Δοκιμάζουμε το Ssangyong Tivoli 1.6 Diesel 2WD στο Τείχιο Φωκίδας

Μετά τους χωματόδρομους με θέα τη θάλασσα αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το Ssangyong Tivoli, σε μεγαλύτερα υψόμετρα και δασικούς δρόμους. Το ιδανικό μέρος ήταν για αυτό το ορεινό χωριό Τείχιο που βρίσκεται σε υψόμετρο 580 μέτρων, στα νοτιοδυτικά του Νομού Φωκίδας και απέχει 25 χλμ. από τη Ναύπακτο.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Αδάμ Αλεξόπουλος

Για το χωριό αυτό οι πρώτες αναφορές γίνονται από τον Θουκιδίδη, στην Ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου – Ιστοριών Γ’, ενώ αποτελεί και μέρος καταγωγής για την μουσικοσυνθέτρια Ελένη Καραϊνδρου.

Το Ssangyong Tivoli εκφράζει την ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα και τη μεγάλη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής, με την οποία ο κορεάτης κατασκευαστής προσδοκά να κερδίσει το μερίδιο της αγοράς που του αναλογεί.

Στο εξωτερικό

Το νέο Ssangyong Tivoli εξωτερικά δεν θυμίζει σε τίποτα κάποιο προηγούμενο μοντέλο της εταιρείας. Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Ssangyong βασίζεται στις δυναμικές και επιθετικές γραμμές, εγκαταλείποντας τα «εκκεντρικά» σχέδια των προηγούμενων ετών. Το αποτέλεσμα είναι ένα επιβλητικό SUV το οποίο δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο.

Στο μπροστινό μέρος τα φώτα ημέρας κλέβουν την παράσταση και στη στενή μαύρη μάσκα που ενώνει τα δυο φωτιστικά σώματα «φωλιάζει» το μεγάλο σήμα. Χαμηλότερα οι μεγάλες εισαγωγές του προφυλακτήρα και οι γωνίες πάνω από τους προβολείς ομίχλης αναδεικνύουν την πιο σπορ εικόνα του αυτοκινήτου. Tα πλαϊνά φλας είναι τοποθετημένα στους καθρέφτες. Στο πλάι τα δυο παράλληλα νεύρα τονίζουν το μήκος του αυτοκινήτου. Τα πάνω νεύρα ενώνουν νοητά το καπό με τα πίσω φωτιστικά σώματα ενώ τα κάτω τους θόλους με τον πίσω προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα που περιέχουν LED στοιχεία «ξεκινάνε» από την πίσω κολόνα και καταλήγουν στο πλάι της πόρτας των αποσκευών.

Το μεγαλύτερο μέρος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ καταλαμβάνει το έμβλημα και η ονομασία του μοντέλου, ενώ τα νεύρα και το ύψος της δίνει μια επιβλητική αίσθηση δίνοντας όγκο στο αυτοκίνητο. Το πίσω φως ομίχλης βρίσκεται τοποθετημένο στο κέντρο του προφυλακτήρα προσφέροντας μια συμμετρία στην κατασκευή. Το παρμπρίζ είναι μεγάλο προσφέροντας καλή ορατότητα. Τα πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω τζάμι αποτελούν περίπου το 1/3 του συνολικού ύψους του αυτοκινήτου. Οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ανθρακί χρώματος κάνουν ωραία αντίθεση με το λευκό χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Tivoli χρησιμοποιεί ποιοτικά σκληρά πλαστικά τα οποία είναι καλά κατασκευασμένα με καλή συναρμογή. Η επιλογή σκληρών υλικών τονίζει την «σκληροτράχηλη» πλευρά που θέλει να αναδείξει ως SUV.

Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και φωτεινός. Η οθόνη ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στο όχημα από τον υπολογιστή ταξιδιού.

Το τιμόνι διαθέτει επίπεδο κάτω μέρος, είναι ντυμένο με δερματίνη και έχει κουμπιά για τον εύκολο χειρισμό του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου χωρίς ο οδηγός να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής, για τον χειρισμό της οποίας υπάρχουν και φυσικά πλήκτρα, πράγμα το οποίο διευκολύνει το χειρισμό της εν κινήσει. Χαμηλότερα βρίσκεται μια σειρά κουμπιά που περιλαμβάνει και τα αλάρμ. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται η οθόνη του διζωνικού κλιματισμού και τα χειριστήριά του.

Η κονσόλα που «στεγάζει όλα αυτά τα χειριστήρια είναι βαμμένη σε γυαλιστερή Piano Black απόχρωση. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο επιλογέας ταχυτήτων που είναι ντυμένος με δερματίνη, το χειρόφρενο, 2 ποτηροθήκες και το υποβραχιόνιο το οποίο έχει μεγάλο εσωτερικό χώρο αποθήκευσης. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επίσης διάσπαρτοι και πολλοί μέσα στην καμπίνα. Μπροστά από τον συνοδηγό βρίσκεται ένα ράφι και από κάτω το κλασσικό ντουλαπάκι. Στην οροφή οι κορεάτες έχουν βάλει μια θήκη για γυαλιά και σε όλες τις πόρτες υπάρχουν «τσέπες» οι οποίες διαθέτουν θέσεις για μπουκάλια και μικροαντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει κρυφό ράφι το οποίο εναλλακτικά μπορεί να τοποθετηθεί πίσω από το κάθισμα προσφέροντας λίγο μεγαλύτερο βάθος στο χώρο αποσκευών. Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν. Τα καθίσματα είναι ντυμένα με ύφασμα στο κέντρο και δερματίνη στα πλαϊνά.

Ο εξοπλισμός άνεσης είναι επίσης υπερπλήρης. Για την ψυχαγωγία των επιβατών η κεντρική οθόνη εκτός από ραδιόφωνο οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν την αναπαραγωγή αρχείων από USB, iPod, Bluetooth ακόμα και από HDMI. Το Tivoli επίσης διαθέτει ηλεκτρικά αναδιπλωμένους καθρέπτες, που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα με το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, και σύστημα Cruise Control. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν επίσης η κάμερα οπισθοπορείας, ο αισθητήρας φώτων και βροχής και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Επίσης διαθέτει συναγερμό, τασάκι, αναπτήρα και ξεχωριστή μπρίζα 12v στο εμπρός μέρος.

Η Ssangyong έχει δώσει επίσης έμφαση στην ασφάλεια του Tivoli. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει περιμετρικούς αερόσακους σε όλη την καμπίνα και όλη την γκάμα σύγχρονων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Η γκάμα αυτή περιλαμβάνει εκτός από τα παραδοσιακά, δηλαδή σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σύστημα ευστάθειας ESP, και πιο εξειδικευμένα όπως σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, και σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας πρόσκρουσης. Επιπλέον διαθέτει βάσεις ISOFIX στα πίσω καθίσματα, αυτόματο κλείδωμα των θυρών εν κινήσει και αυτόματο ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη.

Ο κινητήρας

Ο κινητήρας του Ssangyong Tivoli είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1597 κυβικών εκατοστών. Η απόδοσή του φτάνει τους 115 ίππους στις 3400 στροφές και 300Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1200 στροφές.

Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η επιλογή να συνδυαστεί και με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Για όσους προτιμούν τους βενζινοκινητήρες οι κορεάτες έχουν δώσει την επιλογή ενός 4κύλινδρου συνόλου 1600ων κυβικών που αποδίδει 128 ίππους στις 6000 στροφές και 160Nm ροπής στις 4600 στροφές. Οι επιλογές σε κιβώτια ταχυτήτων είναι ίδιες και για τον βενζινοκινητήρα και περιλαμβάνουν τόσο το 6άρι χειροκίνητο, όσο και το 6άρι αυτόματο. Αμφότεροι οι κινητήρες μπορούν να παραγγελθούν είτε με τετρακίνηση, είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με οποιοδήποτε συνδυασμό κιβωτίου ταχυτήτων.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το Ssangyong Tivoli με τον πετρελαιοκινητήρα καλύπτει μεγάλες αποστάσεις οικονομικά και ακούραστα.

Το τιμόνι διαθέτει μεταβαλλόμενη υποβοήθηση την οποία ο οδηγός μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις ή τη διάθεσή του. Το βάρος του τιμονιού αλλάζει από πολύ ελαφρύ στην έκδοση Comfort έως την πιο «βαριά» έκδοση Sport. Ενδιάμεσα υπάρχει και η επιλογή Normal. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη να απορροφάει τους κραδασμούς αλλά και να είναι όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε το αμάξωμα να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις. Οι διαδρομές του λεβιέ είναι λίγο μεγάλες αλλά οι θέσεις των σχέσεων είναι σαφείς. Τα φρένα ακινητοποιούν το 1355 κιλών αμάξωμα ικανοποιητικά.

Συμπέρασμα

Το νέο Ssangyong Tivoli 1.6 Diesel 2WD σηματοδοτεί ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία θέλει να εδραιωθεί στην Ευρώπη όντας αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το Tivoli αποτελεί ένα αξιόλογο καλά εξοπλισμένο SUV/Crossover με αρκετά δελεαστική τιμή που ξεκινά από μόλις 16.340€ για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση. Η δε πετρελαιοκίνητη ξεκινάει από τα 19.140€ για τη βασική δικίνητη έκδοση και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 31.940€ για την πλουσιότερη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής