Δοκιμάζουμε το Renault Clio 0.9 TCe 90hp

Με το χειμώνα να βρίσκεται πλέον για τα καλά εδραιωμένος και τις θερμοκρασίες να φλερτάρουν με μονοψήφια νούμερα, οδηγήσαμε το ανανεωμένο Renault Clio και παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας.

PACIFIC-SUN

Γνώριμη η σιλουέτα του μικρού οικογενειακού της γαλλικής εταιρείας καθώς πρόκειται για ένα από τα Best Seller της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Πρόσφατα η «μαμά» Renault πέρασε το Clio από μια διαδικασίας ανανέωσης δίνοντας έναν αέρα φρεσκάδας στο ήδη νεανικό και δυναμικό σχέδιο.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικό
Στο εμπρός μέρος οι κυριότερες αλλαγές αφορούν τα φωτιστικά σώματα. Στο νέο μοντέλο, τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED έχουν ενσωματωθεί στα φανάρια, αφήνοντας την προηγούμενη θέση τους η οποία ήταν κάτω από τις γωνίες της μάσκας.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά τον προφυλακτήρα, ο οποίος απέκτησε πιο δυναμική σχεδίαση αποκτώντας πιο πολλές ακμές και αντικαθιστώντας τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης με τετράγωνους.

Στο πλαϊνό μέρος το μάτι τραβάει η διακοσμητική γραμμή από χρώμιο στο κάτω μέρος των θυρών. Ο καθρέφτης, ο οποίος ενσωματώνει και το φλας, είναι μεγαλύτερος στην καινούρια έκδοση.

Οι ζάντες σε σχέδιο «μαργαρίτας» είναι δίχρωμες και ταιριάζουν με το δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η διακριτική αεροτομή και το χρωμιομένο διακοσμητικό στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Τα πίσω φανάρια διαθέτουν φώτα πορείας τεχνολογίας LED τα οποία αγκαλιάζουν το σώμα του φωτιστικού σώματος και δένουν όμορφα με τις υπόλοιπες γραμμές του οχήματος.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συναντάμε την ίδια φιλοσοφία με το εξωτερικό. Σχεδίαση στοχευμένη σε νεαρές ηλικίες και στοιχεία που παραπέμπουν σε σπορ κατασκευή.

Στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει το ψηφιακό όργανο μέτρησης της ταχύτητας που μοιάζει να «ενώνει» τις δύο αναλογικές ενδείξεις του στροφόμετρου και της στάθμης του καυσίμου. Λείπει η ένδειξη της θερμοκρασίας του νερού, αλλά αυτή εδώ και κάποια χρόνια τείνει να εξαφανιστεί από σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα. Πάνω από την ένδειξη του ταχύμετρου έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη η οποία προβάλλει τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού. Ένα ασυνήθιστο και αξιοπρόσεκτο στοιχείο είναι ότι οι μικρές εντολές που προβάλλει, όπως για παράδειγμα η ένδειξη για τις ζώνες, είναι μεταφρασμένες στα ελληνικά.

Το τιμόνι είναι ντυμένο με δέρμα και διαθέτει χειριστήρια για τη λειτουργία του Cruise Control. Τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος βρίσκονται, παραδοσιακά για τους Γάλλους, πίσω από το τιμόνι σε μία λαβή. Το ταμπλό διαθέτει μινιμαλιστική σχεδίαση τοποθετώντας την μεγάλη οθόνη πάνω από τους αεραγωγούς και χαμηλότερα τα χειριστήρια του κλιματισμού. Όλα αυτά περικλείονται μέσα σε μία κονσόλα βαμμένη σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Χαμηλότερα στο ταμπλό βρίσκεται η υποδοχή για την κάρτα-κλειδί της Renault.

Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον λεβιέ ταχυτήτων ο οποίος είναι ντυμένος με δέρμα ενώ η κεφαλή του είναι ασημένια και δίνει μια σπορ πινελιά. Δίπλα βρίσκεται το κουμπί ενεργοποίησης του Cruise Control και του περιοριστή ταχύτητας καθώς και το κουμπί ECO που αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων. Επιπλέον διαθέτει δύο μικρά ράφια για την αποθήκευση μικροαντικειμένων και τρεις ποτηροθήκες, δύο για τους εμπρός επιβάτες και μία για την πίσω σειρά καθισμάτων. Το χειρόφρενο είναι μηχανικό και όχι ηλεκτρικό.

Τα καθίσματα είναι ντυμένα με δέρμα στο εξωτερικό μέρος τους και σουέτ ύφασμα στη μέση τους. Η πλευρική στήριξη που προσφέρουν είναι πολύ καλή και αγκαλιάζουν το σώμα του επιβάτη.

Ο εξοπλισμός του νέου Renault Clio είναι πλήρης και καλύπτει όλες τις σύγχρονες απατήσεις ενός υποψήφιου αγοραστή. Στον τομέα του εξοπλισμού άνεσης, το Clio προσφέρει πληθώρα «παιχνιδιών» και βοηθημάτων για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Σύστημα ψυχαγωγίας
Η κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας διαθέτει δορυφορική πλοήγηση, τεχνολογία Bluetooth για σύνδεση με το κινητό και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων από USB.

Επιπλέον διαθέτει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, Keyless entry και αισθητήρες για την αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων. Επίσης έχει εξοπλιστεί με ηλεκτρικά ανακλινόμενους καθρέφτες, Cruise Control, ενώ διαθέτει αισθητήρες στάθμευσης εμπρός πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.

Για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν όλα τα σύγχρονα συστήματα όπως σύστημα ABS, σύστημα ευστάθειας ESC και ASR, καθώς και σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα. Τέλος φυσικά διαθέτει αερόσακους περιμετρικά της καμπίνας και σύστημα συγκράτησης παιδικού καθίσματος ISOFIX.

Κινητήρες
Ο κινητήρας του Renault Clio 0.9TCe είναι ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 898 κυβικών εκατοστών. Ισορροπεί ιδανικά μεταξύ οικονομίας και σπιρτάδας. Αποδίδει 90 ίππους στις 5000 στροφές και 140Nm ροπής στις 2500 στροφές.

Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνεται από δύο 1200άρηδες, έναν ατμοσφαιρικό με 75 ίππους και έναν υπερτροφοδοτούμενο με 120 ίππους. Για όσους προτιμούν τη χρήση πετρελαίου η Renault εφοδιάζει την γκάμα του Clio με τρεις εκδόσεις του 1500άρη πετρελαιοκινητήρα dCi που αποδίδουν 75, 90 και 110 ίππους αντίστοιχα.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Renault Clio 0.9TCe ισορροπεί μεταξύ σπορ χαρακτήρα και οικονομίας. Μέσα στην πόλη το Clio κινείται άνετα. Η ροπή του μικρού ελαστικού κινητήρα βγαίνει από χαμηλά κινώντας με ευκολία τα 1082 κιλά του αμαξώματος. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και τα φρένα πιάνουν δυνατά και σίγουρα.

Στο παρκάρισμα η κάμερα οπισθοπορείας σε συνδυασμό με τους αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος πίσω και τους μεγάλους καθρέφτες χαρίζουν εξαιρετική ορατότητα και επίγνωση του περιβάλλοντος.

Σε ανοιχτούς δρόμους το αυτοκίνητο θα κινηθεί αξιοπρεπώς και δεν θα προβληματίσει τον οδηγό. Οι χώροι της καμπίνας είναι ικανοποιητικοί και θα φιλοξενήσουν άνετα 4 ενήλικες. Το πορτ μπαγκάζ βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του φτάνοντας τα 300 λίτρα, ενώ μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει τα 1146 λίτρα.

Συμπέρασμα
Το νέο Renault Clio είναι ένα όμορφο, νεανικό, μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Φρέσκια εμφάνιση που συνδυάζεται με καλό εξοπλισμό και δελεαστικές τιμές συνθέτουν ένα ανταγωνιστικό σύνολο. Οι τιμές του νέου Clio ξεκινούν από 10.790€, ενώ η έκδοση της δοκιμής, 0.9TCe, Dynamic ξεκινούν από τα 15.440€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής