Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar στη Δωρίδα

Το μεσαίο SUV της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault έχουμε συντροφιά στην καλοκαιρινή μας απόδραση σε χωριά της Δωρίδας, με τον 1200αρη υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 130 αλόγων. Για το Renault Kadjar σχεδιάσαμε διαδρομές ασφάλτινες και χωμάτινες, με στόχο να υποβάλουμε το αυτοκίνητο σε απαιτητικές δοκιμές σε όλα τα τερέν.

PACIFIC-SUN

Το μεσαίο SUV της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault έχουμε συντροφιά στην καλοκαιρινή μας απόδραση σε χωριά της Δωρίδας, με τον 1200αρη υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 130 αλόγων. Για το Renault Kadjar σχεδιάσαμε διαδρομές ασφάλτινες και χωμάτινες, με στόχο να υποβάλουμε το αυτοκίνητο σε απαιτητικές δοκιμές σε όλα τα τερέν.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το εξωτερικό

Με την πρώτη ματιά το εξωτερικό του αυτοκινήτου είναι επιβλητικό, με επιθετικές και δυναμικές γραμμές. Το αυξημένο ύψος του αμαξώματος και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά των θόλων δίνουν την απαραίτητη «περιπετειώδη» νότα που αρμόζει στην κατηγορία του.

Στο μπροστινό μέρος το ευμεγέθες σήμα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας. Το περιβάλλουν τα φανάρια που διαθέτουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, και χαμηλά στον προφυλακτήρα βρίσκονται οι προβολείς ομίχλης που χρησιμεύουν και για να φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής αυτόματα, λαμβάνοντας εντολή από το τιμόνι. Από το μπροστά μέρος του καπό ξεκινάνε δύο νεύρα τα οποία καταλήγουν στις δυο εμπρός κολόνες και συμπληρώνουν το επιθετικό ύφος που έχει υιοθετηθεί από τους σχεδιαστές.

Στο πλαϊνό μέρος, το περίγραμμα των παραθύρων και η λωρίδα στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούνται από νίκελ στοιχεία και κάνουν ωραία αντίθεση με το γκρι χρώμα του αυτοκινήτου. Προχωρώντας στο πίσω μέρος συναντάμε τα φωτιστικά σώματα που αποτελούνται επίσης εξολοκλήρου από LED. Ολόκληρο το πίσω μέρος έχει ένα επιβλητικό ύφος που ολοκληρώνει ιδανικά την συνολική εικόνα που δίνει το Kadjar.

Το εσωτερικό

Εσωτερικά το SUV εκμεταλλεύεται τον εξωτερικό του όγκο προσφέροντας μια ευρύχωρη καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και 5 επιβάτες. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά ποιοτικά πλαστικά και τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στη σωστή απόσταση από τον οδηγό.

Τα πρώτα ερεθίσματα που λαμβάνει ο οδηγός μόλις καθίσει στη θέση του έρχονται από το τιμόνι και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το τιμόνι είναι επενδεδυμένο με δερματίνη και είναι πολυλειτουργικό, με κουμπιά που χειρίζονται τόσο το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο, όσο και την ταχύτητα του Cruise Control.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και πολλές περισσότερες, όπως για παράδειγμα, ψηφιακή ένδειξη πυξίδας. Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα να αλλάζει χρωματισμό αλλά και στυλ η κεντρική μεγάλη ένδειξη των χιλιομέτρων και των στροφών, ώστε να ταιριάζει με τα γούστα του οδηγού.

Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας, η οποία διαθέτει και πλοήγηση με φωνητική καθοδήγηση. Στην οθόνη προβάλλονται οι χάρτες του συστήματος πλοήγησης, αναλυτικές πληροφορίες για το όχημα και την οδήγηση, και ό,τι χρειάζεται για το σύστημα ψυχαγωγίας. Το σύστημα ψυχαγωγίας υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες μορφές αρχείων και σύνδεσης συσκευών καθώς διαθέτει δύο υποδοχές USB και θύρα AUX.

Επίσης υποστηρίζεται η δυνατότητα να διαιρεθεί η οθόνη στα δύο και να έχουμε ταυτόχρονη απεικόνιση των χαρτών του συστήματος πλοήγησης με το μέσο ψυχαγωγίας όπως για παράδειγμα ραδιόφωνο ή USB, ενώ για την άνεση των επιβατών η Renault έχει εξοπλίσει το Kadjar, με σύστημα αυτόματου διζωνικού κλιματισμού με αισθητήρα ποιότητας αέρα που κρατάει σταθερή την θερμοκρασία στην καμπίνα.

Ο υπόλοιπος εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος-πίσω, σύστημα Cruise Control, αισθητήρες για το αυτόματο άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά αναδιπλώμενους καθρέφτες και σύστημα Keyless.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι εξίσου πλήρης και περιλαμβάνει: ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, με σύστημα ενίσχυσης πέδησης AFU, μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι μπροστά και αερόσακοι κουρτίνας μπρος-πίσω. Επιπλέον διαθέτει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Assist, προειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας μέσω κάμερας που «διαβάζει» τις πινακίδες σήμανσης και σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών.

Τα καθίσματα είναι ντυμένα με δύο υλικά. Ύφασμα στη μέση και δερματίνη στα πλαϊνά. Είναι άνετα, στηρίζουν το σώμα σωστά και δεν κουράζουν ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια. Οι χώροι για τα πόδια τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω είναι μεγάλοι και ακόμα και ψηλοί άνθρωποι δεν θα αισθανθούν «πιεσμένοι». Για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων υπάρχει ένα διπλό ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο και ένα αρκετά μεγάλο ντουλαπάκι. Ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 527 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 1478. Η αναδίπλωση γίνεται πανεύκολα με το τράβηγμα ενός λεβιέ που βρίσκεται στο τοίχωμα του χώρου αποσκευών. Επιπροσθέτως υπάρχει η δυνατότητα με την αναδίπλωση και της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού να φορτωθούν αντικείμενα με μήκος μέχρι και τα 2,56 μέτρα.

Ο κινητήρας

Ο κινητήρας της έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1200 κυβικών. Αποδίδει 130 ίππους στις 5500 στροφές και 205Nm στις 2000 στροφές.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Από πετρελαιοκινητήρες υπάρχουν διαθέσιμες δύο επιλογές. Η μικρότερη πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο οχταβάλβιδο 1500κυβικών απόδοσης 110 ίππων διαθέσιμο είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αμφότερα με 6 ταχύτητες. Τέλος υπάρχει και ένας τετρακύλινδρος δεκαεξαβάλβιδος πετρελαιοκινητήρας 1600 κυβικών που αποδίδει 130 ίππους διαθέσιμος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ο οποίος επίσης συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το Kadjar είναι σταθερό και ευθύβολο. Η ανάρτηση είναι κάπως πιο σκληρή καθώς έχει ληφθεί υπόψη από τους μηχανικούς και η πιθανότητα κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς όμως να κουράζει τους επιβάτες.

Το τιμόνι διαθέτει μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση που σημαίνει ότι σε μικρές ταχύτητες πόλης είναι ελαφρύ ώστε να διευκολύνονται οι μανούβρες για παρκάρισμα και οι στροφές στα στενά, ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται σε υψηλές ταχύτητες το τιμόνι «βαραίνει» για να είναι πιο σταθερό. Ο όγκος του μέσα στην πόλη δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς συνηθίζεται εύκολα από τον οδηγό. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος και οι μεγάλοι καθρέφτες προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο κατά το παρκάρισμα.

Παρ’ όλο που η έκδοση δοκιμής δεν διέθετε σύστημα τετρακίνησης δεν επηρέασε καθόλου την ευστάθεια του αυτοκινήτου καθώς οι Γάλλοι έμειναν πιστοί στο παραδοσιακό σπορ στήσιμο που επιλέγουν ακόμα και σε αυτή την κατηγορία οχήματος. Τα φρένα είναι πολύ καλά αποτελούμενα από αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 296 χιλιοστών μπροστά και απλούς δίσκους διαμέτρου 290 χιλιοστών πίσω. Σταματάνε το αυτοκίνητο βάρους 1300 κιλών με ασφάλεια και δεν δείχνουν να κουράζονται εύκολα.

Φωτογραφία: Αδάμ Αλεξόπουλος

Το Renault Kadjar διατίθεται με προτεινόμενη λιανική τιμή τα 20.850€ για τη βασική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης και φτάνει έως τα 35.690€ για την πιο πλούσια έκδοση με τον 1600άρη πετρελαιοκινητήρα και το σύστημα τετρακίνησης. Αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση για κάποιον οικογενειάρχη που θέλει ασφάλεια, οικονομία και καλή οδική συμπεριφορά σε ένα άρτια εξοπλισμένο και μοντέρνο σχεδιαστικά πακέτο.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής