των Βαυαρών.

Η χαρακτηριστική μεγάλη διπλή μάσκα δεσπόζει στο τέλος του καπό και σε συνδυασμό με τα αναγνωρίσιμα «Angel Eyes» φώτα ημέρας, καθιστούν αδύνατο να μπερδέψει κάποιος, αυτοκίνητο που προέρχεται από την εταιρεία του Μονάχου με κάποιο άλλης μάρκας.

Οι πίσω πόρτες, καθώς και η πόρτα του πορτμπαγκάζ στο αυτοκίνητο της δοκιμής έχουν εφοδιαστεί με φιμέ κρύσταλλα, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η χρωμιομένη απόληξη της εξάτμισης τραβάνε τα βλέμματα των περαστικών.

Στην οροφή, η κεραία «πτερύγιο καρχαρία» δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτοκίνητο της BMW και η σειρά 1 δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών βάζουν και αυτές το λιθαράκι τους στην ολοκλήρωση της σπορ εικόνας του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό
Στο εσωτερικό, ο συνδυασμός μαύρου υφάσματος και δέρματος στις ταπετσαρίες δένει ωραία με τον μαύρο γυαλιστερό «Piano black» διάκοσμο του ταμπλό. Ο οδηγός έρχεται μπροστά στον γνώριμο πίνακα οργάνων της BMW, που όμως πλέον έχει εκσυγχρονιστεί και διαθέτει έγχρωμες οθόνες για την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών που αφορούν το αυτοκίνητο. Ακόμα και ο κλασσικός δείκτης της στιγμιαίας κατανάλωσης έχει πλέον αντικατασταθεί με ψηφιακή ένδειξη.

Στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων φιλοξενείται και η ένδειξη προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, η οποία ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 65 χιλιομέτρων την ώρα και σε κάθε περίπτωση, που ο οδηγός πατήσει ακούσια τη διαχωριστική λωρίδα το τιμόνι δονείται, για να τον προειδοποιήσει και να τον επαναφέρει στην πορεία του. Το σπορ πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο της σπορ έκδοσης Μ, διαθέτει κουμπιά για τον χειρισμό του Cruise control, του τηλεφώνου και του ραδιοφώνου.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη ευρυγώνια οθόνη υψηλής ανάλυσης, στην οποία προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του οχήματος, καθώς και όλες οι πληροφορίες από τα συστήματα ψυχαγωγίας.

Διαθέτει δορυφορική πλοήγηση με φωνητική καθοδήγηση, πλήρη χειρισμό τηλεφώνου, σύνδεση στο ίντερνετ και προβολή ειδήσεων. Για την ψυχαγωγία των επιβατών υπάρχουν πολλές επιλογές όπως ραδιόφωνο, CD player, υποδοχή AUX αλλά και υποδοχή USB. Επίσης λόγω του μεγάλου πλάτους της η οθόνη μπορεί να χωριστεί στα δυο, δείχνοντας ταυτόχρονα δυο διαφορετικές λειτουργίες.

Από εξοπλισμό άνεσης το BMW 118i διαθέτει επίσης, σύστημα εκκίνησης κινητήρα με κουμπί, 4 αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και αισθητήρες φώτων και βροχής στο παρμπριζ. Για την ψύξη και την θέρμανση της καμπίνας αναλαμβάνει δουλειά ένα αυτόματο ερκοντίσιον, ενώ για την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών φροντίζουν 6 αερόσακοι, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών με ηλεκτρονικό κατανεμητή φρένων και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας.

Οι χώροι του αυτοκινήτου είναι μεγάλοι και φιλοξενούν με άνεση 4 ενήλικες και τις αποσκευές τους. Μέσα στην καμπίνα οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολλοί: κάτω από το υποβραχιόνιο, μπροστά από τον λεβιέ και θήκες στις πόρτες. Το ντουλαπάκι φιλοξενεί τα έγγραφα του αυτοκινήτου και διαθέτει και περίσσευμα χώρου για μερικά μικρά αντικείμενα ακόμα. Το πορτμπαγκαζ είναι ευρύχωρο και θα φιλοξενήσει εύκολα από τα εβδομαδιαία ψώνια μέχρι αποσκευές για ταξίδι. Μάλιστα υπάρχει και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων η οποία δημιουργεί έναν μεγάλο επίπεδο χώρο φόρτωσης.

Οι κινητήρες
Ο κινητήρας είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμεντος τρικύλινδρος 1500 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 136 ίππους στις 4.400 στροφές και 220Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1250 στροφές.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic διαθέτει 8 σχέσεις και σε συνδυασμό με το μοτέρ των 136 ίππων χαρίζει επιδόσεις στο αυτοκίνητο της τάξης των 8.7 δευτερολέπτων για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα την ώρα ενώ το κοντέρ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 210 χιλιόμετρα την ώρα.

Διαθέσιμη επίσης υπάρχει μια πολύ μεγάλη γκάμα κινητήρων τόσο βενζίνης, όσο και πετρελαίου προκειμένου ο επίδοξος αγοραστής να επιλέξει αυτή που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του. Ενδεικτικά οι κινητήρες βενζίνης ξεκινάνε από την έκδοση 116i με 109 ίππους και φτάνουν μέχρι τον 6κύλινδρο Μ140i που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του M division και αποδίδει 340 ίππους. Στους πετρελαιοκινητήρες η γκάμα ξεκινάει από τον 114d με τους 95 ίππους και φτάνει μέχρι την έκδοση 125d με 2000 κυβικά και 224 άλογα.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο παρόλο που πρόκειται για την μικρότερη σειρά της εταιρείας, παραμένει μια γνήσια BMW. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στη σπορ οδήγηση και οι έντονες ανωμαλίες γίνονται αντιληπτές από τους επιβαίνοντες χωρίς όμως να γίνονται ενοχλητικές.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το τιμόνι της 118 είναι ακριβές και κατευθύνει το αυτοκίνητο με ευκολία εκεί που «στοχεύει» ο οδηγός. Το αυτόματο κιβώτιο είναι άμεσο και οι αλλαγές πραγματοποιούνται χωρίς να γίνονται αντιληπτές στην καμπίνα. Όταν ο οδηγός το θελήσει μπορεί να χρησιμοποιήσει την χειροκίνητη λειτουργία και να «πάρει στα χέρια» του τις αλλαγές μέσω του λεβιέ. Και σε αυτή τη λειτουργία κάθε αλλαγή τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω γίνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Προαιρετικά το τιμόνι μπορεί να εξοπλιστεί με πάντλς για την πραγματοποίηση των αλλαγών σχέσεων. Σε ταχύτητες ταξιδιού το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα ήσυχο και σταθερό χωρίς να επηρεάζεται καθόλου από πλευρικούς ανέμους. Στην πόλη είναι ευκίνητο, η ορατότητα από τους πλευρικούς καθρέφτες είναι πολύ καλή και με τους αισθητήρες παρκαρίσματος δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το παρκάρισμα.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το BMW 118με το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στο χώρο των premium μικρομεσαίων hatchback. Με τιμές που ξεκινούν από τα 22.366€ για την 114d και φτάνουν μέχρι και τα 59.710 για την M140i με σύστημα τετρακίνησης xDrive υπάρχει η δυνατότητα να διαμορφωθεί με πολλούς διαφορετικούς κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού ώστε να ταιριάξει σε όλες τις ανάγκες και βαλάντια.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής