Δοκιμάζουμε το SsangYong Tivoli ECO LPG

Αυτή την εβδομάδα είχαμε στα χέρια μας την βενζινοκίνητη έκδοση του Tivoli η οποία εφοδιάζεται και με σύστημα υγραεριοκίνησης και υπόσχεται αυξημένη αυτονομία και οικονομία στις μετακινήσεις.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Μετά την πετρελαιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που οδηγήσαμε πριν από μερικές εβδομάδες, αυτή τη φορά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την βενζινοκίνητη, η οποία ήταν εφοδιασμένη με το αυτόματο 6άρι σασμάν. Βίοι αντίθετοι λοιπόν για τα δύο αδερφάκια.

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ: Δοκιμάζουμε το Ssangyong Tivoli 1.6 Diesel 2WD στο Τείχιο Φωκίδας

Εξωτερικό
Εξωτερικά οι διαφορές περιορίζονται στο χρώμα και το σχέδιο της ζάντας. Το χρώμα από ασημί έγινε κόκκινο. Η οροφή παραμένει παραδοσιακά μαύρη όπως και οι ζάντες, διατηρώντας την διχρωμία της έκδοσης 2TONE.

Εσωτερικό
Εσωτερικά οι διαφορές εντοπίζονται στην κονσόλα που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, στην ένδειξη στάθμης του συστήματος LPG και στα κουμπιά στα αριστερά του τιμονιού, καθώς υπάρχουν πολύ μικρές διαφορές στον εξοπλισμό. 

Αναλυτικότερα, σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με απενεργοποιούμενους αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος και πίσω. Κατά συνέπεια αυτό είναι το ένα νέο κουμπί στην κονσόλα δίπλα στο τιμόνι. Μαζί του βρίσκεται και το κουμπί επιλογής του «προγράμματος» του αυτόματου κιβωτίου ενώ απουσιάζει το κουμπί του Start & Stop καθώς το αυτοκίνητο δεν είναι εξοπλισμένο με αυτό. Στους υπόλοιπους τομείς τα δυο αδέρφια είναι πανομοιότυπα και εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και της ασφάλειας.

Ο κινητήρας
Ο βενζινοκινητήρας του Tivoli είναι τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος στα 1600 κυβικά εκατοστά. Η απόδοσή του φτάνει τους 128 ίππους στις 6.000 στροφές και τα 160Nm ροπής που επιτυγχάνονται στις 4600 στροφές. Η ιδιαιτερότητα όμως της έκδοσης ECO βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Εκεί βρίσκεται η δεξαμενή του συστήματος υγραερίου, της οποίας η χωρητικότητα φτάνει τα 54 λίτρα αλλά δεν περιορίζει καθόλου το διαθέσιμο χώρο στο πορτ μπαγκάζ. Μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης χωρητικότητας 47 λίτρων δίνουν στο Tivoli αυτονομία περίπου 1250 χιλιομέτρων σύμφωνα με την εταιρεία. Η τάπα πλήρωσης της δεξαμενής υγραερίου βρίσκεται μαζί με αυτή της βενζίνης πίσω από το παραδοσιακό κάλυμμα. Η προσθήκη του συστήματος LPG δίνει στον οδηγό του Tivoli την δυνατότητα να κινείται με περίπου το μισό κόστος ανά χιλιόμετρο απ’ ότι αν καίει βενζίνη.

Το κιβώτιο ταχυτήτων
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ 3 διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης.

Το Comfort, το οποίο είναι το καθημερινό πρόγραμμα και είναι ρυθμισμένο να κάνει ήπιες αλλαγές προκειμένου να κρατήσει την κατανάλωση και το θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα. Το Sport, που χρησιμοποιείται για πιο γρήγορες αλλαγές, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί και αυτόματα όταν ο οδηγός βυθίσει το πόδι του στο γκάζι όταν χρειαστεί, για παράδειγμα σε μια προσπέραση. Τέλος το πρόγραμμα Winter, το οποίο ξεκινάει το αυτοκίνητο με δεύτερη ταχύτητα προκειμένου οι τροχοί να μην χάσουν την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Tivoli ECO LPG με το αυτόματο κιβώτιο συμπεριφέρεται καλά με μόνο μερικές πολύ ελαφριές αναπηδήσεις στο πίσω μέρος που όμως οφείλονται στο «σκληρό» στήσιμό του, προκειμένου να ανταποκριθεί και στα καθήκοντά του ως κροσόβερ.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει το Tivoli άνετο και εύκολο στην οδήγηση τόσο εντός της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Κάποιες φορές το κιβώτιο «αποφασίζει» να κατεβάσει ταχύτητα στο μέσο μιας ανωφέρειας χωρίς ο οδηγός να πιέσει περισσότερο το γκάζι. Αυτό μπορεί να σε ξαφνιάσει στην αρχή, αλλά μόλις το μάθεις το περιμένεις και προσαρμόζεις ανάλογα την οδήγησή σου. Το κουμπί επιλογής στην χειροκίνητη λειτουργία βρίσκεται στο πλάι της λαβής του λεβιέ και λόγω του μικρού μεγέθους του χαρακτηρίζεται ως δύσχρηστο καθώς ο οδηγός πρέπει να το «ψάξει» προκειμένου να πραγματοποιήσει την αλλαγή.

Στην αυτόματη λειτουργία οι αλλαγές γίνονται ομαλά και στρωτά. Η χρήση του συστήματος υγραεριοκίνησης μειώνει δραματικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου καθώς το αέριο διαθέτει περίπου τη μισή τιμή από αυτή της βενζίνης. Οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν αναλλοίωτες και η τοποθέτηση του συστήματος από την αντιπροσωπεία πιστοποιεί την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος, το οποίο συνοδεύεται με εγγύηση. Ο βενζινοκινητήρας διαθέτει δύναμη και προσφέρει καλές επιταχύνσεις εν κινήσει, σε αυτό βοηθάει και το «κατέβασμα» του κιβωτίου.

Συμπέρασμα
Το SsangYong Tivoli ECO LPG, όπως και ο πετρελαιοκίνητος αδερφός του, αποτελούν αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία και πηγαίνουν την κορεατική εταιρεία βήματα μπροστά.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος – www.dytikesmaties.gr

Η άνεση του αυτόματου κιβωτίου και η οικονομία του συστήματος LPG σε συνδυασμό με τους μεγάλους χώρους και τον πλήρη εξοπλισμό θα ικανοποιήσουν τον αγοραστή. Οι τιμές για την αυτόματη βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινούν από τα 20.940 € και για την έκδοση 2TONE από 22.740€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής